Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb wordt optimaal afgesteld.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45763 - Honda mb wordt optimaal afgesteld.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

S1lv3r 19-10-2007 11:45 Print reply

Posts: 5213
115-120?;/ die vent is niet wijs.

Ik haal met 70cc malossi, 24mikuni Tm flatslide, twinair, promatje, 6 bak met 14/45 vertanding net 95, op de teller!, dus een keer 85 echte ofzo, en dat gebeurt dan niet zonder moeite..
 
Citta92 19-10-2007 18:04 Print reply

Posts: 614
Vertanding is 16/45 is me vertanding.

3br is gespecialiseerd in scooters, maar brommers doen ze ook optimaal.
Verder, hij heeft hem zo goed als afgesteld, hij rijdt super, ben nog beetje inrijden, maar 100 haal die gegarandeerd heb ik al gemerkt.
Ik rij rustig in dwz 50/70 rond die koers, alleen heb net na 75 km heeft die keer voluit geblazen voor optimale afstelling te krijgen, en hij ree al gauw 105 op de teller, en dat was maar heel eventjes zei die.
Hij zei daarna ook, dat als ik gewoon ga liggen op de brommer, en ga stukje volgas(dus langer dan paar meter zoals hem) gaat die 115/120 zei die.
Maar hij zei ook, niet tevaak doen, want toeren die die maakt is erg veel.
Geen toerenteller heb ik erop, maar hij garandeerde me dat het niet al te best voor me blok was.

Blok is btw wel gereviseerd, Iemand die zeg dat die maar 90 echte haal, sorry maar hij is stuk sneller.
En diegene met die moderne schakel, als je prop eruit haal haal je inderdaad al 90 ofz.
Maar Dat is niet te vergelijken met een 70cc neem ik aan kwa acceleratie, voordat jij op die 90 zit, ben je al heel eind verder.


 
5MB5 19-10-2007 18:07 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

Ik haal met 70cc malossi, 24mikuni Tm flatslide, twinair, promatje, 6 bak met 14/45 vertanding net 95, op de teller!, dus een keer 85 echte ofzo, en dat gebeurt dan niet zonder moeite..


dan doe je toch iets goed verkeerd aangezien je 85 al met een 70 imi en 18mm kan halen

 
S1lv3r 19-10-2007 18:26 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]


dan doe je toch iets goed verkeerd aangezien je 85 al met een 70 imi en 18mm kan halen



nee, ik denk dat men (om het algemeen te houden ;p) hun snelheden gewoon heel erg opblazen, dat is wat ik ervan denk
 
Citta92 19-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 614
Haha silver, maat van me rijdt op honda mb, 70cc malossi en 13mm en die haald inderdaad 85/90 echte.
Nu heeft die 20mm , en rijdt die 108 echte km'ers.
Geklokt met renault traffic.

Dus je doet inderdaad echt wat fout.
 
mulder 19-10-2007 18:52 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Haha silver, maat van me rijdt op honda mb, 70cc malossi en 13mm en die haald inderdaad 85/90 echte.
Nu heeft die 20mm , en rijdt die 108 echte km'ers.
Geklokt met renault traffic.

Dus je doet inderdaad echt wat fout.

auto's geven altijd 10% te veel aan op de teller
 
BenjaminDG 19-10-2007 23:19 Print reply

Posts: 4605
over de 100 geraak je zeker, ik haalde met 70 cc imitatie 21 mm carburateur 15-45 en leuk uitlaatje echte 100 km/uur geklokt op mijn broer zijn motor.Ik denk dat je wel misschien 120 zal halen maar kwa optrekken zal het dan wel iets minder zijn
 
Vlaanderen vrij!
mblover 19-10-2007 23:37 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]

auto's geven altijd 10% te veel aan op de teller


10% is wel wat overdreven... mja hangt ook van de auto af. Maar meer als 102 a 103 heeft hij zeker niet gelopen als hij 108 teller deed.

Maar het verschilt ook nog welke malossi, nieuwe type is niet zo spectaculair, terwijl het oude type wel snel is.

En athena zijn ook wel lieve cilinders, en als je goed afstelt en hij wat getuned heeft kan ik me die 105 op de teller voorstellen. Maar 120 haal je niet, niet op de teller en al helemaal niet echt.

 
Citta92 21-10-2007 19:34 Print reply

Posts: 614
Dinsdag/woensdag krijg ik me brommer terug, kijken hoe hard die ga, (zondag horen jullie 't pas precies ivm inrijden).
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-10-2007 19:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


nee, ik denk dat men (om het algemeen te houden ;p) hun snelheden gewoon heel erg opblazen, dat is wat ik ervan denk


ben met mijn 70 immi(12mm,techno pijp,std onsteking) geklokt op 77.

was gewoon recht erop , zonder iemand voor me oid.

@ts
120 lijkt me btw wel overdreven met jouw setup



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-10-2007 om 19:48 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 21-10-2007 20:35 Print reply

Posts: 614
Wat denk jij dan?

Die kerel die hem afsteld rijdt zelf met zip met mhr speed etc (Jst)

Neem aan dat dit setupje wel iets over de 100 zal gaan en enorme acceleratie zal hebben.
En door de 24 mm carb heeft die genoeg kracht als ik eventueel met zijn 2e erop wil?

Mvg

(btw athena 70cc supertherm en fluisterpijp op zundapp liep ik 95 ECHTE km'ers. , dus deze is bewerkt + snellere pijp moet toch echt wel over 100 echte halen neem ik aan?) Ik ree toen met punten met die zundapp. en 20mm.
 
Sypie_Honda 21-10-2007 20:38 Print reply

Posts: 13830
ik ben best wel benieuwd hoe snel hij gaat rijden
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-10-2007 20:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Wat denk jij dan?

Die kerel die hem afsteld rijdt zelf met zip met mhr speed etc (Jst)
dit is totaal nie te vergelijken met jou brommer heeft eigenlijk niks met elkaar te maken ..


Neem aan dat dit setupje wel iets over de 100 zal gaan en enorme acceleratie zal hebben.
heb je het nou over je mb of over de zip ?

En door de 24 mm carb heeft die genoeg kracht als ik eventueel met zijn 2e erop wil?
zowiezo ,kun je met ze 2en erop , datg wil ook wel met een 12mm

Mvg

(btw athena 70cc supertherm en fluisterpijp op zundapp liep ik 95 ECHTE km'ers.
heeft ook weinig met je mb te maken..

, dus deze is bewerkt + snellere pijp moet toch echt wel over 100 echte halen neem ik aan?) Ik ree toen met punten met die zundapp. en 20mm.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 21-10-2007 20:41 Print reply

Posts: 614
Athena 70cc van zundapp heeft bekant gelijke poorten.
Ik heb het over me mb, en 24 mm heeft toch degelijk meer kracht?
Dan 12mm is toch stuk zwakker en laat minder toeren door+ nooit besparen op je inlaat.

Neem eens een gok.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-10-2007 20:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Athena 70cc van zundapp heeft bekant gelijke poorten.
Ik heb het over me mb, en 24 mm heeft toch degelijk meer kracht?
Dan 12mm is toch stuk zwakker en laat minder toeren door+ nooit besparen op je inlaat.

Neem eens een gok.


ik heb liever de uitlaat optimaal als de inlaat eigenlijk...

maar met 12mm heeft je brommer nog genoeg ballen om 2 man vd plek te krijgen , met een goede vertanding zul je de laatste versnelling wss niet kunnen gebruiken ... lekker belangrijk ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved