Jelle rs50 |
15-10-2007 16:27 |
Posts: 521 |
check je zuigerveren! en anders je cil laten honen, met een nieuw opmaat zuigertje er bij.
|
|
|
|
Splendid |
15-10-2007 16:33 |
Posts: 8421 |
pijltje bovenop de zuiger naar je inlaat, en controleer ff of de boel niet versleten is?
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
van bussel |
15-10-2007 16:33 |
Posts: 695 |
pijl moet meestal naar de intlaat (grapje) gericht zijn(tenzei anders aangegeven)
zet eerst dat maar goed:P, kijk daarna naar je afstelling
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 15-10-2007 om 16:33 uur.
|
|
|
|
5MB5 |
15-10-2007 16:37 |
Posts: 878 |
als de rest goed is dan gewoon kop aanpassen/vlakken of kant en klare kop kopen
|
|
|
|
Splendid |
15-10-2007 16:39 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
als de rest goed is dan gewoon kop aanpassen/vlakken of kant en klare kop kopen
waarom dat nuo weer dan
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
van bussel |
15-10-2007 16:42 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielskee
Men brommer heeft geen zak compressie hoe kan ik dit oplossen?
ps: piston met pijl naar boven of naar beneden? ( meningsverschil tussen men pa en ik )
rijd de brommer? zoja, hoe?
|
|
|
|
Almer |
15-10-2007 16:46 |
Posts: 3325 |
Pijl naar de uitlaatzijde, tenzij anders aangegeven
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Mopar |
15-10-2007 16:47 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
pijltje bovenop de zuiger naar je inlaat, en controleer ff of de boel niet versleten is?
pijltje moet toch naar de uitlaat wijzen juist ?
( iig, de kant van je zuiger, en waar je dan 2 gaten ziet, die moeten naar je inlaat wijzen.. )
|
|
|
|
5MB5 |
15-10-2007 16:47 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
waarom dat nuo weer dan
ehm hij wil toch meer compressie??...alsw de zuigerveren goed zijn, de zuiger er goed in zit, zuiger en cilinder niet versleten zijn,en de kop en voetpakking niet lekken, dan is er nog maar 1 manier over om je compressie te verhogen.
|
|
|
|
Almer |
15-10-2007 16:49 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
ehm hij wil toch meer compressie??...alsw de zuigerveren goed zijn, de zuiger er goed in zit, zuiger en cilinder niet versleten zijn,en de kop en voetpakking niet lekken, dan is er nog maar 1 manier over om je compressie te verhogen.
Je bent de niet-rondheid van de cilinder vergeten te noemen=)
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Mopar |
15-10-2007 16:51 |
Posts: 4772 |
En trouwens...
om wat voor brommer gaat het ?
En mag ik vragen of je een compressie meter gebruikt om tot deze conclusie te komen ?
Nieuwe kop pakking erin gepropt ?
En rij je brommer zo slecht dan, dat je de compressie de schuld kan geven ?
Geef wat meer info...
|
|
|
|
THE CRAZY DOCTOR |
15-10-2007 17:28 |
Posts: 1302 |
wat gebeurde toen ie geen "compressie" meer had
viel ie in een keer uit en starte niet meer ( zuiger zuigerveer of cilinder en kop kapot)
viel die uit maar probeert aan te gaan (verotte afstelling)
|
|
|
|
Nielskee |
17-10-2007 12:58 |
Posts: 14 |
piston zit nu met de pijl naar de inlaat. De brommer draaide toen maar heel raar. na 6sec viel hij gewoon uit en starte niet meer. Als hij met de pijl naar de uitlaat staat dan knalt hij soms hard en komt er rook uit het gat van de koelvloeistof. (Die nog niet aangesloten is)
PS: het gaat over een aerox
|
|
|
|
Senda-R RULEZZZ |
18-10-2007 13:21 |
Posts: 38 |
Pijltje naar uitlaatpoort zetten (met de stroomrichting mee dus), anders heb je snel een aanloper te pakken. Vervolgens gewoon afstellen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielskee
Als hij met de pijl naar de uitlaat staat dan knalt hij soms hard en komt er rook uit het gat van de koelvloeistof. (Die nog niet aangesloten is)
Kop- en voetpakking vervangen en stevig aandraaien.
Dit bericht is gewijzigd door Senda-R RULEZZZ op 18-10-2007 om 13:22 uur.
|
|
|
|