Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Amigo afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45679 - Amigo afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robust2 14-10-2007 15:24 Print topicpost
Posts: 122
Hey,

Sinds ik mn lekkende carburator had kunnen oplossen, reed mn amigo zo goed als perfect, starte altijd direct, rookte niet, enz. Gister ging ik echter met vriend met zn SS een tour gaan maken, en nadat we toch zeker al 30km gedaan hadden (met paar tussenstops wel) dacht ik eraan dat mn choke nog half openstond wss, dus zette ik hem uit, want dat was voor niets nodig. Nu, van zodra ik hem uitzette begon brommer in te houden en viel hij zodra je gas gaf stil, stationair draait hij wel nog mooi. Daarna werd het enkel nog maar erger op weg naar huis, en daardoor moet ik nu met mn choke helemaal open rijden, om maar 40 op de teller te halen, terwijl hij daarvoor met gemak tot 50 doorging op de teller, en ik de choke altijd maar half openzette en enkel om te starten, anders viel hij stil.
Daarnet zag ik wel dat de onderste bout van mn kleppendeksel gebroken was, maar gelukkig was die makkelijk te vervangen, en heb ik ook al nog eens de carburator uitgekuist, zonder succes. Als ik probeer te starten krijg ik hem wel in gang zoals vroeger, maar zodra je het gas opendraait valt hij stil.
Wat ik ook merkte is als ik dan gas opendraai met choke helemaal open, en dan de choke dichtdoe, begint hij nogal veel te roken en valt hij dus stil na een paar seconden.
T'is precies alsof mn afstelling is veranderd, maar ik heb er gewoon mee gereden, niets speciaals gedaan (behalve dat het dus wel een eindje was en hij goed warm stond, meestal rij ik er niet zo ver mee)

Iemand raad? (BTW, is 4takt he!)
 

keesos 14-10-2007 15:27 Print reply

Posts: 183
luchtfilter zit nog goed op zn plek/ of vuil?? bougie is niet gaar?? kheb toevallig gister een 4takt hondatje gehaald, en daarmee ben ik ook nog bezig ik zou de carb ook ff schoonmaken dan....
 
Mopar 14-10-2007 15:31 Print reply

Posts: 4772
Is je olie-peil nog goed ?

Afgebroken bout kan er misschien voor gezorgt hebben dat er wat olie is gelekt.

Bougie schoonmaken en afstellen op 0.6mm, contact-puntjes nakijken, en sluit valse lucht uit.

Verder ook de filterjes checken, dus kijken of je luchtfilter nog schoon(genoeg) is, en je benzine filtertjes niet vervuilt..

Toen je de carburateur schoon gemaakt had, heb je toen ook aan de schroefjes gezeten erop ?

Anders weer ff afstellen.

Staat geloof ik in de Knowlegde Base hoe dat moet (geen zin om uit te leggen)
 
robust2 14-10-2007 15:36 Print reply
Posts: 122
Nee, enkel vlotterkamer schoongemaakt, en de afstelling gaat toch niet zomaar veranderen tijdens het rijden?
Luchtfilter net eens bekekn, ziet er gewoon nog wit uit, met een paar zwarte stipjes in, maar niet alsof dat voor problemen zou zorgen.
Direct eens een andere (nieuwe) bougie erin draaien en de olie nakijken.

Edit: hoe kan ik zeker zijn dattie geen valse lucht trekt? normaal gezien zijn alle pakkingen recent vervangen, en t'is dus gewoon tijdens het rijden gebeurd.

Dit bericht is gewijzigd door robust2 op 14-10-2007 om 15:38 uur.
 
robust2 14-10-2007 15:49 Print reply
Posts: 122
Oliepeil is nog in orde, andere bougie maakt niets uit, luchtfilter is nog proper,...
Toch eens proberen door middel van mn afstelling het goed te krijgen?
 
Mopar 14-10-2007 15:56 Print reply

Posts: 4772
Ja, maar niet aan de sproeiers kutten, die veranderen niet.

Alleen met de luchtschroef op je carb ff kijken of het helpt..

En anders zou ik toch je ontsteking eens nakijken, iets anders kan het haast niet zijn.

Of je kleppen moeten verbrand of krom zijn, maar dat lijkt me sterk...
 
robust2 14-10-2007 16:31 Print reply
Posts: 122
Pff, die luchtstelschroef doet ook niets. Zal straks ngo eens de speling van de kleppen nakijken, en dan de ontsteking, maar hoe doe ik dat het best, gewoon kijken of de puntjes op de aangeraden 0.3-0.4 zitten?
 
Mopar 14-10-2007 16:33 Print reply

Posts: 4772
Jep

Niets meer, niets minder..
 

Dit topic is 4333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved