Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke lijm is benzinebestendig?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45674 - welke lijm is benzinebestendig?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 25337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 14-10-2007 13:31 Print topicpost

Posts: 1855
Hallo,

Ik heb een plastic vlotterbakje. Alleen er zit een klein gaatje in. Ik had deze toen dichtgemaakt met bison lijm voor onder andere hard plastic. Toen zag ik na een dag dat de lijm zo'n beetje was opgelost en dus weer begon te lekken. Toen maar alleslijmer van bison geprobeerd. deze lost helaas ook op. Wie heeft er een idee hoe ik dit kan repareren??? Ik dacht misschien op een of andere manier aan elkaar smelten??? wie heeft de oplossing?

Nieuwe halen heb ik eerst geen zin in want dan moeten ze weer bestellen en weet ik veel.
 

Jurgen 14-10-2007 13:40 Print reply

Posts: 1334
Als het een klein gaatje is zou ik proberen het dicht te smelten met een soldeerbout "for the time being".
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.
b e r t 14-10-2007 13:43 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurgen
Als het een klein gaatje is zou ik proberen het dicht te smelten met een soldeerbout "for the time being".


ja dat kan. maarja. ik probeer liever nog iets anders want je hebt de kans dat je dan ook je hele vlotterbak sloopt. Of ik zou een ander stukje plastic ertegen aan kunnen smelten. het gat is +- 1mm X 3mm. En het zit in een "hoekje"
 
matjeh 14-10-2007 13:46 Print reply

Posts: 198
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een lijm/ kit die benzinebestendig is..
 
Ariej 14-10-2007 13:46 Print reply

Posts: 3685
je moet niet zozeer een vloeistofbestendige lijm hebben, maar benzinebestendig (het is echt rotzooi)

misschien even informeren bij de bouwmarkt? (als de jongens hier niet met een goed idee aankomen)

persoonlijk denk ik dat solderen niet zal werken, misschien lag het toen aan mijn manier van werken maar ik kreeg het tin gewoon niet goed hechtend op het plastic. het lag er toen gewoon netjes op totdat het echt hard begon te worden.


edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


ja dat kan. maarja. ik probeer liever nog iets anders want je hebt de kans dat je dan ook je hele vlotterbak sloopt. Of ik zou een ander stukje plastic ertegen aan kunnen smelten. het gat is +- 1mm X 3mm. En het zit in een "hoekje"


daar zou ik ook mee uitkijken, niet alle soorten plastic kunnen tegen verhitten. "thermoharders" kunnen niet omgesmolten worden, dit is een taai soort plastic die eerder zal breken dan buigen. "thermoplasten" daarintegen kunnen wel omgesmolten worden, dit is een erg buigzaam soort plastic.
je kent het vast wel als je een plastic met je aansteker bewerkt, als je het dan kunt vervormen, een kuiltje of zelfs uitrekken.

om een gat dicht te smelten heb je dus eignelijk 2 thermoplasten nodig.

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 14-10-2007 om 13:50 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Elco 14-10-2007 13:48 Print reply
Posts: 4527
vloeibare pakking?
 
benellifan 14-10-2007 13:54 Print reply
Posts: 1553
2 componenten lijm is heel erg goed hiervoor heb zelf me tank ermee gerepareert en is nogsteeds dicht je hebt voor metaal en universeel jij hebt uiteraard universele nodig!! en goed ontvetten met wasbenzine ofzo (ivm 2t olie)
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
matjeh 14-10-2007 13:55 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
vloeibare pakking?

Dat valt er gewoon tussen uit, omdat de benzine het oplost

 
b e r t 14-10-2007 14:04 Print reply

Posts: 1855
ik trek onze verfkast straks maar is los. zit vast nog wel wat rotzooi tussen. nog meer goede ideetjes???
 
Erik 39 14-10-2007 14:30 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


ja dat kan. maarja. ik probeer liever nog iets anders want je hebt de kans dat je dan ook je hele vlotterbak sloopt. Of ik zou een ander stukje plastic ertegen aan kunnen smelten. het gat is +- 1mm X 3mm. En het zit in een "hoekje"

Warm maken en dichtvouwen?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Bas/MT5 14-10-2007 16:19 Print reply

Posts: 915
vloeibare pakking werkt goed joh.. doe ik altijd tussen me vlotterbakeje en carb. geen valse lucht en werkt hartstikke goed
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
-simon- 14-10-2007 16:20 Print reply

Posts: 8211
2 componenten lijm werkt goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 14-10-2007 16:20 Print reply

Posts: 878
2-componenten epoxy hars. gebruiken ze ipv polyesterhars om benzinetanks van te maken.

de vraag is alleen of het samengaat met het materiaal van je vlotter
 
TaNDeM 14-10-2007 16:29 Print reply
Posts: 131
jah, en of zo'n tube niet duurder is als een nieuw vlotterbakje

Ik zeg gewoon een nieuw bakkie halen
 
Mopar 14-10-2007 16:33 Print reply

Posts: 4772
Daar heeft ie een goed punt :P

en anders ff langs de locale motor-zaak gaan, die hebben dr echt wel goed spul voor..
 
superior mt7 14-10-2007 17:32 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
je moet niet zozeer een vloeistofbestendige lijm hebben, maar benzinebestendig (het is echt rotzooi)

misschien even informeren bij de bouwmarkt? (als de jongens hier niet met een goed idee aankomen)

persoonlijk denk ik dat solderen niet zal werken, misschien lag het toen aan mijn manier van werken maar ik kreeg het tin gewoon niet goed hechtend op het plastic. het lag er toen gewoon netjes op totdat het echt hard begon te worden.


quote]

je moet ook het materiaal zelf smelten niet met tin proberen te dichten



gewoon zoldeer bout pakken en dichtsmelten die handel, hoef je geen toevoeg materiaal van ander plastic ofzo. heb de kappen van men xr samen gesmolten, kappen van fireblades, ook eens een stuk gevallen vlotterbak etc etc
 
V8

Dit topic is 25337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved