Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ori uitlaat nsr afstellen?/ontgrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45675 - ori uitlaat nsr afstellen?/ontgrenz...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kurzel 14-10-2007 14:07 Print topicpost

Posts: 2369
hallo,

ik heb nsr met 50cc 3e overmaat gehoond,
18mm keihin sproeier 105
proma-uitlaat
twv: 15/45
malossi powerfilter
maakte meer dan 13.000 RPM vrij en +/- 9.000 bij volgas 4e versn.

ik was aangehouden,
rollerbank: 57 echte KPU... teller: 65-70
geluidstest: 107 DB, toegestaan: 97 DB
bij 2e keer betekent dit inname.

ik heb dus mijn ori uitlaat uit de kast getrokken en eronder getuned, maar nu rijd mijn brommer echter nog maar 50-55 teller en komt ie niet hoger dan 9.000 RPM vrij en 6.000 RPM volgas 4e versn. heb ook minder trekkracht.

nu vroeg ik mij af hoe ik m iets sneller kan laten lopen(65-70 teller) en wat harder op kan laten trekken met de ori-uitlaat:
ontgrenzen? --> waar in de uitlaat zit de begrenzer?
moet bij andere uitlaat sproeier ook anders?
zo ja... iemand enig idee welke sproeier?
of kan ik het voor elkaar krijgen om mijn proma-uitlaat minder lawaai te laten maken?(zit net nieuwe demperwol in en nieuwe uitlaatpakking dus dat werkt niet.


met vriendelijke groet,
Koen Urselman

A.K.A. Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

mblover 14-10-2007 14:39 Print reply

Posts: 5391
VOlgens mij zit er in de demper of net daarvoor iets van wat schotten die hem begrenzen. In ieder geval weet ik zeker dat het een hoop werk is (open slijpen, begrenzing eruit halen, en weer dichtlassen) voor nauwelijks resultaat, omdat die std uitlaat gewoon sloom blijft.

In mijn ogen kan je beter een andere demper op die proma zetten. En die 57 op de rollerbank is toch alleen maar een prent van 50 euro ofzo en geen inname.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-10-2007 om 14:40 uur.
 
Kurzel 14-10-2007 14:45 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
VOlgens mij zit er in de demper of net daarvoor iets van wat schotten die hem begrenzen. In ieder geval weet ik zeker dat het een hoop werk is (open slijpen, begrenzing eruit halen, en weer dichtlassen) voor nauwelijks resultaat, omdat die std uitlaat gewoon sloom blijft.

In mijn ogen kan je beter een andere demper op die proma zetten. En die 57 op de rollerbank is toch alleen maar een prent van 50 euro ofzo en geen inname.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-10-2007 om 14:40 uur.

ik hoor van andere mensen juist dat ori ontgrensd juist een hele goede afgestelde uitlaat is... in mn demper of in het uiteinde van mijn pijp zelf zit niets verkleinends...

verder gaat het mij niet om de snelheid en die boete van 50 euro, maar hij maakt teveel lawaai, en dit levert wel problemen op als in: hoge boete, dan wel inname

mvg,
Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Kurzel 14-10-2007 15:23 Print reply

Posts: 2369
Dit topic is 244 keer bekeken.

niemand enig idee!¿!

mvg,
Kurzel

 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
-simon- 14-10-2007 16:39 Print reply

Posts: 8211
nieuwe demper wol in je proma doen niet makkelijker?

laatmaar ik had erover heen gelezen.
in een ori uitlaat zitten ergens schotten als het goed is.
of een adnere demper op die proma maken?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 14-10-2007 om 16:41 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
NSR-Brian 14-10-2007 16:40 Print reply

Posts: 364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
nieuwe demper wol in je proma doen niet makkelijker?



omdat hij al heeft gezecht dat dat niet helpt
 
5MB5 14-10-2007 17:12 Print reply

Posts: 878
'k denk niet dat veel mensen een nsr uitlaat al een keer open hebben geslepen.

d'r zal wat begrenzing in de demper zitten, kwestie van demper vervangen voor een absorptiedemper.

de pijp zelf moet je gewoon ff goed bekijken als de demper er af is, lamp er bij en kijken of je schotten kunt zien, of dat je aan de buitenkant ergens puntlasjes ziet zitten wat op schotten duidt.

ik betwijfel of er er uiteindelijk veel sneller door zou worden.


 
mblover 14-10-2007 17:53 Print reply

Posts: 5391
Zaag anders je proma uitlaat net voor de demper af, en de las/maak je daar een 3 bouts aansluiting op. Daarna schroef je daar een fatsoenlijke demper op en dan ben je er toch ook...
 
5MB5 14-10-2007 17:55 Print reply

Posts: 878
kan ook, alleen zal je proma dan niet lekker meer lopen omdat je door de demper de tegendruk verhoogt

maar waarschijnlijk wel beter dan de hele ori pijp

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-10-2007 om 17:56 uur.
 
-simon- 14-10-2007 18:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
kan ook, alleen zal je proma dan niet lekker meer lopen omdat je door de demper de tegendruk verhoogt

maar waarschijnlijk wel beter dan de hele ori pijp

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-10-2007 om 17:56 uur.


waarom zou hij met een andere demper niet meer lekker lopen.
demper heeft toch (bijna)geen invloed op prestaties.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 14-10-2007 18:06 Print reply

Posts: 878
ik ben van mening dat je demper in principe als tailpipe functioneert. diameter is dus erg belangrijk omdat dat de tegendruk en dus o.a. temperatuur op de zuiger bepaalt. van een absorbtie demper naar een schottendemper gaan zal tegendruk en temperatuur verhogen en ook effect hebben op de drukken/pulsen in je expansie gedeelte.

ik denk dat het meer aan te bevelen is een langere demper op de proma te zetten, of als ie telkens leeggeblazen word, de geperforeerde pijp met een klein laagje fijn gaas te omwikkelen en dan een goede dempingswol voor crossers te gebruiken in plaats van steenwol
 
-simon- 14-10-2007 18:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik ben van mening dat je demper in principe als tailpipe functioneert. diameter is dus erg belangrijk omdat dat de tegendruk en dus o.a. temperatuur op de zuiger bepaalt. van een absorbtie demper naar een schottendemper gaan zal tegendruk en temperatuur verhogen en ook effect hebben op de drukken/pulsen in je expansie gedeelte.

ik denk dat het meer aan te bevelen is een langere demper op de proma te zetten, of als ie telkens leeggeblazen word, de geperforeerde pijp met een klein laagje fijn gaas te omwikkelen en dan een goede dempingswol voor crossers te gebruiken in plaats van steenwol


maar als je er een andere 3 bouts demper opzet heb je meestal geen schotten demper. maar gewoon 1 met wol.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 14-10-2007 18:10 Print reply

Posts: 878
ja had ff verkeerd gelezen, dacht dat bedoeld werd om de ori nsr demper op de proma te zetten. nee dan heb je idd gelijk...grotere/langere demper pakken.
 
mblover 14-10-2007 19:13 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ja had ff verkeerd gelezen, dacht dat bedoeld werd om de ori nsr demper op de proma te zetten. nee dan heb je idd gelijk...grotere/langere demper pakken.


als er geen andere optie is, beter een nsr demper en iets mindere prestaties als een bult werk aan een nsr pijp die toch niet snel gaat worden.

verder kan je met een 3 bouts aansluiting zoals je al zegt gewoon grotere dempers erop schroeven. Of eentje zelf bakken en die erop schroeven.
 
Kurzel 14-10-2007 19:16 Print reply

Posts: 2369
oke,
volgens jullie kan ik dus 2 dingen doen:
1. ori-uitlaat openslijpen en schotten eruit halen maar hoe krijg ik m dan weer dicht.
denk niet dat popnagels of boutjes & moertjes erg effectief is...
2. andere einddemper op proma: hoe? proma heeft vaste einddemper. dus dat zou dan ook afslijpen zijn. maar ook daar: hoe krijg ik een andere einddemper erop.

wat eventueel nog zou kunnen is een andere uitlaat, weet iemand nog een STILLE uitlaat die meer vermogen geeft?

mvg,
Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
5MB5 14-10-2007 19:35 Print reply

Posts: 878
je zal denk ik niet onder lassen uitkomen, of je moet een betere demper kunnen vinden die met een klemverbinding werkt en net over de proma binnenpijp past. dan zaage je de binnenpijp een stuk af en klem je de demper er op.

lassen is voor alle opties verder noodzakelijk
 

Dit topic is 5168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved