Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slaat af bij schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45776 - slaat af bij schakelen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 20-10-2007 1:29 Print reply
Posts: 7168
til je achterkant eens op terwijl je hem in ze 1 zet, begint hij (hard) te draaien dan ligt het aan je koppeling afstelling/olie
 
helly 20-10-2007 8:46 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Was het voor het olie vervangen nog niet zo? Want dan ligt het klaarblijkelijk gewoon aan de olie.


tis gewoon 10w40 en zou nu wel moeten doen als de olie te dik zou zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
je kan je koppeling ook afstellen op het blok
enne als die ook op zijn strakst staat klopt er iets niet want het hoeft niet op zijn strakst te staan


hoe moet dat dan?


ook als ie warm is ontkoppelt ie niet goed genoeg...ALS her door de koppeling komt als ie afslaat misschien is het wat anders?


 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
helly 20-10-2007 8:53 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
til je achterkant eens op terwijl je hem in ze 1 zet, begint hij (hard) te draaien dan ligt het aan je koppeling afstelling/olie


moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.

maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
gerwin88 20-10-2007 8:54 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.

maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?


koppelingskabel opspannen
(als je koppelingsplaten niet op zijn)
 
VW rider for live
mblover 20-10-2007 9:29 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
tis gewoon 10w40 en zou nu wel moeten doen als de olie te dik zou zijn.


Je hebt "speciale" 10w40 voor blokken met een natte plaat koppeling. Als je de gewone gebruikt dan wil hij weleens gaan bokken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


moet de motor dan draaien of tijdens het starten dat je naar voren stoot.

maar hoe kan ik zorgen dat ie beter ontkoppelt?


Draai hem eerst aan het stuur helemaal in. Daarna haal je je koppelingsdeksel los en midden op je koppeling zit een grote bout + moer. Die moer draai je eraf en daarna kan je met een flinke platte schroevendraaier die bout wat indraaien, en daarmee kan je je koppeling strakker zetten (en uitdraaien is dan uiteraard losser).

Edit:
Als je klaar bent met een platte schroevendraaier die bout op z'n plek houden en met een sleutel die moer weer vast draaien om die bout te borgen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-10-2007 om 9:31 uur.
 
Julez 20-10-2007 11:50 Print reply
Posts: 67
ik had precies hetzelfde probleem met mijn MH RX. dus een vriend van me had het blok uit elkaar gehaald, en de koppelingsplaten waren gewoon helemaal op, want koppelingsplaten moeten toch ongeveer 3 millimeter dik zijn, en die van mij waren nog minder dan een milimeter...
dus misschien kan het daar ook aan liggen? ik weet niet of het helpt, maar ik dacht, ik probeer het maar
 
Julez Rulez
psychopatje 20-10-2007 13:25 Print reply

Posts: 5621
staat je jiffy niet toevallig uit???
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Mopar 20-10-2007 13:27 Print reply

Posts: 4772
Gewoon mee rijden in zijn 1, koppeling in, en op de rem trappen.

Als het nog niet wil, bij +/- 5000toeren overschakelen naar zijn 2 met je koppeling in, KLAP ! en wellicht schiet hij dan los.

En anders zie je maar ff, koppelings deksel eraf halen, en als je dan de koppelings platen eruit wilt halen zul je zien dat het 1 bonk is. Dan moet je ze ff los peuteren met een schroevendraaier.


Wellicht is dit ook te doen als je het olie-bijvul dopje eruit draait.
Als je dan met een schroevendraaier bij de platen kan..

Koppeling inhouden ( met een tyripje ) en dan een schroevendraaiertje tussen de platen steken, als je ze dan vrij kan bewegen ( heen en weer <- -> weet je dat hij nu los is ) maar wss zul je erachter komen dat het idd aan elkaar plakt...
 
MaartenGerlo 20-10-2007 14:21 Print reply
Posts: 556
mss een domme opmerking maar kan het niet zijn dat het ligt aan het contact van de standaard?
bij mij valt hij ook gewoon uit als mijn standaart aan staat, mss is het contact gewoon kapot?

Mvg
 
Mopar 20-10-2007 14:59 Print reply

Posts: 4772
Nieuwe brommers en nieuwe techniek....

rommel is het !
 
Coon 20-10-2007 18:31 Print reply

Posts: 142
Ik had dit ook, dacht ook dat ik de sjaak was maar was gewoon die sensor, maar dit heb je vast al getest
 
Terror 20-10-2007 18:35 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Nieuwe brommers en nieuwe techniek....

rommel is het !


reageer nuttig, of reageer niet
 
Knaapje 20-10-2007 18:39 Print reply
Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
[...]


reageer nuttig, of reageer niet



Idd, en dat geldt niet alleen voor deze jongeman!

 
Terror 20-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knaapje
[...]



Idd, en dat geldt niet alleen voor deze jongeman!



Nee, dat geldt in het algemeen. Dus ook voor jou

Ontopic nu

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 20-10-2007 om 18:41 uur.
 
Karlmt5 20-10-2007 18:45 Print reply

Posts: 2296
met die standaart kan het niet zijn, want hij heeft een rs, en alleen tzr heeft dat
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin

Dit topic is 9457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved