Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - revicatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45764 - revicatie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RXBaz 18-10-2007 20:08 Print topicpost

Posts: 1879
Hai,

ik reviseer nou al een tijdje zelf mn mt blokje. maar laatst zei iemand dat ik mn kruk lagers helemaal verkeerd vervangde, een verkeerde manier.

ik zet ze normaal op de kruk en verhit de carters, zet m drin en lijn m uit...

moet ik soms eerst lagers in de carter zetten en dan pas de kruk erin?

wat is nou t beste, want ik weet t ook nie meer. en ik wil zaterdag of zondag weer mn blok klaar maken..

bvd

en hoe zet je die lagers eigenlijk vast met lock-tide in de carters... wann moet je lijmen en waar?

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 18-10-2007 om 20:09 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket

mtx-motard 18-10-2007 20:09 Print reply

Posts: 14947
als ze er maar inzitten is het goed
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ARWIN_honda 18-10-2007 20:14 Print reply

Posts: 3534
krukas in diepvriesleggen--> lagers erop schuiven--> carters verhitten--> krukasas+lagers erin maken. kan opzich wel opmeerder manieren als je lagers er idd ma goed inzitten.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Leen 18-10-2007 20:15 Print reply

Posts: 26877
revicatie?

het heet revisie, maargoed :P
 
Harold 18-10-2007 20:48 Print reply

Posts: 1052
officieel eerst je lager in je carter (verwarmen of persen op de buitenste ring).
Dan een buisje pakken die over je krukas as kan en op de binnenste ring van het lager valt. Dan met de krukas moer je krukas in het lager trekken/persen(bus moet dus op de goede lengte zijn en dan een ring er op en aandraaien, dan trek je de krukas het lager in en dan steeds een ringetje er bij op om je krukas verder het lager in te trekken).

Als je het zo doet beschadig je lager niet omdat er geen krachten komen te staan tussen beide lager schalen en als je het goed doet kunnen ze er alleen maar recht gecentreerd inzitten.

Daarna de kering over de as en er in persen met een busje op de goede maat.

Lagers hooren er klem in te zitten, doen ze dat niet dan is de passing niet meer goed(pas dan moet je gaan denken aan locktide of lijmen of een nieuw carter)
 
RXBaz 18-10-2007 22:38 Print reply

Posts: 1879
ok dus ik deed t idd verkeerd. , nja weet ik dat ook weer, nog tips over het uitlijnen? ik deed t altijd met n rubber hamer op de kruk hengsten... maarja dat is volgens mij ook nie bevordelijk en anders zou dit niet de 2de revicatie zijn in 1.5 jaar tijd


 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Sypie_Honda 18-10-2007 22:46 Print reply

Posts: 13830
bij honda zit linkerkrukaslager altijd los.

kun je de oude bus uitkotteren en een nieuwe bus er in doen.

daarom moet je denk ik zovaak reviseren.

en als er een beetje speling op je krukas zit, niet te veel naar kijken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Fabio 19-10-2007 10:32 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
bij honda zit linkerkrukaslager altijd los.

kun je de oude bus uitkotteren en een nieuwe bus er in doen.

daarom moet je denk ik zovaak reviseren.

en als er een beetje speling op je krukas zit, niet te veel naar kijken.


Is dat het adviers van Sypie? Gewoon niet meppen op de krukas, heel klein beetje speling is niet erg, door te grote speling slijten je lagers.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 19-10-2007 om 10:32 uur.
 
Solex tuner 19-10-2007 11:22 Print reply

Posts: 1527
Goeie manier! zo heb ik het ook gedaan
 
I love Homoet
benellifan 19-10-2007 11:59 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
officieel eerst je lager in je carter (verwarmen of persen op de buitenste ring).
Dan een buisje pakken die over je krukas as kan en op de binnenste ring van het lager valt. Dan met de krukas moer je krukas in het lager trekken/persen(bus moet dus op de goede lengte zijn en dan een ring er op en aandraaien, dan trek je de krukas het lager in en dan steeds een ringetje er bij op om je krukas verder het lager in te trekken).

Als je het zo doet beschadig je lager niet omdat er geen krachten komen te staan tussen beide lager schalen en als je het goed doet kunnen ze er alleen maar recht gecentreerd inzitten.

Daarna de kering over de as en er in persen met een busje op de goede maat.

Lagers hooren er klem in te zitten, doen ze dat niet dan is de passing niet meer goed(pas dan moet je gaan denken aan locktide of lijmen of een nieuw carter)


officieel wordt het met vloeibare stikstof gedaan bij honda motoren maar aangezien de meeste dit thuis niet hebben wordt dit idd aangeraden

 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
RXBaz 19-10-2007 13:46 Print reply

Posts: 1879
ok bedankt voor de tips.. , nu weet ik ook weer wat de beste manier is om te reviceren.

ik heb net t blok op gemaakt... en het is een grote aangekoekte rommel van binnen. hoe maak ik deze het beste schoon? hogedruk reiniger.. borsteltje met water/benzine etc. ik wil de lagers van de versnellings bak behouden (!!) deze zijn in orde..
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
S1lv3r 19-10-2007 13:49 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
ok bedankt voor de tips.. , nu weet ik ook weer wat de beste manier is om te reviceren.

ik heb net t blok op gemaakt... en het is een grote aangekoekte rommel van binnen. hoe maak ik deze het beste schoon? hogedruk reiniger.. borsteltje met water/benzine etc. ik wil de lagers van de versnellings bak behouden (!!) deze zijn in orde..


Als je die wilt behouden, dan moet je NIET met de waterspuit doen, omdat je dan kans hebt dat je ijzervijlsel in die lagers blaast, en dat krijg je er heel moeilijk uit.

Misschien rondom de lagers even ontvetten en dan een duktapje erop, en daarna met dieselolie je carters schoonmaken? Heb het zelf nog nooit op die manier gedaan, maar denk dat het wel werkt.
 
RXBaz 19-10-2007 13:54 Print reply

Posts: 1879
ok zal ik doen..

en keerringen in olie doen van te voren... welke olie is daar t beste voor? ik deed t altijd met 15w - 40
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-10-2007 14:35 Print reply

Posts: 10835
is goed, ikzelf pak meestal vaseline
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved