mblover |
14-10-2007 14:39 |
Posts: 5391 |
VOlgens mij zit er in de demper of net daarvoor iets van wat schotten die hem begrenzen. In ieder geval weet ik zeker dat het een hoop werk is (open slijpen, begrenzing eruit halen, en weer dichtlassen) voor nauwelijks resultaat, omdat die std uitlaat gewoon sloom blijft.
In mijn ogen kan je beter een andere demper op die proma zetten. En die 57 op de rollerbank is toch alleen maar een prent van 50 euro ofzo en geen inname.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-10-2007 om 14:40 uur.
|
|
|
|
Kurzel |
14-10-2007 14:45 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
VOlgens mij zit er in de demper of net daarvoor iets van wat schotten die hem begrenzen. In ieder geval weet ik zeker dat het een hoop werk is (open slijpen, begrenzing eruit halen, en weer dichtlassen) voor nauwelijks resultaat, omdat die std uitlaat gewoon sloom blijft.
In mijn ogen kan je beter een andere demper op die proma zetten. En die 57 op de rollerbank is toch alleen maar een prent van 50 euro ofzo en geen inname.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-10-2007 om 14:40 uur.
ik hoor van andere mensen juist dat ori ontgrensd juist een hele goede afgestelde uitlaat is... in mn demper of in het uiteinde van mijn pijp zelf zit niets verkleinends...
verder gaat het mij niet om de snelheid en die boete van 50 euro, maar hij maakt teveel lawaai, en dit levert wel problemen op als in: hoge boete, dan wel inname
mvg,
Kurzel
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
Kurzel |
14-10-2007 15:23 |
Posts: 2369 |
Dit topic is 244 keer bekeken.
niemand enig idee!¿!
mvg,
Kurzel
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
-simon- |
14-10-2007 16:39 |
Posts: 8211 |
nieuwe demper wol in je proma doen niet makkelijker?
laatmaar ik had erover heen gelezen.
in een ori uitlaat zitten ergens schotten als het goed is.
of een adnere demper op die proma maken?
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 14-10-2007 om 16:41 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
NSR-Brian |
14-10-2007 16:40 |
Posts: 364 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
nieuwe demper wol in je proma doen niet makkelijker?
omdat hij al heeft gezecht dat dat niet helpt
|
|
|
|
5MB5 |
14-10-2007 17:12 |
Posts: 878 |
'k denk niet dat veel mensen een nsr uitlaat al een keer open hebben geslepen.
d'r zal wat begrenzing in de demper zitten, kwestie van demper vervangen voor een absorptiedemper.
de pijp zelf moet je gewoon ff goed bekijken als de demper er af is, lamp er bij en kijken of je schotten kunt zien, of dat je aan de buitenkant ergens puntlasjes ziet zitten wat op schotten duidt.
ik betwijfel of er er uiteindelijk veel sneller door zou worden.
|
|
|
|
mblover |
14-10-2007 17:53 |
Posts: 5391 |
Zaag anders je proma uitlaat net voor de demper af, en de las/maak je daar een 3 bouts aansluiting op. Daarna schroef je daar een fatsoenlijke demper op en dan ben je er toch ook...
|
|
|
|
5MB5 |
14-10-2007 17:55 |
Posts: 878 |
kan ook, alleen zal je proma dan niet lekker meer lopen omdat je door de demper de tegendruk verhoogt
maar waarschijnlijk wel beter dan de hele ori pijp
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-10-2007 om 17:56 uur.
|
|
|
|
-simon- |
14-10-2007 18:02 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
kan ook, alleen zal je proma dan niet lekker meer lopen omdat je door de demper de tegendruk verhoogt
maar waarschijnlijk wel beter dan de hele ori pijp
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-10-2007 om 17:56 uur.
waarom zou hij met een andere demper niet meer lekker lopen.
demper heeft toch (bijna)geen invloed op prestaties.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
5MB5 |
14-10-2007 18:06 |
Posts: 878 |
ik ben van mening dat je demper in principe als tailpipe functioneert. diameter is dus erg belangrijk omdat dat de tegendruk en dus o.a. temperatuur op de zuiger bepaalt. van een absorbtie demper naar een schottendemper gaan zal tegendruk en temperatuur verhogen en ook effect hebben op de drukken/pulsen in je expansie gedeelte.
ik denk dat het meer aan te bevelen is een langere demper op de proma te zetten, of als ie telkens leeggeblazen word, de geperforeerde pijp met een klein laagje fijn gaas te omwikkelen en dan een goede dempingswol voor crossers te gebruiken in plaats van steenwol
|
|
|
|
-simon- |
14-10-2007 18:08 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik ben van mening dat je demper in principe als tailpipe functioneert. diameter is dus erg belangrijk omdat dat de tegendruk en dus o.a. temperatuur op de zuiger bepaalt. van een absorbtie demper naar een schottendemper gaan zal tegendruk en temperatuur verhogen en ook effect hebben op de drukken/pulsen in je expansie gedeelte.
ik denk dat het meer aan te bevelen is een langere demper op de proma te zetten, of als ie telkens leeggeblazen word, de geperforeerde pijp met een klein laagje fijn gaas te omwikkelen en dan een goede dempingswol voor crossers te gebruiken in plaats van steenwol
maar als je er een andere 3 bouts demper opzet heb je meestal geen schotten demper. maar gewoon 1 met wol.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
5MB5 |
14-10-2007 18:10 |
Posts: 878 |
ja had ff verkeerd gelezen, dacht dat bedoeld werd om de ori nsr demper op de proma te zetten. nee dan heb je idd gelijk...grotere/langere demper pakken.
|
|
|
|
mblover |
14-10-2007 19:13 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
ja had ff verkeerd gelezen, dacht dat bedoeld werd om de ori nsr demper op de proma te zetten. nee dan heb je idd gelijk...grotere/langere demper pakken.
als er geen andere optie is, beter een nsr demper en iets mindere prestaties als een bult werk aan een nsr pijp die toch niet snel gaat worden.
verder kan je met een 3 bouts aansluiting zoals je al zegt gewoon grotere dempers erop schroeven. Of eentje zelf bakken en die erop schroeven.
|
|
|
|
Kurzel |
14-10-2007 19:16 |
Posts: 2369 |
oke,
volgens jullie kan ik dus 2 dingen doen:
1. ori-uitlaat openslijpen en schotten eruit halen maar hoe krijg ik m dan weer dicht.
denk niet dat popnagels of boutjes & moertjes erg effectief is...
2. andere einddemper op proma: hoe? proma heeft vaste einddemper. dus dat zou dan ook afslijpen zijn. maar ook daar: hoe krijg ik een andere einddemper erop.
wat eventueel nog zou kunnen is een andere uitlaat, weet iemand nog een STILLE uitlaat die meer vermogen geeft?
mvg,
Kurzel
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
5MB5 |
14-10-2007 19:35 |
Posts: 878 |
je zal denk ik niet onder lassen uitkomen, of je moet een betere demper kunnen vinden die met een klemverbinding werkt en net over de proma binnenpijp past. dan zaage je de binnenpijp een stuk af en klem je de demper er op.
lassen is voor alle opties verder noodzakelijk
|
|
|
|