driver004 |
14-10-2007 20:00 |
Posts: 3418 |
die heeft ori idd lage timmingen maar die heetf wel vlinderpoort als ik het goed heb
poortmap:
JOEHOE
nog een
Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 14-10-2007 om 20:02 uur.
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
5MB5 |
14-10-2007 20:12 |
Posts: 878 |
uitgaande van uitlaat op 23mm en spoelers op 33:
uitlaat 180graden
spoel 120 graden
kan dus beiden omhoog in dezelfde verhouding. probeer een keer dikkere voetpakkingen bijvoorbeeld.
|
|
|
|
DT-Dude89 |
14-10-2007 20:16 |
Posts: 223 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
uitgaande van uitlaat op 23mm en spoelers op 33:
uitlaat 180graden
spoel 120 graden
kan dus beiden omhoog in dezelfde verhouding. probeer een keer dikkere voetpakkingen bijvoorbeeld.
maar dan word je squish te groot, en je blowdown hoef niet perse 30 te zijn, mag ook iets hoger 33 a 34
|
|
|
|
PRO TUNING |
14-10-2007 20:17 |
Posts: 4000 |
Autisa is een trage cilinder, ze werden tot ± 1995 geimporteerd door groothandel Bergstra in Sneek (die niet meer bestaat)
|
|
|
|
5MB5 |
14-10-2007 20:19 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
[...]
maar dan word je squish te groot, en je blowdown hoef niet perse 30 te zijn, mag ook iets hoger 33 a 34
blowdown niet te hoog maken, dan rijd ie alleen maar onnodig hoogtoerig met zonder nut.
doelde met de voetpakkingen meer op het testen van het effect van poorten verhogen zonder dat je meteen gaat frezen. squish is dan van latere zorg
edit: inlaatpoort is een beetje een muts design, zou ik onder breder maken, en sowieso in combinatie met je zuiger ff inlaattiming meten of die wel maximaal is.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-10-2007 om 20:23 uur.
|
|
|
|
driver004 |
14-10-2007 20:29 |
Posts: 3418 |
maar waarom met deze cillinder?
waarom stug je ge3 verder tunen is erg veel uit te halen (check die van mij bv)
of simpel weg een 93malossi 3737 (oud model)
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
5MB5 |
14-10-2007 20:39 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
maar waarom met deze cillinder?
waarom stug je ge3 verder tunen is erg veel uit te halen (check die van mij bv)
of simpel weg een 93malossi 3737 (oud model)
omdat ie em net splinternieuw heeft gekocht
|
|
|
|
Sypie_Honda |
14-10-2007 20:42 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Autisa is een trage cilinder, ze werden tot ± 1995 geimporteerd door groothandel Bergstra in Sneek (die niet meer bestaat)
huuh dat meen je niet
ik woon daar vlakbij man, en ik loop er stage.
nog nooit van bergstra gehoord, wat het een brommerzaak oid?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Vuile Beunkoe |
14-10-2007 22:24 |
|
mtx-motard |
14-10-2007 22:33 |
Posts: 14947 |
fucking tov ik woon in sneek
maar nog nooit van gehoord.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
harm0ss |
14-10-2007 23:01 |
Posts: 1247 |
ik heb ook 110 autisa maar die kwam nog wel aardig van de plek (combi met ori mbx uitlaat en 24mm oko wokkie wokkie) liep max 100
|
|
|
|
christianos |
14-10-2007 23:40 |
Posts: 20445 |
okee,
uitlaatpoort dik 3 mm omhoog gedremeld, helpt geen ene zier, 9500 toeren en geen toertje meer. Ik denk dat het niet aan de cilinder ligt dus, nou heb ik ook een 24 mm oko wokkie pokkie ding erachter zitten en ik denk dat de begrenzende factor is. Heb alle sproeiermaten van 125 tot 145 geprobeerd maar krijg hem niet fatsoenlijk afgesteld.
Of onderin wegvallen en stotteren bij 6k. of ondering goed rijden en stotteren bij 5 k. Met wat gehannes (lees in zijn 5 rijden en gewoon 2 versnellingen terugtrappen) krijg je hem tot de 8k en daar begint zich na mijn gedremel een best wel felle powerband zich af te tekenen die accuut weer ophoud bij de 9,5k. Ik gok op een carburatieprobleem. Van de week weer even me ori 18 keihin erachter beunen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
maar waarom met deze cillinder?
waarom stug je ge3 verder tunen is erg veel uit te halen (check die van mij bv)
of simpel weg een 93malossi 3737 (oud model)
Ik heb al een getunede GE3, en dat rijd erg aardig ja. Maar ik wil iets meer koppel (lees ceecee) maar wel met behoud van vlinderpoort.
Waarom geen malossi?
ik heb een fobie voor ovale uitlaatpoorten, op het moment dat ik dara een dremel inzet lopen ze mysterieus na 1000 km vast (ik wil denk ik teveel)
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-10-2007 om 23:45 uur.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
14-10-2007 23:48 |
Posts: 4159 |
zoals harmoss zegt,, is mijn oude blok, in de 2 wou hij nog wel omhoog, heel hoogtoerig was hij niet nee,, maar had wel een powerband en was wel fijn cilindertje ookal zitten er wat vegen in de nicalsil wand,
misschien ligt het aan je uiltaat? ik heb die ook en is niet bepaald hoogtoerig nee, kijk of je poorten wel helemaal opengaan ivm de zuiger,
en een keihin carb is testen? suc6 iig
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
christianos |
14-10-2007 23:58 |
Posts: 20445 |
poorten gaan helemaal open, zelfs een heel klein beetje tever.. maar dat maakt niet uit.
maar die gianelli, ik snap het niet, ik haalde op me GE3 makkelijk de 12k ermee. Terwijl iedereen zegt dat ze niet zoveel aankunnen.. nooit wat van gemerkt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Autisa is een trage cilinder, ze werden tot ± 1995 geimporteerd door groothandel Bergstra in Sneek (die niet meer bestaat)
gheheh dus de cilinder is minstens 12 jaar oud
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 15-10-2007 om 0:00 uur.
|
|
|
|
5MB5 |
15-10-2007 0:00 |
Posts: 878 |
meet je inlaat timing ook ff
|
|
|
|