EIERBOER |
14-10-2007 15:12 |
Posts: 1207 |
trek de benzinedop eraf,, schud de brommer heen en weer, en als je dan wat hoort klotsen dan zit er nog wat in,, als je niks meer hoort is ie waarschijnlijk bijna leeg
|
|
kalm an!! |
|
PimW |
14-10-2007 15:15 |
Posts: 270 |
Ja dit moet je een beetje in schatten. Na een tijdje krijg je wel door hoeveel hij verbruikt, en weet je wanneer je ongeveer moet gaan tanken.
Maar inderdaad: Dop open en schudden werkt t beste
|
|
|
|
keesos |
14-10-2007 15:24 |
Posts: 183 |
precies, maar er zijn ook mensen die net zolang rijden tot ie stopt en leeg is, dan kun je hem op reserve zetten en naar huis/benzinepomp tuffen, maar ik vind dat niet zon goede methode,,,,gewoon af en toe even in de tank kijken en bijvullen
|
|
|
|
snor92 |
14-10-2007 15:55 |
Posts: 13 |
Oke top
|
|
|
|
Mopar |
14-10-2007 15:59 |
Posts: 4772 |
Benzine tank volgooien, km'stand opschrijven, gewoon normaal mee rijden zoals je altijd rijd, en dan kijken wanneer je weer moet tanken, km'stand opschrijven en kijken hoeveel km je hebt gereden.
In het vervolg ga je dan bijv. altijd tanken als je 100km hebt gereden ofzo..
( ik tank met me CBR altijd om de 200km, terwijl ik 250~280km op een tank doe )
|
|
|
|
Sj_dt |
14-10-2007 17:09 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: keesos
precies, maar er zijn ook mensen die net zolang rijden tot ie stopt en leeg is, dan kun je hem op reserve zetten en naar huis/benzinepomp tuffen, maar ik vind dat niet zon goede methode,,,,gewoon af en toe even in de tank kijken en bijvullen
hoeso vind je dat geen goede methode? daar is de reserve voor gemaakt
|
|
|
|
PimW |
14-10-2007 17:12 |
Posts: 270 |
reserve is er voor mij pas voor noodgevallen. Vind het altijd vrij klote als ik langer op reserve moet rijden (geen idee waarom, tis 1L benzine )
|
|
|
|
5MB5 |
14-10-2007 17:15 |
Posts: 878 |
omdat via de reserve allemaal troep je carburateur in kan komen als er in de benzinekraan geen filter zit (roest, water enz enz)
zit er een filtertje dan ben je nog niet van het probleem af, omdat dat filterje vaak dicht zit door die troep en soms je reserve dus niet eens werkt
|
|
|
|
keesos |
14-10-2007 17:16 |
Posts: 183 |
inderdaad komt troep langs (laatste restjes onderin de tank ook roest) en het is vooral zo als je net ff lekker 60 of 80 rijd en hij houd op, draait ie even zonder smering dus, en dat is niet zo fijn voor het blokkie....
|
|
|
|
rik hulkenberg |
14-10-2007 17:18 |
Posts: 10029 |
als je regelmatig even op reserve rijd heb je dit probleem niet
|
|
|
|
Sj_dt |
14-10-2007 20:48 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je regelmatig even op reserve rijd heb je dit probleem niet
idd, en die dat hij dan zooi je carb in zuigt klopt ook niet. dit doet hij alleen als je hem helemaal leeg rijd, maar dat moet je dus ook niet doen. gewoon als je hem op zn reserve hebt gezet de eerstvolgende keer dat je er de kans toe hebt tanken
|
|
|
|
Stoney3K |
14-10-2007 22:51 |
Posts: 99 |
Een Revival loopt redelijk zuinig (ruim 1 op 30) dus je kunt met je litertje reserve een aardig eind komen.
Wel in de gaten houden: Kraan naar beneden (met de benzine mee!) is hoofdtank, omhoog is de reserve. (Dwars is dicht) Die fout maakte ik de eerste keer dat ik em leegreed ook, dat werd dus lopen.
|
|
|
|
Raffel |
14-10-2007 22:58 |
Posts: 1226 |
dop eraf en ff erin kijken met een lucifer of aansteker..
|
|
|
|
maxi rider |
14-10-2007 23:46 |
Posts: 429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raffel
dop eraf en ff erin kijken met een lucifer of aansteker..
zo doe ik het ook en hoe hoger de steekflammen hoe meer benzine er nog inzit
|
|
12345678910 |
|
Ariej |
15-10-2007 0:31 |
Posts: 3685 |
het handigste is om aldoor te tanken wanneer je bij een benzinestation bent en nog even tijd hebt. zelf haal ik de benzinedop eraf en rol dan een paar cm vooruit en knijp dan de voorrem in en luister ik naar de klots. op een gegeven moment heb je er gevoel voor om te weten hoe vol je tank nog zit.
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|