Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Keuze nieuwe brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1432 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45686 - Keuze nieuwe brommer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XoReP 14-10-2007 23:15 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


voor:
zuinig
appart
goedkoop

tegen:
niet snel
matige kwaliteit.
dure onderdelen


Niet snel... voor 200eu heb je een 140blok en is de 120 haalbaar (met goede carb), ik doe 114 met de standaard carb die bij het blok zit.
(zijn overigens echte KM's, niet van teller ofzo).

En matige kwaliteit valt egt wel mee en ligt aan je budget, je heb onderdelen in alle prijsklasse, heb je het ff niet ruim koop je meest goedkope chinese vervanging voor iets en je kunt weer rijden. En je heb inderdaad egt vreselijk dure onderdelen maar zoals ik al zei heb je het in alle prijsklasse's te koop en je kunt het dus zo uniek maken als je zelf wil.

En ik met me ruim 1,85M zit egt perfect op me Dax, en nog zat ruimte over.

Semi zuigt inderdaad is en ook nog eens 3bak standaard. Op mijn blok en de meeste blokken zit 4 of 5 plaats koppeling op de bak en anders op de 50cctjes 2 plaats op de kruk.

Dit bericht is gewijzigd door XoReP op 14-10-2007 om 23:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door XoReP op 14-10-2007 om 23:19 uur.
 
OmafietS 14-10-2007 23:17 Print reply

Posts: 7472
ja en voor 1 miljard euro heb je iets veel toffers dan een brommer, ga nou niet een discussie beginnen over een klein klote brommertje, die jonge vraagt wat over de Motorhispania Furia
 
Royal Club 14-10-2007 23:17 Print reply

Posts: 60390
ja, maar voor hoelang heb je voor 200euro dat blok rijdend?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
5MB5 14-10-2007 23:18 Print reply

Posts: 878
nog een nadeel van 4 takt is dat je zelf weinig/niks kan verbouwen aan je kop en nokkenas zonder alles te moeten kopen, en de- en montage kut kan zijn voor beginner
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2007 23:18 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
[...]


Niet snel... voor 200eu heb je een 140blok en is de 120 haalbaar (met goede carb), ik doe 114 met de standaard carb die bij het blok zit.
(zijn overigens echte KM's, niet van teller ofzo).
En matige kwaliteit ligt an je budget, je heb onderdelen in alle prijsklasse, heb je het ff niet ruim koop je meest goedkope chinese vervanging voor iets en je kunt weer rijden. En je heb inderdaad egt vreselijk dure onderdelen maar zoals ik al zei heb je het in alle prijsklasse's te koop en je kunt het dus zo uniek maken als je zelf wil.


140blok
damn
ik heb het toch ook niet direct over een cr500 blok

en een dax rijd best fijn , maar ik hield hem toch liever rond de 75 omdat het daarna gewoon minder lekker ree.

ik heb het btw over echte honda , kweet niet of de skyteam een stugger rijwielgedeelte heeft.

en als je matige kwaliteit weghaalt met veel onderdelen kun je goedkoop als pluspunt wegstrepen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-10-2007 om 23:19 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
XoReP 14-10-2007 23:21 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, maar voor hoelang heb je voor 200euro dat blok rijdend?


Mijn 125 heeft al weer 10.000 probleemloos afgelegd en is nie bepaald zachtjes behandeld (1x naar Duitsland vanaf Haarlem en 2x naar Antwerpen heen en terug zonder problemen en naar Antwerpen was het gewoon egt continue vol gas over de snelweg :P
 
5MB5 14-10-2007 23:23 Print reply

Posts: 878
dan heeft ie een beste deathwish
 
stoeptegel 14-10-2007 23:23 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
[...]


Mijn 125 heeft al weer 10.000 probleemloos afgelegd en is nie bepaald zachtjes behandeld (1x naar Duitsland vanaf Haarlem en 2x naar Antwerpen heen en terug zonder problemen en naar Antwerpen was het gewoon egt continue vol gas over de snelweg :P

Als ik opnieuw me bbrommertijdperk had overgedaan, had ik mss toch wel voor zon dax gekozen

Hoeveel verbruikt zon 125 blokje eigenlijk?
 
80 cc ownatsj
XoReP 14-10-2007 23:24 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


140blok
damn
ik heb het toch ook niet direct over een cr500 blok

en een dax rijd best fijn , maar ik hield hem toch liever rond de 75 omdat het daarna gewoon minder lekker ree.

ik heb het btw over echte honda , kweet niet of de skyteam een stugger rijwielgedeelte heeft.

en als je matige kwaliteit weghaalt met veel onderdelen kun je goedkoop als pluspunt wegstrepen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-10-2007 om 23:19 uur.


Tja je heb blokken in alle soorten en maten en zijn bijna evenduur. 72 blokje is al aardig snel en kun je ook nog eens niet zo hard laten lopen maar wel hard laten trekken wat voor rollers wel prettig is.

En mijn Skyteam Dax rijd ook met 115 gewoon goed op de weg en voelt zeker niet onveilig aan.

En tja zoals in mijn vorige post al als voorbeeld gegeven wordt valt de kwaliteit egt mee in positieve zin
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2007 23:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Als ik opnieuw me bbrommertijdperk had overgedaan, had ik mss toch wel voor zon dax gekozen

Hoeveel verbruikt zon 125 blokje eigenlijk?


ik had dan echt wel een nieuwe tomos gekocht en altijd std gereden.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
XoReP 14-10-2007 23:26 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Als ik opnieuw me bbrommertijdperk had overgedaan, had ik mss toch wel voor zon dax gekozen

Hoeveel verbruikt zon 125 blokje eigenlijk?


125 die standaard onder me Dax lag doet 1 op 60 tot 1 op 50 zo'n beetje. Die 140 is vooral na de 85 erg vel en die lust dan ook wle wat bij snelheden boven de 85. Vandaag naar Utrecht gereden en heel vaak egt gescheurd en toen deed ik iets zuiniger als 1 op 35, maar met normaal rijgedrag (onder de 85) doet ihj ook gewoon 1:40 / 1:50.
 
XoReP 14-10-2007 23:28 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
nog een nadeel van 4 takt is dat je zelf weinig/niks kan verbouwen aan je kop en nokkenas zonder alles te moeten kopen, en de- en montage kut kan zijn voor beginner


Wat zou je moeten verbouwen aan je kop... enigste wat soms wel lekekr kan zijn is flowen maar net als tunen van je 2T is dat ook verstandiger om dat te laten doen dor iemand die er verstand van heeft. En voor 32,95 heb je een snelle nok en dus goedkoper dan een snelle cilinder kopen voor een 2t

Owja ook regelmatig heb ik gecrossed in de crosskuil in Ijmuiden en is ook cker lachen met een Dax :P

Dit bericht is gewijzigd door XoReP op 14-10-2007 om 23:30 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-10-2007 23:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
[...]


Wat zou je moeten verbouwen aan je kop... enigste wat soms wel lekekr kan zijn is flowen maar net als tunen van je 2T is dat ook verstandiger om dat te laten doen dor iemand die er verstand van heeft. En voor 32,95 heb je een snelle nok en dus goedkoper dan een snelle cilinder kopen voor een 2t


wss heb je met furia met een snelle pijp fijner vermogen als een std skyteam met snelle nok
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
XoReP 14-10-2007 23:43 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


wss heb je met furia met een snelle pijp fijner vermogen als een std skyteam met snelle nok


Wat versta jij onder fijner vermogen?
 
XoReP 15-10-2007 10:03 Print reply

Posts: 546
Met een snelle nok kun je trouwens ook een powerband ala 2takt krijgen alleen blijf je vaak alsnog veel koppel houden
 

Dit topic is 5282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved