Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT5 Lampen probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45690 - Honda MT5 Lampen probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

von hirkebosj 14-10-2007 21:49 Print topicpost

Posts: 271
hallo leden
laatst (vorige week zaterdag avond) wou ik savonds ergens heen rijden met de brommer
het was al rond 9 uur dus het was al donker
ik kick de brommer, zet het licht aan op gewoon licht.. maar geen licht te zien.
ik zet hem op groot licht.. FLITS en helemaal geen licht meer...

ik naar daytona geweest deze week, en nieuw lampjes gehaald.
deze er in gezet, ik ging vandaag naar een vriend toe,
wil de lampen aan zetten, zet hem op gewoon licht,
en toen had ik licht.
ik zet hem op groot licht, flits... weer geen licht!
alleen nog op gewoon licht het kleine lampje!

dus het achterlicht en groot licht is kapot
ik denk niet dat de gewone lamp nog lang mee gaat.
dus wat denken jullie wat het kan zijn???
hij krijgt dus duidelijk teveel volts en springen daar door
ikzelf denk aan kortsluiting!
kan iemand me hiermee helpen??

alvast bedankt!
iedereen.. reageer hiej AUB snel op!
want de donkere tijden komen er aan
ALVAST BEDANKT !!!
 

falco 14-10-2007 21:50 Print reply

Posts: 3724
spanningsregelaar die kapot is?
 
MaartenGerlo 14-10-2007 21:54 Print reply
Posts: 556
ik zou gewoon proberen met een andere spanningsregelaar
 
von hirkebosj 14-10-2007 21:57 Print reply

Posts: 271
okj dan zal ik die eens gaan hale dinsdag..
als daytona weer eens open is
hoeveel kosten die dinge eigelijk ongeveer???

het kon dacht ik ook zijn dat de bobine kapot is..
maarja.. ik haal gewoon een spanningsregelaar en dan zie ik wel of het verholpen is!
in ieder geval bedankt!

PS.. als er nog tips zijn dan hoor ik het graag he!
 
rik hulkenberg 14-10-2007 22:22 Print reply

Posts: 10029
ook effe kijken naar de zekering kan zijn dat die ook stuk is
 
sabar 14-10-2007 22:23 Print reply
Posts: 320
Je verlichting heeft niets met de bobine te maken, die versterkt alleen de vonk naar de bougie
 
OmafietS 14-10-2007 22:29 Print reply

Posts: 7472
je kan er 12 volt lampjes in doen, die branden niet zo snel door
 
Jurgen 14-10-2007 23:45 Print reply

Posts: 1334
Als de zekering stuk is dan doet je licht het helemaal niet meer. Je stroomkring is dan onderbroken en gaat je lampje ook niet stuk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ook effe kijken naar de zekering kan zijn dat die ook stuk is


 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
mtx-motard 15-10-2007 0:26 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurgen
Als de zekering stuk is dan doet je licht het helemaal niet meer. Je stroomkring is dan onderbroken en gaat je lampje ook niet stuk.

[...]




zekering is het niet want er zit een spanningsregelaar op, die geeft zoveel de lamp nodig heeft.

dat zegt dus als het niet werkt dat je spanningsregelaar stukjes is. of je lichtspoel.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
rik hulkenberg 15-10-2007 0:58 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurgen
Als de zekering stuk is dan doet je licht het helemaal niet meer. Je stroomkring is dan onderbroken en gaat je lampje ook niet stuk.

[...]



orgineel zit de koplamp/achterlamp niet op de accu aangesloten maar die begrenst hem wel op 6/12 volt
 
von hirkebosj 15-10-2007 9:21 Print reply

Posts: 271
eej mensen
ik ga gewoon eens kijken naar een spanningsregelaar
maar waar tussen moet ik die dan aan sluiten
qua stroom heb ik er totaal geen verstand van
alvast bedankt!
 
Matthijsar50 15-10-2007 12:01 Print reply

Posts: 1029
spanningsregelaar heb ik ook op mn brommer gezet.
zo'n ding kost 20 euro.. en je hebt 4 draden.

- rood= + van accu
- zwart= massa
- 2 gele draden, die zet je tussen de spoel van je ontsteking (dus gewoon draad van spoel doorknippen en daar aan maken..

makkelijker kan NIET!!!

en het werkt super!

greetz


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
je kan er 12 volt lampjes in doen, die branden niet zo snel door


wtf klopt niet.. meet jij maar is hoeveel volt er op dat lampje komt te staan in volle toeren zonder spanningsregelaar.. ik had em op 94 volt staan!!!!

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 15-10-2007 om 12:02 uur.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
rik hulkenberg 15-10-2007 12:06 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
spanningsregelaar heb ik ook op mn brommer gezet.
zo'n ding kost 20 euro.. en je hebt 4 draden.

- rood= + van accu
- zwart= massa
- 2 gele draden, die zet je tussen de spoel van je ontsteking (dus gewoon draad van spoel doorknippen en daar aan maken..

makkelijker kan NIET!!!

en het werkt super!

greetz


[...]


wtf klopt niet.. meet jij maar is hoeveel volt er op dat lampje komt te staan in volle toeren zonder spanningsregelaar.. ik had em op 94 volt staan!!!!

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 15-10-2007 om 12:02 uur.

ik denk eerder 9,4 volt
of je moest iets van 15000 toeren maken
edit ik zou niks doorknippen zonde eerder is gewoon jou spanningsregelaar stuk of bij oud model zekering

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 15-10-2007 om 12:08 uur.
 
Viertakt 15-10-2007 13:01 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

ik denk eerder 9,4 volt
of je moest iets van 15000 toeren maken
edit ik zou niks doorknippen zonde eerder is gewoon jou spanningsregelaar stuk of bij oud model zekering

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 15-10-2007 om 12:08 uur.


94 volt is wss overdreven, maar de lichtspoel van een cb50 kan zonder spanningsregelaar meer dan 35~ volt leveren op 6500 toeren.
dus, grote kans dat de spanningsregelaar van ts kapot is, gewoon naar je bromboer gaan, die weet wel wat voor een je moet hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 15-10-2007 om 13:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
honda_freak 15-10-2007 13:10 Print reply

Posts: 7650
ik weet niet hoe jouw kabelboom er uit ziet (ori of zelfgemaakt) maar MT heeft standaard een spanningsregelaar op de boom aangesloten zitten, Je moet even op zoek naar dit blokje (is meestal te vinden in de buurt van je cdi). Hoe deze eruit ziet ligt aan het model draadboom, het is of een klein zwart dingetje of een wat groter metalen blok met koelvinnen, plaatjes hiervan zijn in de FAQ's op dit forum te vinden.

btw, MT's hebben geen zekering, kunnen dus ook niet doorbranden
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-10-2007 14:52 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
je kan er 12 volt lampjes in doen, die branden niet zo snel door


Ik dacht bij gelijk wattage, lagere stroom door een 12V lampje (P=U.I). Dus grotere weerstand, dunnere draad...dus zou sneller doorbranden toch ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
spanningsregelaar die kapot is?


Ik dacht op oudere mt's geen spanningsregelaar, enkel een weerstand. Maar ik ben niet zeker en ik weet ook niet welk bouwjaar je hebt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
spanningsregelaar heb ik ook op mn brommer gezet.
zo'n ding kost 20 euro.. en je hebt 4 draden.

- rood= + van accu
- zwart= massa
- 2 gele draden, die zet je tussen de spoel van je ontsteking (dus gewoon draad van spoel doorknippen en daar aan maken..



Volgens mij geel en wit...gewoon aansluiten zoals je het er af haalt...Maar er zijn ook spregs voor in serie te plaatsen, al zijn die niet standaard
Als je 6V hebt, bouw dan de boel om naar 12V met een 12V spreg om te beginnen...(lampjes, evt accu ook 12V dan)

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 6244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved