Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Niet/ moeilijk starten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45632 - Niet/ moeilijk starten.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RxRaCertje 11-10-2007 18:57 Print topicpost
Posts: 119
oioi

Kzit met probleempje

Me hispania start laatste tijd slecht en valt niet goed af te stellen; als de gasreactie en stationair goed is wil hij never niet starten..
Kheb heel wat geprobeert:
Valse lucht [nada]
benzinetoevoer [niks]
boegie, kijk hier ook iets.. kheb een ngr 9 en weet niet precies wat de electrodenafstand moet zijn, en kan dat het starten beinvloeden..toch
want verder loopt hij wel goed (stottert niet of houd in)
iemand ideen?
hij liep nadat ik de nieuwe ontsteking kreeg perfect btw


 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op

helly 11-10-2007 19:06 Print reply

Posts: 2424
waarom heb je hittegraad 9?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
RxRaCertje 11-10-2007 19:07 Print reply
Posts: 119
omdat een vriend die nog had liggen en hij loopt met 6 niet goed;]
maar denk je dat ik 8 of 7 of nog lager nodig heb?
 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op
helly 11-10-2007 19:09 Print reply

Posts: 2424
ik zou gewoon een 7 erin stoppen want je setup is niet al te opgevoerd. welke kleur is je bougie?

trouwens start ie makkelijker met de choke? gebruik/heb je deze?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Mopar 11-10-2007 19:09 Print reply

Posts: 4772
Sommige ontstekingen hebben een bougie nodig met een R(esistor) , als je een bougie gebruikt zonder R kan je ontsteking daar niet blij mee zijn.

Ik weet niet of jouw brommer dat ook nodig heeft, maar zoek daar info over op.

Naar mijn weten is dit techniek die nieuwe brommertjes nodig hebben.

Verder... electrode afstand op 0.6mm , check of je timing goed staat, compressie hebt, luchtfilter niet verstopt. En gebruik je de choke wel ? Zeker nu het weer wat kouder is, is de choke gebruiken bij een koude start geen overbodige luxe..
 
wipe-out 11-10-2007 19:11 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
RxRaCertje 11-10-2007 19:14 Print reply
Posts: 119
@helly kheb wel choke en gebruik hem ook ofc boegie heeft goede kleur en normaal gesproke is het 1..2.. start(met choke)

@mopar Kheb een resistor boegie een ngR 9 en electrodeafstand is nu 8 kzet hem nu meteen ff op 6 en compressie heb ik genoeg want hij rijd verder nadat ik hem aangelopen heb wel normaal maar hij heeft alleen veel moeite met het starten


 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op
helly 11-10-2007 19:17 Print reply

Posts: 2424
probeer een grotere sproeier, 1 a 2 maatjes
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Mopar 11-10-2007 19:26 Print reply

Posts: 4772
Een bougie 9 lijkt me wel wat koud voor een 50cc..

Ik denk dat het beter is als je er een 7 of 8 in zet.

Ik kan me herinneren dat ik mijn 1e 50cc DT ook verschikkelijk moeilijk gestart kreeg met een 9 bougie, nummertje 7 erin, en het probleem was echt een stuk minder.
Zeker nu het wat kouder is kan het naar mijn ervaring best gevoelig zijn, ook met het opwarmen/warm rijden van de brommer, vooral als het rond het vriespunt is.

Ik denk niet dat je het moet zoeken in de carb. als die weer is zoals hij was.
Hooguit de gasnaald iets hoger zetten (clipje omhoog)..

Maar een feitje wat zeker niet goed/optimaal is : Een bougie nr. 9 in een 50cc is echt te koud.
Een 7 of 8 als die opgevoerd is.

Bougie nr. 9 is pas nodig bij een opgefokte 70cc of ori 80cc...

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 11-10-2007 om 19:27 uur.
 
2tall4race 11-10-2007 19:34 Print reply

Posts: 64
Bij iig de nieuwe schakelbrommers doe je er altijd een 9tje in. Schakels hebben namelijk veel sneller xtreme toeren. Dat van 7/8 bij beetje opvoeren geldt voor scooters wel, brommers altijd 9. Oude brommers kan het wel zo werken.
 
RxRaCertje 11-10-2007 19:36 Print reply
Posts: 119
edit@

Kheb boegie uitgehaald en wat opgeborsteld en nu start hij iig met lucht op 2
maar die 9 zat er altijd in mop dus denk niet dat het daar aan ligt
ooff het moet komen door de nieuwe ontsteking die ik heb dat hij het net niet trekt zou dat kunnen?

 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op
Mopar 11-10-2007 19:42 Print reply

Posts: 4772
Hm.. dan zou ik het zo 123 even niet weten.

Alleen valse lucht, of een compleet verkeerde afstelling van de carb. maar dat lijkt me ook zo sterk als je carb. weer is zoals eerst..

Of de choke werkt niet ofzo

Mja, als je er zelf ook niet uitkomt, zou ik toch even een bougie 8 proberen ivm. het koudere weer, als het niet helpt.. jammer, het viel te proberen...

Raar...
 
RxRaCertje 11-10-2007 19:44 Print reply
Posts: 119
k in ieder geval bedankt!
kga nog wel ff wat kloten (luchtkanaal chekke, andere boegie, benzine)
kben over 20 minutes wel weer
laatz!
 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op
RxRaCertje 11-10-2007 20:17 Print reply
Posts: 119
Back

Luister

Stel ik de motor(koud) af op luchtschroef 2 dan start hij PERFECT
rij ik een stukje om warm te late worden en doe hem dan uit, krijg ik hem niet meer aan

iemand zelfde overkomen?
 
Slapen is voor Apen Mwoaaap mwoaap gas der op
Maartuhhh 11-10-2007 20:23 Print reply

Posts: 385
Sorry dat ik ook ff inspring, maar ik lees hier een verhaal over warmtegraad. Zou iemand mij dit even uit kunnen leggen hoe dit werkt? En wat verschillen zijn in warmtegraad?

Slecht/goed als je laag hebt?
Sneller warm als je laag hebt?

Enz...
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-10-2007 20:25 Print reply

Posts: 7728
te koud=slaat vet. te warm=gat in je zuiger.
en hoe hoger het getal, hoe kouder de bougie
en welke hittegraad nodig is is afhankelijk van je setup

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 11-10-2007 om 20:26 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 2417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved