Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ktm 125?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45775 - Ktm 125?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 19-10-2007 18:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coene
[...]



dat is ook onzin 12/15 uur dat doen de gene die er echt mee crosse(dus constant volle toeren draaie)
als je hobby rijd gaat de zuiger veel langer mee
volgens mij is het ook gewoon de sx


met mijn cr rijd ik een prox zuiger in 10 uur af.
ik rijdt hobby/sport op de baan .

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
coene 19-10-2007 18:49 Print reply

Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


met mijn cr rijd ik een prox zuiger in 10 uur af.
ik rijdt hobby/sport op de baan .




ten eerste is die van jou getund en andere uitlaat.
ten tweede wie zegt dat de zuiger dan op is na 10uur
ik ben er bijna zeker van dat de zuuger dan nog niet versleten i.
of jij moet rijden als un prof.
maardat lijkt me sterk want dan kun je beter een 250 kopen
 
steven 50cc cross 19-10-2007 18:53 Print reply

Posts: 685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coene
[...]



ten eerste is die van jou getund en andere uitlaat.
ten tweede wie zegt dat de zuiger dan op is na 10uur
ik ben er bijna zeker van dat de zuuger dan nog niet versleten i.
of jij moet rijden als un prof.
maardat lijkt me sterk want dan kun je beter een 250 kopen


heb je er zelf ervaring mee dan? Crossmotor zaken raden dat ook niet voor niets aan. En anders merk je het zelf wel als je vastloper krijgt.
 
no farmers no food
Royal Club 19-10-2007 18:54 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
[...]


heb je er zelf ervaring mee dan? Crossmotor zaken raden dat ook niet voor niets aan. En anders merk je het zelf wel als je vastloper krijgt.


de meeste zaken willen alleen geld verdienen moet ik je even opmerken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
coene 19-10-2007 18:56 Print reply

Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
[...]


heb je er zelf ervaring mee dan? Crossmotor zaken raden dat ook niet voor niets aan. En anders merk je het zelf wel als je vastloper krijgt.



ja heb er zeker ervaring mee anders reageerde ik hier niet
en die je hoort al wat royal club zegt
en tuurlijk raden die je dat aan als die zegen die gaat wel 25/30uur mee en hij loopt kapot dan zeg jij ja die k*tzaak zij dat die zoolang mee zou gaan.
 
5MB5 19-10-2007 18:56 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
[...]


heb je er zelf ervaring mee dan? Crossmotor zaken raden dat ook niet voor niets aan. En anders merk je het zelf wel als je vastloper krijgt.


zou ik ook aanraden want iedere zuiger die je als cross zaak verkoopt brengt weer geld binnen nee ff serieus...d'r is wel een verschil tussen wat echt nodig is en wat een zaak je verteld. en een vastloper komt niet zo zeer door zuigerslijtage
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-10-2007 19:00 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coene
[...]



ten eerste is die van jou getund en andere uitlaat.
ten tweede wie zegt dat de zuiger dan op is na 10uur
ik ben er bijna zeker van dat de zuuger dan nog niet versleten i.
of jij moet rijden als un prof.
maardat lijkt me sterk want dan kun je beter een 250 kopen


ok meneer smartass.
punt 1 prox is zooi vergeleken met bv ori of vertex zuiger
punt 2 als de compressie duidelijk minder wordt zegt dat wat over de staat vd zuiger
punt 3 meten=weten
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 19-10-2007 19:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coene
[...]



ten eerste is die van jou getund en andere uitlaat.
ten tweede wie zegt dat de zuiger dan op is na 10uur
ik ben er bijna zeker van dat de zuuger dan nog niet versleten i.
of jij moet rijden als un prof.
maardat lijkt me sterk want dan kun je beter een 250 kopen


waarom een 250 kopen als je met een 125 al als een "prof" rijd.
het verschil tussen een 125 en 250 is niet alleen het vermogen en de cilinder inhoud hoor. een 125 is veel wendbaarder en zo zijn er nog wel wat verschillen in rijeigenschappen enzo. en dan is het ook veel wat je fijner vind rijden.

@topic: ik heb op mij mtx een voorspatbord van een ktm sx125 van 93 tot 98 maar die ziet er toch wel beetje anders uit.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
steven 50cc cross 19-10-2007 19:04 Print reply

Posts: 685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coene
[...]



ja heb er zeker ervaring mee anders reageerde ik hier niet
en die je hoort al wat royal club zegt
en tuurlijk raden die je dat aan als die zegen die gaat wel 25/30uur mee en hij loopt kapot dan zeg jij ja die k*tzaak zij dat die zoolang mee zou gaan.


Kijk maar eens wat pro tuning hier zegt: http://www.brommerforum.nl/showtopic/43865/2


Dit bericht is gewijzigd door steven 50cc cross op 19-10-2007 om 19:04 uur.
 
no farmers no food
5MB5 19-10-2007 19:12 Print reply

Posts: 878
pro tuning...tsja. ik kan je ook zat voorbeelden geven waar het wel goed gaat.

wil bijv niet lullig doen maar zuiger doormidden komt echt niet door teveel uren, dan is de qualiteit van de zuiger al kut geweest, slecht gietwerk, of een keer springen en in te lage versnelling weer landen, zo krijg je iedere zuiger door midden.

in m'n RM400 zat al 5 jaar dezelfde zuiger in en d'r werd voluit mee gereden op maisveld enz. ligt vaak meer aan slecht materiaal en een lompe eigenaar dan aan wat anders
 
PRO TUNING 19-10-2007 19:43 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
pro tuning...tsja. ik kan je ook zat voorbeelden geven waar het wel goed gaat.

wil bijv niet lullig doen maar zuiger doormidden komt echt niet door teveel uren, dan is de qualiteit van de zuiger al kut geweest, slecht gietwerk, of een keer springen en in te lage versnelling weer landen, zo krijg je iedere zuiger door midden.

in m'n RM400 zat al 5 jaar dezelfde zuiger in en d'r werd voluit mee gereden op maisveld enz. ligt vaak meer aan slecht materiaal en een lompe eigenaar dan aan wat anders


Dus jij beweert dat Vertex - Elko - Mahle - Wössner etc. slechte zuigers maken ??

 
THE CRAZY DOCTOR 19-10-2007 20:06 Print reply

Posts: 1302
een kameraat van mij rijdt bij hem om de deur en hij rijd zoiezo elke dag 2 keer 1 uur (ZOIEZO) en hij rijdt 1 keer per week op een cross baan ik kan je zeggen hij heeft niet elke week zn blok openliggen en hij rijdt niet rustig ofzo
dus zon zuiger is veel beter dan een zuiger van een brommer
vraag het aan crossers
liet er eentje op mn dtje rijden met ori blok
de bouten op de tabeinden en allelei andere bouten trillen allemaal los
ze rijden ontzettend hoog in toeren daarom vervangen ze hem zo vaak
 
5MB5 19-10-2007 20:24 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dus jij beweert dat Vertex - Elko - Mahle - Wössner etc. slechte zuigers maken ??



nee, ik beweer dat niet alle zuigers compleet zonder productiefouten zijn.
daarnaast wijt ik het probleem van gebroken zuigers vooral aan de rijder ...zal niet de eerste keer zijn dat de boel overlijd door een schakelfoutje.

of dat er brokken komen doordat de monteur een nieuwe zuiger met verkeerde zuigerspeling monteert of domweg fouten maakt bij het opmeten van onrondheid/tapsheid. motorbouwer zal dat alleen nooit toegeven
 
stuart_mtxSHs 19-10-2007 20:29 Print reply

Posts: 329
Hey,
Als ik eenmaal 18 ben wil ik een ktm of kawasaki crosser kopen voor over de weg. Als ik hem gewoon als wegmotor gebruik, heeft hij dan erg veel onderhoud nodig? Ik heb geen zin om dan elk jaar een andere cilinder er onder te moeten leggen en elke 4 weken een nieuwe zuiger.
Dan wordt het me alsnog te duur
 
5MB5 19-10-2007 20:34 Print reply

Posts: 878
koop dan gewoon een enduro versie, daar zit licht enz al op, maakt minder kabaal, geen gedoe met kenteken enz. en beste dan een 4-takt
 

Dit topic is 5097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved