Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tanken bij Tomos Revival

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45678 - Tanken bij Tomos Revival
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 15266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snor92 14-10-2007 14:54 Print topicpost
Posts: 13
Hallo, ik heb sinds kort een Tomos Revival gekocht, nu rijd ik er lekker op maar ik weet nooit wanneer hij eigenlijk toe is aan een lekker slokje benzine, er zit geen brandstofmeter op alleen een kilometerklokje en 4 lampjes er onder.. kan ik ergens anders aflezen op de brommer dat er nieuwe benzine in moet? ik heb geen idee..

Bedankt!!
 

EIERBOER 14-10-2007 15:12 Print reply

Posts: 1207
trek de benzinedop eraf,, schud de brommer heen en weer, en als je dan wat hoort klotsen dan zit er nog wat in,, als je niks meer hoort is ie waarschijnlijk bijna leeg
 
kalm an!!
PimW 14-10-2007 15:15 Print reply
Posts: 270
Ja dit moet je een beetje in schatten. Na een tijdje krijg je wel door hoeveel hij verbruikt, en weet je wanneer je ongeveer moet gaan tanken.

Maar inderdaad: Dop open en schudden werkt t beste
 
keesos 14-10-2007 15:24 Print reply

Posts: 183
precies, maar er zijn ook mensen die net zolang rijden tot ie stopt en leeg is, dan kun je hem op reserve zetten en naar huis/benzinepomp tuffen, maar ik vind dat niet zon goede methode,,,,gewoon af en toe even in de tank kijken en bijvullen
 
snor92 14-10-2007 15:55 Print reply
Posts: 13
Oke top
 
Mopar 14-10-2007 15:59 Print reply

Posts: 4772
Benzine tank volgooien, km'stand opschrijven, gewoon normaal mee rijden zoals je altijd rijd, en dan kijken wanneer je weer moet tanken, km'stand opschrijven en kijken hoeveel km je hebt gereden.

In het vervolg ga je dan bijv. altijd tanken als je 100km hebt gereden ofzo..

( ik tank met me CBR altijd om de 200km, terwijl ik 250~280km op een tank doe )


 
Sj_dt 14-10-2007 17:09 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: keesos
precies, maar er zijn ook mensen die net zolang rijden tot ie stopt en leeg is, dan kun je hem op reserve zetten en naar huis/benzinepomp tuffen, maar ik vind dat niet zon goede methode,,,,gewoon af en toe even in de tank kijken en bijvullen


hoeso vind je dat geen goede methode? daar is de reserve voor gemaakt
 
PimW 14-10-2007 17:12 Print reply
Posts: 270
reserve is er voor mij pas voor noodgevallen. Vind het altijd vrij klote als ik langer op reserve moet rijden (geen idee waarom, tis 1L benzine )
 
5MB5 14-10-2007 17:15 Print reply

Posts: 878
omdat via de reserve allemaal troep je carburateur in kan komen als er in de benzinekraan geen filter zit (roest, water enz enz)

zit er een filtertje dan ben je nog niet van het probleem af, omdat dat filterje vaak dicht zit door die troep en soms je reserve dus niet eens werkt
 
keesos 14-10-2007 17:16 Print reply

Posts: 183
inderdaad komt troep langs (laatste restjes onderin de tank ook roest) en het is vooral zo als je net ff lekker 60 of 80 rijd en hij houd op, draait ie even zonder smering dus, en dat is niet zo fijn voor het blokkie....
 
rik hulkenberg 14-10-2007 17:18 Print reply

Posts: 10029
als je regelmatig even op reserve rijd heb je dit probleem niet
 
Sj_dt 14-10-2007 20:48 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je regelmatig even op reserve rijd heb je dit probleem niet


idd, en die dat hij dan zooi je carb in zuigt klopt ook niet. dit doet hij alleen als je hem helemaal leeg rijd, maar dat moet je dus ook niet doen. gewoon als je hem op zn reserve hebt gezet de eerstvolgende keer dat je er de kans toe hebt tanken
 
Stoney3K 14-10-2007 22:51 Print reply
Posts: 99
Een Revival loopt redelijk zuinig (ruim 1 op 30) dus je kunt met je litertje reserve een aardig eind komen.

Wel in de gaten houden: Kraan naar beneden (met de benzine mee!) is hoofdtank, omhoog is de reserve. (Dwars is dicht) Die fout maakte ik de eerste keer dat ik em leegreed ook, dat werd dus lopen.
 
Raffel 14-10-2007 22:58 Print reply

Posts: 1226
dop eraf en ff erin kijken met een lucifer of aansteker..
 
maxi rider 14-10-2007 23:46 Print reply

Posts: 429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
dop eraf en ff erin kijken met een lucifer of aansteker..


zo doe ik het ook en hoe hoger de steekflammen hoe meer benzine er nog inzit
 
12345678910
Ariej 15-10-2007 0:31 Print reply

Posts: 3685
het handigste is om aldoor te tanken wanneer je bij een benzinestation bent en nog even tijd hebt. zelf haal ik de benzinedop eraf en rol dan een paar cm vooruit en knijp dan de voorrem in en luister ik naar de klots. op een gegeven moment heb je er gevoel voor om te weten hoe vol je tank nog zit.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 15266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved