Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Autisa 110 (jaja 93 echte..)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45682 - Autisa 110 (jaja 93 echte..)
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 14-10-2007 18:24 Print topicpost

Posts: 20445
Beste brommergozerts.

In mijn wanhopige poging om Keji te laten verdwijnen in een blauwe wolk de volgende meeting, kwam ik gister heeel toevallig bij Johan.

En daar lag op de plank een mooie Autisa 110 te glimmen, dus ik denk, hebbus!

Nou heb ik die cilinder gemonteerd in combinatie met een 24 OKO maar ik moet zeggen dat het me heel erg tegen valt. Mijn huis-tuin- en keukengetunede 80 loopt veel harder.
De cilinder lijkt niet harder te willen dat 9000 toeren, is dat normaal? Ik verwacht eerlijk gezegd wel een powerbandje die toto dik 11.000 toeren doorloopt.

Oftewel, wie weet wat die cilinder kan, komt het door andere factoren dat hij zo langzaam is?

Kus Chris
 

Mopar 14-10-2007 18:27 Print reply

Posts: 4772
Poort mapje ?
 
5MB5 14-10-2007 18:28 Print reply

Posts: 878
voor mb8 of mbx?

ik vind autisa kut getimed en haalt z'n vermogen eigenlijk alleen maar uit de extra cc's, net als andere goedkope 110cc's

is het echt 110cc of zoals voor mbx blokken 90cc?
 
christianos 14-10-2007 18:30 Print reply

Posts: 20445
mbx80, en poortmapje kan ik niet maken, hij zit er al op
 
5MB5 14-10-2007 18:32 Print reply

Posts: 878
dan haal em er toch maar af, zonder frezen/vijlen zal ie niet veel sneller worden. ori kop is ook niet ideaal voor een 90cc. je kan hooguit een opmaat bakken om de laatste pk's uit de onbewerkte cilinder te halen maar ook daar zul je je timingen voor moeten meten.
 
christianos 14-10-2007 18:32 Print reply

Posts: 20445
zit een opmaat kop op, gevlakt.

Maar zit er geen powerband in die cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-10-2007 om 18:33 uur.
 
5MB5 14-10-2007 18:38 Print reply

Posts: 878
welke uitlaat heb je er nu onder?

 
christianos 14-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 20445
Gianelli 80
 
Vuile Beunkoe 14-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
zit een opmaat kop op, gevlakt.

Maar zit er geen powerband in die cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-10-2007 om 18:33 uur.


Die moet je ook om je uitlaat doen

gia 80 was toch ook een rommelpijp? Kan je beter een promaatje hebbe

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 14-10-2007 om 18:42 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
christianos 14-10-2007 18:42 Print reply

Posts: 20445
ik smeek uw pardon?


edit: Gia 80 is geeeen rommelpijp!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-10-2007 om 18:45 uur.
 
christianos 14-10-2007 18:57 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
dan haal em er toch maar af, zonder frezen/vijlen zal ie niet veel sneller worden. ori kop is ook niet ideaal voor een 90cc. je kan hooguit een opmaat bakken om de laatste pk's uit de onbewerkte cilinder te halen maar ook daar zul je je timingen voor moeten meten.

maar jij hebt zo te horen ervaringen met die cilinder, als je die even neerpost kan ik er mee verder

wat ik gewoon wil weten, is hij standaard snel? zoja dan wij wat verkeerd, zonee dan ga ik zelf aan de slag met me dremel.

Ik wil even wat ervaringen over deze cilinder horen

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-10-2007 om 18:59 uur.
 
5MB5 14-10-2007 19:03 Print reply

Posts: 878
heb er eentje gehad, was weliswaar gebruikt maar in goede staat, ding op een mbx geschroeft en gewoon traaaaaaaaaaaaaag in vergelijking met licht getunede ori 80. de timingen heb ik niet meer, heb ze toen wel gemeten en niet eens moeite gedaan om er aan te dremelen en gewoon de getunede ori 80 weer gemonteerd. waren een paar andere jongens op school die ook wel eens autisa cilinders geprobeerd hadden maar viel bij ons allemaal in de categorie 'imi'


 
christianos 14-10-2007 19:04 Print reply

Posts: 20445
kwam hij bij jou ook niet boven de 9000 toeren uit?
 
5MB5 14-10-2007 19:07 Print reply

Posts: 878
hij reed als een ori 80, dus ook niet op toeren te krijgen. maar kan zijn dat er bij die cilinder meer aan de hand was. ben nog steeds een poortmap aan het zoeken maar nog niks gevonden
 
honda-mbx 14-10-2007 19:38 Print reply

Posts: 1688
als ik diep nadenk.. is die cilinder stnd gewoon heel laag getimed en zouden de oppervlaktes wel groter mogen.
wanneer je de timingen goed omhoog gooit icm een goede pijp (een gia pijp loop ook maar tot 11k en heb je dus niks aan.. ) heb je al een hele verbetering en dan komt hij wel tot leven.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 14-10-2007 om 19:39 uur.
 
ik vlam je..
christianos 14-10-2007 19:48 Print reply

Posts: 20445
vanavond gaat de dremel erin
 

Dit topic is 6398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved