Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb slaat continu uit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45676 - mb slaat continu uit.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 14-10-2007 14:42 Print topicpost

Posts: 614
Hallo,

Ik heb een heel irritant probleem.

Mijn honda mb met net een gereviseerd 4 bak blok eronder gedaan incl nieuwe cilinder(athena 70cc)
nieuwe carb (24mm keihan)
en powerfilter.

Het probleem is, hij start super goed, 1 of 2 kicken, blijft goed stationair lopen.
En dan ga ik rijden, nou volgas is het bwaaooppp zowel bij sproeier 105 als 120 geeft geen effect, bougie is rond kleur bruin tot donker bruin.,
Maar ik rij, kan eventjes rijden, en dan in zijn 3 ofz.. of in zijn 2 slaat die uit, bwaoooaaaappp uit.
Dan moet ik 3/4 x kicken voordat die aanstaat.
Onsteking dacht ik zelf maar die staat op zijn vroegst.

Iemand nog suggesties?

Mvg
 

Kurzel 14-10-2007 14:49 Print reply

Posts: 2369
eerst even goed op temperatuur laten komen...

start je met choke of zonder?

mvg,
Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Citta92 14-10-2007 14:53 Print reply

Posts: 614
Als die koud is even met , 2sec en dan gelijk zonder.
Temp laat ik hem wel komen, laat hem lekker stationair draaien dus daar zie ik het probleem niet.

Is gewoon zo als ik tever te lang of te snel rij dat die gewoon doodval. niks meer doet en gewoon uit laat lopen.
 
Citta92 14-10-2007 15:15 Print reply

Posts: 614
Iemand, het is echt dringend probleem.
 
Mopar 14-10-2007 15:25 Print reply

Posts: 4772
Benzine filtertjes schoon ?

Vlotter-niveau in de carb is ook goed ?

Klinkt alsof die geen/te weinig benzine krijgt..
 
Citta92 14-10-2007 15:26 Print reply

Posts: 614
Sproeier 120 erin geeft geen ander effect als met sproeier 96.

Vlotterniveau hoe bepaal je dat ?

Mvg
 
Mopar 14-10-2007 15:34 Print reply

Posts: 4772
Als je de vlotter in de klauwen hebt, moet je dat ijzertje dat tegen het -benzine stopje- drukt iets buigen, wss moet jij hem iets lager (naar beneden) afstellen, zodat hij de benzine toevoer later afsluit, waardoor het benzine niveau in de carb. hoger komt te liggen.
 
Siepel 14-10-2007 17:37 Print reply

Posts: 195
24mm is wel wat groot voor 70 zou best zo kunnen zijn dat die gewoon te groot is... en ook nog met powerfilter
 
'The Power Of Dreams' - Honda
5MB5 14-10-2007 17:46 Print reply

Posts: 878
en sowieso zit er standaard een veel grotere sproeier in een 24. als je te ver van de standaard maat af moet gaan zitten, een stuk kleiner dus, dan is je carb gewoon veel te groot voor die cilinder.

klinkt naar mijn idee alsof ie gewoon veel te veel lucht, te weinig benzine krijgt. zet er een sproeier van 170 in en probeer em dan nog eens
 
mblover 14-10-2007 17:55 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepel
24mm is wel wat groot voor 70 zou best zo kunnen zijn dat die gewoon te groot is... en ook nog met powerfilter


Loop niet zo te zwetsen...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
en sowieso zit er standaard een veel grotere sproeier in een 24. als je te ver van de standaard maat af moet gaan zitten, een stuk kleiner dus, dan is je carb gewoon veel te groot voor die cilinder.

klinkt naar mijn idee alsof ie gewoon veel te veel lucht, te weinig benzine krijgt. zet er een sproeier van 170 in en probeer em dan nog eens


heb jij het over keihin maten of over mikuni maten... je weet toch dat daar verschil in zit?


verder zou ik eens met sproeier 130 of 140 proberen, benzinefilter ook goed schoonmaken en zorg dat de carb goed schoon is.

edit:
En gebruik met afstellen ook gewoon fatsoenlijke keihin sproeiers en ga geen verschillende sproeiers door elkaar erin zitten duwen..

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-10-2007 om 17:57 uur.
 
Siepel 14-10-2007 19:41 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Loop niet zo te zwetsen...

[...]


normaal gesproken neem je voor 70cc 18 of 20mm carb niet 24 of nog groter m8
 
'The Power Of Dreams' - Honda
Royal Club 14-10-2007 19:43 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Loop niet zo te zwetsen...

[...]


normaal gesproken neem je voor 70cc 18 of 20mm carb niet 24 of nog groter m8


wat is dat nou weer voor gare regel
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
5MB5 14-10-2007 19:47 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat is dat nou weer voor gare regel



komt van de imi cilinders...een goede snelle cilinder kan een grote carb op, een trage imi trekt dat niet. als voorbeeld een 50 snel loopt meestal niet met een 28, een 50cc brommerrace cilinder wel
 
Siepel 14-10-2007 19:48 Print reply

Posts: 195
achja laat maar tis wel goed
 
'The Power Of Dreams' - Honda
mblover 14-10-2007 20:18 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Loop niet zo te zwetsen...

[...]


normaal gesproken neem je voor 70cc 18 of 20mm carb niet 24 of nog groter m8


Meestal wordt de 18keihin erop gezet, en dat is idd een lekkere carb.
24mm wordt iets moeilijker afstellen, maar is zeker wel mogelijk, en een athena cilinder is ook best een aardige 70cc..
 
DT-Dude89 14-10-2007 20:26 Print reply

Posts: 223
24 mm kan best op een athena 70.

zorgen dat je carb goed schoon is en je toevoer.

sproeier 120-130 er in doen, en je luchtschroef afstellen.
 

Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved