Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - alweer kuren :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45654 - alweer kuren :S
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 13-10-2007 13:43 Print topicpost

Posts: 2464
Heeys

mun honda mb heeft alweer kuren :S

als hij staionair loopt en ik geef ineens flink volgas dan ploft hij als un gek en hoemt hij en geeft dan weer kort een TRRR geluid dan weer een hoem ..


ik dacht de ontsteking maar deze heb ik doorgemeten en is dus perfect..

de bougie is net nieuw

Als ik hem in zun 1 zet dan kan ik gewoon wegrijde trekt hij super goed door (hier geef ik maar kwart gas)

als ik dan door schakel etc en dan volgas wil gaan rijden krijg je weer die plof en die hoem en die TRRRR steeds herhalend :S


wat kan er mis zijn??

bvd raymond
 

KaWaReZ 13-10-2007 13:55 Print reply

Posts: 20582
afstelling?
rammel in blok?

voldoende benzinetoevoer?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
MTRudolf 13-10-2007 13:58 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
afstelling?
rammel in blok?

voldoende benzinetoevoer?



ik heb dus andere sproeiers geprobeerd en loopt alleen maar k*tter

wat bedoel je precies met rammel in mun blok??
Heel de brom trilt wel erg maar ik heb de krukas en de lagers en de keringe pas vervangen.


Ik heb laatst alles schoongemaakt.. zou het aan de caberateur kunnen liggen??

en wat verklaart die plof dan constant ??
 
Mopar 13-10-2007 14:21 Print reply

Posts: 4772
Klinkt als detonatie denk ik...

Je ontsteking staat denk te vroeg..

Voorkom dat ''trrrr'' geluid, dat kost je je lagers, krukas, en alles eromheen...
 
Niek de Wildt 13-10-2007 14:40 Print reply
Posts: 7168
ik ben het eens met met mopar, alleen waar het ook een beetje op lijkt is een zuiger die verkeerd om zit, toevallig laatst cilinder/zuiger los gehad??

geweldig trouwens als mensen brommer geluiden na doen
 
MTRudolf 13-10-2007 16:37 Print reply

Posts: 2464
uhhh ja ik heb er wel laatst een nieuwe cilinder op gezet..


zou het kunenn dat de zuiger gewoon verkeerd om erin zit..
want da zou wel heel stom zijn

ik zal dalijk wel is kijke

en ik had nog een vraga over mun onsteking want jullie hadden het over detonatie??

het maakteni uit wat ofdat ik mun onsteking heel vroeg zet of heel laat hij blijft hetzelfde doen...


kan het toch zijn dat er iets mis is met de ontsteking ??

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 13-10-2007 om 16:41 uur.
 
allbrezz 13-10-2007 17:17 Print reply

Posts: 493
huh ik heb hetzelfde probleem
bv. als mn brommer koud is en ik geeft vol gas dan is het pruttel pruttel, plof pruttel plof !
maar mijn ontsteking is ook goed


en als je brommer hevig trilt ... je mt dan
dan kan het zijn dat je balans as verkeert zit heb ik ook een keer gehad als je brommer dan stationair loopt dan gaat je stuur ongeveel 2 cm op en neer :S maar daarna ging tie niet meer
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
-simon- 13-10-2007 18:10 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
huh ik heb hetzelfde probleem
bv. als mn brommer koud is en ik geeft vol gas dan is het pruttel pruttel, plof pruttel plof !
maar mijn ontsteking is ook goed


en als je brommer hevig trilt ... je mt dan
dan kan het zijn dat je balans as verkeert zit heb ik ook een keer gehad als je brommer dan stationair loopt dan gaat je stuur ongeveel 2 cm op en neer :S maar daarna ging tie niet meer


een koude brommer stotterd toch altijd.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MTRudolf 13-10-2007 20:43 Print reply

Posts: 2464
het is niet egt dat heel mun brommer op en neer stuiterd hoor..

en mun balansas heb ik goed gezet dat weet ik 100 % cker want ik heb da blok al 3 keer open gehad


maar mun brommer doet het niet alleen als hij koud is hij doet het gewoon altijd zo...


maar kan iemand het ploffen verklaren ??

ik ga eerst ff een andere carb proberen en dan nog keer proberen af te stellen want k heb nu een 20 mikuni die ik niet egt vertrouw...
 
Mopar 13-10-2007 21:00 Print reply

Posts: 4772
Oke, dus je ontsteking heeft er niets mee te maken zeg je, aangezien je dat al getest hebt.. oke..

Ik heb geen ervaring met zuigers verkeerd om monteren, en de effecten daarvan. Dus dat zul je zelf moeten herzien als je het niet zeker weet.

Verder sluit valse lucht, kapotte bougie, verstopt luchtfilter/uitlaat, eerst uit voordat je aan de carb. gaat zitten.

Vergeet ook niet dat valse lucht ook via de linker krukaskeering naar binnen kan komen (achter de ontsteking)
Rechterkrukas keering zou ook slecht kunnen zijn, en dan zou die erg roken.

Wat ik ook uit ervaring weet, is dat als je zuiger(veren) slecht zijn, hij in het begin ook heel erg moeilijk doet.
En later zelf zo slecht dat hij niet meer als xxxx toeren maakt en slecht optrekt.

Dus wellicht is het ook zaak dat je zeker weet dat je de cilinder/zuiger goed gemonteerd hebt.

Een versleten zuiger vetoont dezelfde symptomen (of hoe je dat ook schijft ) :P

Kijk gewoon alles na als je zeker weet dat het je ontsteking niet is. Eerst met de makkelijk dingen beginnen, zoals luchtfilter enz. en dan pas carb. en cilinder/zuiger gaan verdenken...
 
MTRudolf 14-10-2007 12:35 Print reply

Posts: 2464
Heeys mensen ik heb gekeken naar mun zuiger en hij zit er gewoon goed in..


versleten zuiger erin lijkt me sterk omdat deze net nieuw is.. samen met de cilinder..


ik las hier opt forum iets over detonatie..

dat als je squish ofzoiets verkeerd is dat je dan ook detonatie krijgt..

nou is mijn cilinderkop uitgedraaid naar een squish van 1.2 omdat er eerst een malossi op zat met een super bolle zuiger..

nu zit er een immi op en die zuiger is heel plat.

Kan het hier mee te maken hebben dat als hij meer gas moet gaan geven dat het langer duurt voordat die kamer gevult word.
Dat hij dan heel kort verzuipt (trrrrr) dan ontbrand (plof) en dat hij dan weer hoemt, omdat er te weinig benzine in de kamer zit..



 
MTRudolf 15-10-2007 15:30 Print reply

Posts: 2464
k heb alles nog keer 100 % nagekeken en ik weet het niet meer alles ziet er nog goed uit

cilinder en zuiger zijn nieuwe en compressie is harstikke goed ..

hij start ook gewoon in 1 keer etc.. k heb er een andere uitlaat op gehad en maakte geen verschil..

zou het mun cilinderkop kunne zijn??
want anders bestel ik een nieuwe
 
BenjaminDG 15-10-2007 18:00 Print reply

Posts: 4605
Is je bougiekabel of bobijn niet verkoold, want dat had ik namelijk en kon ik ook geen volgas geven.

Groeten,
Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
christianos 15-10-2007 18:02 Print reply

Posts: 20445
heb je hem al open gehad?? klinkt gewoon heel erg als een gebroken zuigerveer
 
5MB5 15-10-2007 18:09 Print reply

Posts: 878
membraankleppen al bekeken? sluiten ze goed af?

geen valse lucht tussen membraan en cilinder?


 

Dit topic is 1295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved