Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MT5 ontstekingsprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #45736 - MT5 ontstekingsprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timmy_turner 17-10-2007 15:11 Print topicpost

Posts: 21
heb al verschillende dingen geprobeerd maar kom er nog steeds niet uit !

Vrijdag ging ik op mn mt richting een vriend, brommer deed het goed enzo geen problemen. toen ik daar weg ging startte mijn brommer niet 100000 keer lopen kicken paar keer proberen aan te rennen maar niets hielp, toen maar naar huis gelopen...

volgende dag de hele boel uit elkaar gehaald. bougie vonkt dus niet alles doorgemeten.. uiteindelijk was het dus de bougiedop die niets aangaf toen ik hem wilde doormeten
enfin nieuwe bougiedop gehaald,erop gezet kicken... maar nog steeds geen vonk
bobine doorgemeten vandaag is dus nog goed denk ik
fietsenmaker gebeld (want die heeft vroeger veel aan mt's gedaan) die vertelde mij dus dat het hoogstwaarschijnlijk de cdi is omdat ik met een begrensde cdi heb gereden en een paar keer mijn brommer heb opgevoerd gaat na een tijd dus de cdi naar de klote.
onbegrensde cdi erin gegooid en nog steeds geen vonk

wie weet wat het in godsnaam kan zijn!
 

Langeleendert 17-10-2007 16:18 Print reply
Posts: 68
Mss bougie verrot heb ik ook wellis gehad,
anders toch een andere bobine proberen
 
-
Timmy_turner 17-10-2007 16:30 Print reply

Posts: 21
heb al 4 verschillende bougies geprobeerd ;p tegen cil kop aanhouden en kijken of ze vonken maar nee dus
mja idd ga denk van de week andere bobine halen
 
Langeleendert 17-10-2007 16:31 Print reply
Posts: 68
Of je complete draadboom doormeten met een draadschema dr bij als je dit nog nie gedaan had
 
-
ploe 17-10-2007 16:43 Print reply

Posts: 635
fietesnmaker die veel aan honda gesleuteld heb en jou verteld dat je cdi daar door kapot is gegaan heeft wel duidelijk GEEN verstand van brommers er is jou echt een lul verhaal verteld

stap 1 set je multimeter op ohm en meet op de blauwe draad uit je ontsteking naar de massa draai nu aan het vleigwiel als het goed is veranderd de waarde op je scherm dit gaat z snel dat het niet af te lezen is als dit zo is is je pic-up goed

stap 2 zet je multimeter op gelijkspanning meet nu de zwart witte draad naar je bobine en trap nu op de kik als het goed is geeft deze draad nu 6 of 12 volt zolang je trapt
zo niet controleer de massa van je cdi de groene draad

stap 3 doe een losse draad van je bobine aansluiting en tik met het andere eind van de draad op de + van de accu en controleer of de accu vonkt zo niet controleer de massa van je bobine of je bobine is stuk
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved