Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45721 - spuiten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mad l 16-10-2007 19:38 Print reply
Posts: 51
nou echt niet hoor..... dan heb je of kappen die eerst een aparte grondlaat meoten hebben omdat het gerecicled kunstof is of je hebt het gewoon op een vettige ondergrond gespoten
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-10-2007 19:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mad l
nou echt niet hoor..... dan heb je of kappen die eerst een aparte grondlaat meoten hebben omdat het gerecicled kunstof is of je hebt het gewoon op een vettige ondergrond gespoten


als je dat met prof lak en met beun lak doet maakt het toch nog niks uit ?

als prof lak dan wel blijft zitten zegt dat wel wat

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-10-2007 om 19:39 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
- Kevin - 16-10-2007 19:39 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

ik heb het ook niet over verschil zien, maar verschil in kwaliteit.

motip meuk stoot je er zo af, terwijl fatsoenlijke autolak veel sterker is.


Ik doe het niet graag, maar geef Leen volkomen gelijk, ook al behandel je het heel goed voor etc die Motip meuk is gewoon te snel beschadigd. Ik heb mijn MT8 ook met autolak behandeld en deels gepoedercoat, kost allemaal wat meer, maar hier heb je vele jaren langer plezier van!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

kutlak hecht zich ook altijd erg goed aan andere delen vd verf , en erg kut aan het oppervlak.

waardaat bij een beschadeging altijd van de vellen eraf komen


Bij die motip meuk zal je er inderdaad meteen een vel afkomen bladeren, bij goede prof. lak zal de lak gewoon intact blijven.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 16-10-2007 om 19:44 uur.
 
Leen 16-10-2007 19:40 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kutlak hecht zich ook altijd erg goed aan andere delen vd verf , en erg kut aan het oppervlak.

waardaat bij een beschadeging altijd van de vellen eraf komen



jup, jij begrijpt me.
 
Mopar 16-10-2007 19:42 Print reply

Posts: 4772
Als je verf eraf bladderd noemt men dat blistering, direct gevolg van slecht spuiten, of verkeerd behandelen van het te spuiten oppervlak.

Je kan het het beste voorkomen door de lak/verf in meerdere dunne lagen te spuiten.

Als je het 1 of 2x dik doet krijg je het onvermijdelijk..
 
Leen 16-10-2007 19:45 Print reply

Posts: 26877
Nou, ik heb al HEEEEEEEEEEL wat liters verf ergens op gespoten in mn leven, en kwaliteitslak bleef altijd heel goed zitten, en spuitbusjesmeuk lazerde er altijd af bij het eerste tikje.
 
- Kevin - 16-10-2007 19:49 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
Nou, ik heb al HEEEEEEEEEEL wat liters verf ergens op gespoten in mn leven, en kwaliteitslak bleef altijd heel goed zitten, en spuitbusjesmeuk lazerde er altijd af bij het eerste tikje.


Ool al behandel je nog zo goed voor, ik geloof gewoon niet dat die spuitbusmeuk goed blijft zitten, al spuit je inderdaad netjes een paar lagen dun en heb je goede primer gebruikt en die weet lichtjes opgeschuurd, ik heb ook al heel wat liters verf verbruikt en mijn geloof in die spuitbusjes is al een hele poos geleden verdwenen. Het is het waard om iets meer geld te investeren in goede lak.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-10-2007 19:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Ool al behandel je nog zo goed voor, ik geloof gewoon niet dat die spuitbusmeuk goed blijft zitten, al spuit je inderdaad netjes een paar lagen dun en heb je goede primer gebruikt en die weet lichtjes opgeschuurd, ik heb ook al heel wat liters verf verbruikt en mijn geloof in die spuitbusjes is al een hele poos geleden verdwenen. Het is het waard om iets meer geld te investeren in goede lak.


same here.
heb wel altijd spuitbussen bij de hand voor kleine dingetjes (wielmoeren , pennetje, klein plaatje) omdat het me teveel moeite is om hiervoor de spuit klaar te maken , verder pak ik altijd de verfspuit
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vehikel 16-10-2007 19:54 Print reply

Posts: 2903
Als je bereid ben om veel geld uit te geven, dan zou ik het idd laten spuiten. Dan gaat ie meestal ook nog even in de oven, en krijg je een mooie egale laag. Coaten is nog sterker, en goedkoper, maar het nadeel daarvan is dat bij sommige kleuren de coating verbleekt.
Maar als je zelf spuit, kan het ook heel behoorlijk worden, maar het zal nooit de kwaliteit van coaten/laten spuiten worden.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Saknet 16-10-2007 20:03 Print reply

Posts: 10355
inderdaad en als je nog van die waardeloze busjes hebt staan spuit je pc er met een of ander motiefje mee ofzo want weggooien is ook weer zonde

ik gebruik et ook wel om uitlaten mee te spuiten ook al is't zogenaamd niet hittebestendig, uitlaten hebben nou eenmaal veel last van steenslag dus dan blijf je zowiezo verf kopen, niemand raakt een uitlaat aan als ie warm is dus als et koud is word de verf wel weer hard (mocht het uberhaupt zacht worden)

maar je kappen kom je geregeld mee in contact met kleding e.d. daar moet gewoon goeie lak op.

maar wat mopar zegt, goed voorbehandelen en spuiten helpt natuurlijk wel. Doe je dat laatste met kwaliteitslak, dan ist natuurlijk nog veel beter. Maar het is eigenlijk gewoon maar net wat jij goed genoeg vind en daar kom je pas achter door het te proberen

ps wat naar mijn mening ook helpt is om het busje verf en het te spuiten oppervlak na voorbehandeling even op laten warmen in de zon


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-10-2007 om 20:07 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
donny 16-10-2007 20:23 Print reply
Posts: 66
hallo,

ik heb dit topic niet gestart om te discuseren over wat je wel of niet moet doen... ik wil graag antwoord op mijn vraag!!!!!!!!

wat moet ik allemaal doen voordat ik ga spuiten???
en hoe moet ik te werk gaan en wat voor kwaliteit verf is goed om te gebruiken en waar te kopen
 
mad l 16-10-2007 20:25 Print reply
Posts: 51
klopt, spuitbus wat opwarmen verhoogd de druk erin en spuit het fijner


niet met de gasbrander erop gaan staan of in de magnetron he sjakies :P
 
TSX-man 16-10-2007 20:44 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: donny
hallo,

ik heb dit topic niet gestart om te discuseren over wat je wel of niet moet doen... ik wil graag antwoord op mijn vraag!!!!!!!!

wat moet ik allemaal doen voordat ik ga spuiten???
en hoe moet ik te werk gaan en wat voor kwaliteit verf is goed om te gebruiken en waar te kopen


voordat je gaat spuiten ruw je het te spuiten oppervlak op, dit zou ik doen met een niet al te grove korrel schuurpapier, vanaf korrel 100 ongeveer. Dan ontstof je alles en ontvet je het met ammonia of thinner, terpentine. Dan spuit je er een primer op of spuitplamuur, dit schuur je nog een keer met korrel 400 (ongeveer) nat schuurpapier. Daarna doe je alles weer schoonmaken en kan je na het drogen je gekleurde lak gaan spuiten.
Een goede lak uit een spuitbus is o.a. motip, er zijn meer goede merken maar ik kom zo niet op de naam. motip hebben ze al bij de gamma, maar ik zou je aanraden naar een verfspeciaalzaak te gaan, moet je maar in de goudengids ofzo zoeken acb is bijv. een goede zaak.
kijk anders ook even in deze faq http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/165
 
mad l 16-10-2007 20:49 Print reply
Posts: 51
ghehe, voor en tegenstanders,

lets fight :P

weetje, lekker boeiend allemaal, als je het laat doen weet je zeker dat het goed is, spuiten of coaten....

zelf doen, en voor de eerste keer is altijd kut.... iedereen begint kut,
 
donny 16-10-2007 20:49 Print reply
Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
[...]


voordat je gaat spuiten ruw je het te spuiten oppervlak op, dit zou ik doen met een niet al te grove korrel schuurpapier, vanaf korrel 100 ongeveer. Dan ontstof je alles en ontvet je het met ammonia of thinner, terpentine. Dan spuit je er een primer op of spuitplamuur, dit schuur je nog een keer met korrel 400 (ongeveer) nat schuurpapier. Daarna doe je alles weer schoonmaken en kan je na het drogen je gekleurde lak gaan spuiten.
Een goede lak uit een spuitbus is o.a. motip, er zijn meer goede merken maar ik kom zo niet op de naam. motip hebben ze al bij de gamma, maar ik zou je aanraden naar een verfspeciaalzaak te gaan, moet je maar in de goudengids ofzo zoeken acb is bijv. een goede zaak.
kijk anders ook even in deze faq http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/165


en wat voor kleur ondergrond zou erop moeten als ik het frame zwart wil spuiten?

 

Dit topic is 2726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved