Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 516 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45688 - mtx start niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-wokkel- 14-10-2007 20:48 Print topicpost

Posts: 1129
ik heb vanmiddag gewoon gereden met mijn mtx, deed het helemaal goed. en nou net wil ik hem binnen zette en hij start niet meer hij vonkt helemaal niet, bougie is het niet, ik heb een nieuwe geprobeerd, ik heb mijn vliegwiel schoon gemaakt. ik had mijn bougie dop eraf gehaald en toen vonkte die een klein beetje maar echt heeeeeel weinig. iemand een idee wat het kan zijn???
het is een mbx 80 blok, owja ik wil er als het kan morge meej naar school anders moet ik fietse

ik heb even zitten zoeken in de oude topics en ik zal de bobine enz gaan controleren

hoe kan je een cdi checken?

Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 14-10-2007 om 20:52 uur.
 

falco 14-10-2007 20:52 Print reply

Posts: 3724
hoeveel bougies heb je geprobeert?, misschien een andere bougie proberen naast die andere die je al had geprobeert?


contactpunten misschien ingebrand?? zo ja, ff een heel klein beetje opschuren




Dit bericht is gewijzigd door falco op 14-10-2007 om 20:53 uur.
 
-wokkel- 14-10-2007 20:59 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
hoeveel bougies heb je geprobeert?, misschien een andere bougie proberen naast die andere die je al had geprobeert?


contactpunten misschien ingebrand?? zo ja, ff een heel klein beetje opschuren




Dit bericht is gewijzigd door falco op 14-10-2007 om 20:53 uur.



ik weet nie waar ik die contact puntjes kan vinden maar die heb ik toch niet of ben ik zo lomp... tis geen zundapp helaas dan zou ik het zo gemaakt hebbe wss


 
falco 14-10-2007 21:02 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]



ik weet nie waar ik die contact puntjes kan vinden maar die heb ik toch niet of ben ik zo lomp... tis geen zundapp helaas dan zou ik het zo gemaakt hebbe wss




ja sorry, je hebt een bobine en cdi enzo , denk dat daar het probleem zal liggen als je zeker weet dat het niet je bougie(dop) is.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 14-10-2007 om 21:02 uur.
 
Jurgen 14-10-2007 21:03 Print reply

Posts: 1334
nee, je hebt geen contact punten.

Wat heb je allemaal voor reserve onderdelen? Ontsteking,cdi,bobone,bougiedop? vervang het allemaal eens... (1 voor 1 natuurlijk)
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
Viertakt 14-10-2007 21:12 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
hoeveel bougies heb je geprobeert?, misschien een andere bougie proberen naast die andere die je al had geprobeert?


contactpunten misschien ingebrand?? zo ja, ff een heel klein beetje opschuren




Dit bericht is gewijzigd door falco op 14-10-2007 om 20:53 uur.


Een MBX heeft nieteens contactpunten.
 
Viertakt uber alles.
5MB5 14-10-2007 21:20 Print reply

Posts: 878
loop de stekkers van bobine en cdi unit ff na en controleer ook de stekkers die uit je blok komen of ze schoon zijn en contact maken

kijk ook ff of je bougiekabel nog goed in je bobine vast zit

verder kun je in faq ff zoeken naar hoe je je onsteking kunt doormeten
 
-wokkel- 14-10-2007 21:37 Print reply

Posts: 1129
stekkers enzo zijn schoon, andere bobine doet het volgens mijn ook niet, was er wel een van een rm 80 maar moet niet uitmaken dacht ik zo.

bougie dop is het niet en kabel ook niet. dus ik ben bang dat het mijn cdi is. welke kan ik hier het beste opzetten wat immitatie is niet zo goed toch??

Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 14-10-2007 om 21:38 uur.
 
5MB5 14-10-2007 21:39 Print reply

Posts: 878
als je gewoon wil rijden dan kan iedere honda schakel cdi er op, maakt niet uit of het imi is of niet, allemaal hetzelfde

bobine moet je ff opletten of ie aan je frame vast moet zitten voor aarde als je eentje van een ander model pakt
 
-wokkel- 14-10-2007 22:02 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
als je gewoon wil rijden dan kan iedere honda schakel cdi er op, maakt niet uit of het imi is of niet, allemaal hetzelfde

bobine moet je ff opletten of ie aan je frame vast moet zitten voor aarde als je eentje van een ander model pakt


ow okee dan zal ik er morgen een halen bij een maat van me die heeft er nog wel een. en natuurlijk heb ik ervoor gezorgt dat de bob aarde heeft leek me logisch. maar als ik harder wil rijde zal ik
een snelle cdi moeten kopen?

 
5MB5 14-10-2007 22:06 Print reply

Posts: 878
maak je maar niet druk over die cdi. ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, inclusief de mps300. alleen de ns1 cdi is anders maar die past niet normaal

snelle cdi heb je eigenlijk alleen van CF Posh en van Daytona, maar die kosten veel geld en heb je alleen wat aan als je je originele onsteking wil houden. vaak loont het meer om bijv een HPI binnenrotor te monteren. dan heb je in 1 klap je hele ontsteking goed
 
De Schout 14-10-2007 22:08 Print reply
Posts: 5327
aangezien je niets anders gedaan hebt dan je contact uitzetten en daarna weer aan zou ik daar eerst even naar kijken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
-wokkel- 14-10-2007 22:12 Print reply

Posts: 1129
ik ga morgen wel verder meten. contact lijkt me een beetje sterk maar het kan
 

Dit topic is 732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved