Niek de Wildt |
20-10-2007 1:29 |
Posts: 7168 |
til je achterkant eens op terwijl je hem in ze 1 zet, begint hij (hard) te draaien dan ligt het aan je koppeling afstelling/olie
|
|
|
|
helly |
20-10-2007 8:46 |
Posts: 2424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
Was het voor het olie vervangen nog niet zo? Want dan ligt het klaarblijkelijk gewoon aan de olie.
tis gewoon 10w40 en zou nu wel moeten doen als de olie te dik zou zijn.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
je kan je koppeling ook afstellen op het blok
enne als die ook op zijn strakst staat klopt er iets niet want het hoeft niet op zijn strakst te staan
hoe moet dat dan?
ook als ie warm is ontkoppelt ie niet goed genoeg...ALS her door de koppeling komt als ie afslaat misschien is het wat anders?
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
helly |
20-10-2007 8:53 |
Posts: 2424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
til je achterkant eens op terwijl je hem in ze 1 zet, begint hij (hard) te draaien dan ligt het aan je koppeling afstelling/olie
moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.
maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
gerwin88 |
20-10-2007 8:54 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]
moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.
maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?
koppelingskabel opspannen
(als je koppelingsplaten niet op zijn)
|
|
VW rider for live |
|
mblover |
20-10-2007 9:29 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
tis gewoon 10w40 en zou nu wel moeten doen als de olie te dik zou zijn.
Je hebt "speciale" 10w40 voor blokken met een natte plaat koppeling. Als je de gewone gebruikt dan wil hij weleens gaan bokken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]
moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.
maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?
Draai hem eerst aan het stuur helemaal in. Daarna haal je je koppelingsdeksel los en midden op je koppeling zit een grote bout + moer. Die moer draai je eraf en daarna kan je met een flinke platte schroevendraaier die bout wat indraaien, en daarmee kan je je koppeling strakker zetten (en uitdraaien is dan uiteraard losser).
Edit:
Als je klaar bent met een platte schroevendraaier die bout op z'n plek houden en met een sleutel die moer weer vast draaien om die bout te borgen.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-10-2007 om 9:31 uur.
|
|
|
|
Julez |
20-10-2007 11:50 |
Posts: 67 |
ik had precies hetzelfde probleem met mijn MH RX. dus een vriend van me had het blok uit elkaar gehaald, en de koppelingsplaten waren gewoon helemaal op, want koppelingsplaten moeten toch ongeveer 3 millimeter dik zijn, en die van mij waren nog minder dan een milimeter...
dus misschien kan het daar ook aan liggen? ik weet niet of het helpt, maar ik dacht, ik probeer het maar
|
|
Julez Rulez |
|
psychopatje |
20-10-2007 13:25 |
Posts: 5621 |
staat je jiffy niet toevallig uit???
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
Mopar |
20-10-2007 13:27 |
Posts: 4772 |
Gewoon mee rijden in zijn 1, koppeling in, en op de rem trappen.
Als het nog niet wil, bij +/- 5000toeren overschakelen naar zijn 2 met je koppeling in, KLAP ! en wellicht schiet hij dan los.
En anders zie je maar ff, koppelings deksel eraf halen, en als je dan de koppelings platen eruit wilt halen zul je zien dat het 1 bonk is. Dan moet je ze ff los peuteren met een schroevendraaier.
Wellicht is dit ook te doen als je het olie-bijvul dopje eruit draait.
Als je dan met een schroevendraaier bij de platen kan..
Koppeling inhouden ( met een tyripje ) en dan een schroevendraaiertje tussen de platen steken, als je ze dan vrij kan bewegen ( heen en weer <- -> weet je dat hij nu los is ) maar wss zul je erachter komen dat het idd aan elkaar plakt...
|
|
|
|
MaartenGerlo |
20-10-2007 14:21 |
Posts: 556 |
mss een domme opmerking maar kan het niet zijn dat het ligt aan het contact van de standaard?
bij mij valt hij ook gewoon uit als mijn standaart aan staat, mss is het contact gewoon kapot?
Mvg
|
|
|
|
Mopar |
20-10-2007 14:59 |
Posts: 4772 |
Nieuwe brommers en nieuwe techniek....
rommel is het !
|
|
|
|
Coon |
20-10-2007 18:31 |
Posts: 142 |
Ik had dit ook, dacht ook dat ik de sjaak was maar was gewoon die sensor, maar dit heb je vast al getest
|
|
|
|
Terror |
20-10-2007 18:35 |
Posts: 9269 |
|
|
|
|
Knaapje |
20-10-2007 18:39 |
Posts: 56 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terror
[...]
reageer nuttig, of reageer niet
Idd, en dat geldt niet alleen voor deze jongeman!
|
|
|
|
Terror |
20-10-2007 18:41 |
Posts: 9269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knaapje
[...]
Idd, en dat geldt niet alleen voor deze jongeman!
Nee, dat geldt in het algemeen. Dus ook voor jou
Ontopic nu
Dit bericht is gewijzigd door Terror op 20-10-2007 om 18:41 uur.
|
|
|
|
Karlmt5 |
20-10-2007 18:45 |
Posts: 2296 |
met die standaart kan het niet zijn, want hij heeft een rs, en alleen tzr heeft dat
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|