-simon- |
17-10-2007 22:11 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mimll
Hey,
Ik ben van plan om een andere uitlaat voor mijn Yamaha DT50R te kopen. Ik heb zelf al wat rond gekeken. Maar wat raden jullie mij aan om er onder te hangen.
Ik zoek een uitlaat die:
*Er mooi uitziet
*Mijn snelheid wat verhoogd (hoeft dus niet de snelste uitlaat te zijn)
*En een mooi geluid heeft.
Ik zat zelf te denken aan de Leovince V6. Hebben jullie daar goede ervaring mee? En hoe hard zal ik daar ongeveer mee gaan?
Alvast bedankt!
Mimll
als je nou de proppen er al uit hebt zul je met een andere uitlaat niet echt sneller gaan omdat je begrenzer in je cdi hebt.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Royal Club |
17-10-2007 22:12 |
Posts: 60390 |
wat simon zegt
en de manier om een cdi van een DT te ontgrenzen is nog niet bekend jammergenoeg
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
b e r t |
17-10-2007 22:21 |
Posts: 1855 |
Vaak zijn wat veel mensen "snelle uitlaat noemen" gewoon uitlaten die hoogtoerig zijn. Dus sterk op hoge toeren. Rijdt zeg maar kutter. De ori uitlaat is zo'n malagutti pijp en die is mooi op 7000 toeren al snel. Dus als jij met die CDI blijft rijden zou je er alleen maar langzamer op gaan omdat je niet in zn powerband komt met zo'n "snelle pijp". Ik raad mensen nog steeds aan gewoon in plaats van een ander uitlaatje een goedkoop 80cctje te kopen. Je bent met een zwarte top/dr80 voor 120 euro klaar en dan heb je een mooie rustige cilinder en je rijdt al die 50cc toerebeukertjes er dik uit.
dus gewoon ori pijp houden. maarja je ziet maar.
edit: er was toch iets van ontgrenzen door middel van een gaatje in de "o" te boren??? weet het ook niet hoor. heb zelf mooi de 2006 versie zonder begrenzing
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 17-10-2007 om 22:22 uur.
|
|
|
|
thomaz_gamer |
17-10-2007 22:21 |
Posts: 227 |
kan je geen nieuwe onbegrensde CDI erop zetten dan?
|
|
|
|
Royal Club |
17-10-2007 22:22 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomaz_gamer
kan je geen nieuwe onbegrensde CDI erop zetten dan?
waar haal je die dan?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
edit: er was toch iets van ontgrenzen door middel van een gaatje in de "o" te boren??? weet het ook niet hoor. heb zelf mooi de 2006 versie zonder begrenzing
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 17-10-2007 om 22:22 uur.
NIET DOEN NIET DOEN
dat geld alleen voor de TZR cdi's als je dit bij je DT doet gaat hij gegarandeerd kapot
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 17-10-2007 om 22:24 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 17-10-2007 om 22:30 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jelmer MX |
17-10-2007 22:23 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
waar haal je die dan?
2dehands?
|
|
|
|
-simon- |
17-10-2007 22:23 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Vaak zijn wat veel mensen "snelle uitlaat noemen" gewoon uitlaten die hoogtoerig zijn. Dus sterk op hoge toeren. Rijdt zeg maar kutter. De ori uitlaat is zo'n malagutti pijp en die is mooi op 7000 toeren al snel. Dus als jij met die CDI blijft rijden zou je er alleen maar langzamer op gaan omdat je niet in zn powerband komt met zo'n "snelle pijp". Ik raad mensen nog steeds aan gewoon in plaats van een ander uitlaatje een goedkoop 80cctje te kopen. Je bent met een zwarte top/dr80 voor 120 euro klaar en dan heb je een mooie rustige cilinder en je rijdt al die 50cc toerebeukertjes er dik uit.
dus gewoon ori pijp houden. maarja je ziet maar.
edit: er was toch iets van ontgrenzen door middel van een gaatje in de "o" te boren??? weet het ook niet hoor. heb zelf mooi de 2006 versie zonder begrenzing
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 17-10-2007 om 22:22 uur.
maar die uitlaten zijn omdat ze hoogtoeriger zijn wel sneller.
en met dat ontgrenzen. het schijnt bij een tzr wel te werken maar bij de dt niet.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Royal Club |
17-10-2007 22:27 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
2dehands?
past niet, nieuwe stekker en meer draadjes
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Mimll |
18-10-2007 21:51 |
Posts: 80 |
Bedankt voor de reply's maar ik zoek echt een andere uitlaat. Ik vind de looks van de originele uitlaat niet echt mooi. Daarom ga ik 'm niet alleen ontgrenzen.
|
|
|
|
-simon- |
18-10-2007 22:33 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mimll
Bedankt voor de reply's maar ik zoek echt een andere uitlaat. Ik vind de looks van de originele uitlaat niet echt mooi. Daarom ga ik 'm niet alleen ontgrenzen.
als je de looks belangrijk vind kun je iedere uitlaat kopen die je mooi vind. want die begrenzer komt er volgens mij bij 70kmh in en de meeste andere uitlaten halen dat wel. dus dan zul je altijd zohard blijven rijden als met die begrenzer kan.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Mimll |
19-10-2007 20:15 |
Posts: 80 |
Maar wat kunnen jullie mij aanraden, de reply's gingen niet echt over mijn vraag
|
|
|
|
Viertakt |
19-10-2007 20:15 |
Posts: 3586 |
Als je het alleen voor de looks/geluid wilt doen moet je een Leovince V6 nemen ja, veel sneller zul je niet gaan door die CDI begrensing.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
dokocrosser |
21-10-2007 10:56 |
Posts: 1433 |
of de metrakit thrower of zo met die ovale demper
oud klasgenoot had die ook op de dt en die had wel een mooi geluid
en de gianelli is ook wel een mooie
|
|
|
|
Roel DT50x |
21-10-2007 11:18 |
Posts: 465 |
gianelli powerband begint pas rond de 8000 toeren en dan springt de begrenzer er ook op dus dan zou je alleen maar langzamer gaan.
Ik heb zelf een yasuni cross ml, ook wel mooi uitlaatje en met prestaties beetje vergelijkbaar met de leovince, maakt alleen minder geluid en misschien ook mindere looks. ik ga hiermee wel ongeveer 10 km harder dus een beetje scheelt het wel ondanks die CDI begrenzer.
btw, een oude CDI van een DT of TZR zou ook moeten passen als je de draden die je hebt aansluit, maar dan werkt je toerenteller niet meer of zoiets.
moet ik alleen nog aan zo een CDI zien te komen
|
|
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol` |
|