Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 1 dag niet op brommer gereden: niet meer te starten :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 567 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45710 - 1 dag niet op brommer gereden: nie...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alaaf12 15-10-2007 21:03 Print topicpost

Posts: 24
Hallo mensen, ik zit met een probleem met mijn MH RX
Hij start normaal altijd in 1x met elek start, is goed afgesteld, en loopt als hij warm is zo'n 1500 toeren stationair.
Nou is het het geval dat hij soms niet start. Dit is altijd zo als ik de dag ervoor niet heb gereden.
Dan start ik hem (elek) en dan loopt hij 1 seconde, onder de 1000 toeren, heel gesmoord, valt hij vervolgens uit en is echt niet meer aan te krijgen. Dan moet ik letterlijk 4-5 keer de straat op en neer rennen om m hoog in de toeren te krijgen en te houden dat hij blijft lopen.

Fietsenmaker denkt dat het de vlotter is, dat mn cil volloopt, maar als hij eenmaal loopt na het rennen is er geen blauwe wolk ofzo, en geen benzinelucht.
Of de oliepomp lekt, maar zoals ikal zei er is weinig blauwe rook..

Heeft hier misschien iemand een idee wat het zou kunnen zijn??
 

thomaz_gamer 15-10-2007 21:04 Print reply

Posts: 227
ik denk dat je vacuumafsluiting van de benzinetank niet goed werkt. je kan er simpelweg een benzinekraan opzetten zodat je hem uit kan zetten. het klinkt namelijk alsof je brommer verzopen is na een dag niet rijden.
 
Royal Club 15-10-2007 21:06 Print reply

Posts: 60390
choke geprobeert tijdens starten? na dag stilstand?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
alaaf12 15-10-2007 21:08 Print reply

Posts: 24
Ik hoor hem soms wel eens een beetje piepen, of fluiten hoe je het wil noemen, bij de tankdop vandaan ja, maar dat zou ook damp kunnen zijn die die kwijt moet.. is dit controleerbaar?

Edit: ja vanmorgen startte ik hem op choke, gisteren niet gereden en hetzelfde als starten zonder choke na dag neit rijden..

Dit bericht is gewijzigd door Mr.Dar-Q op 15-10-2007 om 21:09 uur.
 
Makrolon 15-10-2007 22:59 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Dar-Q
Ik hoor hem soms wel eens een beetje piepen, of fluiten hoe je het wil noemen, bij de tankdop vandaan ja, maar dat zou ook damp kunnen zijn die die kwijt moet.. is dit controleerbaar?

Edit: ja vanmorgen startte ik hem op choke, gisteren niet gereden en hetzelfde als starten zonder choke na dag neit rijden..

Dit bericht is gewijzigd door Mr.Dar-Q op 15-10-2007 om 21:09 uur.

dit is de lucht die die aanzuigt, of als het warm is de overdruk uit de tank die weg moet.
 
KTM 525 EXC Supermoto
alaaf12 16-10-2007 17:16 Print reply

Posts: 24
Maar volgens mij maakt het helemaal niet uit of je tank vacuum is of niet, want de toegevoerde benzine wordt toch door je vlotter geregeld.
Vlotterbak vol: geen benzine meer in de carb. Dus dan zou je wel daar uit kunnen komen, maar dan nog, er zit toch een mebraan voor je cil? Dan zou het er toch niet in kunnen lopen??
 
Saknet 16-10-2007 17:51 Print reply

Posts: 10355
probeer gewoon na een dag niet rijden eens eerst je tankdop los te halen en weer erop te doen, en dan te starten kijken of et helpt.

het lijkt mij namenlijk dat je vlotterbak gewoon niet optijd bijgevuld word pas als ie goed loopt..

zit er een handmatig schakelbare benzinekraantje op je brom of een automatische?

en die fietsenmaker van jou komt uit het membraanloze tijdperk, want al sje cilinder volloopt moet je eerst je bougie eruit draaien voordat je je motortje weer uberhaupt rond wil draaien (naja als je membraan op de tocht staat kan et ook)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-10-2007 om 17:53 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
derbi racer 16-10-2007 19:06 Print reply

Posts: 1037
hij krijgt gewoon wat te weinig benzine geen gas geven of beetje gas geven en starten met choke.

niks verzopen idiooten het is een VACUUEM kraan. dagje niet rijden vardamt de laatste benzine in je vlotter bak en start hij moeilijk

niks mis mee gewoon met choke starten is heel gewoon
 
Saknet 16-10-2007 19:43 Print reply

Posts: 10355
idioten? er is maar 1 die beweerde dat ie verzoop hoor

en hij beweerde net dat op choke starten hetzelfde effect geeft als zonder choke :P

vacuum spel je ook iets anders

maargoed ik weet niet of je je brom 2e hands hebt gekocht, maar mischien is je choke ook wel gewoon stuk (oid) dus kijk ook even of hij wanneer die warm is ook anders rijd op de choke (als je zon std dell orto hebt dan zou die op choke namelijk zowiezo gigantisch moeten verzuipen volgens mij)

als je de mogelijk hebt kan je ook proberen je lucht box deksel er af te schroeven en het gat variabel afdichten (dus beetje proberen hoeveel) met je hand tijdens het starten kijken of ie dan beter start
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
alaaf12 16-10-2007 23:37 Print reply

Posts: 24
Er zit geen benzinekraan op mijn brom, niet een die je met de hand kan instellen in ieder geval.
En mijn choke werkt goed, als ik hem start op choke loopt hij hoog stationair (3-3,5k toeren) als ik de choke terugschuif zakt hij naar de 1500 das normaal, dus die werkt gewoon

Edit: als ik een dag niet gereden heb, en ik start hem op choke doet hij het nog steeds NIET, ff voor de duidelijkheid... dan gebeurt er precies hetzelfde als zonder choke: 1 sec gesmoord lopen en uit..

Dit bericht is gewijzigd door Mr.Dar-Q op 16-10-2007 om 23:39 uur.
 
Nouwk 16-10-2007 23:46 Print reply

Posts: 4242
Gooi wat benzine door het bougie gat naar binnen, bougie dr in en dan proberen te starten.
Als hij dan net doet alsof hij bijna loopt: Brandstof probleem.

 

Dit topic is 1054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved