ja das wel beter.. ik doel echter op dat je eventjes probeert met sproeier die er al in zat voordat je die dingen veranderde
(dat doek dan altijd eerst alleen op choke dan merk ik gauw genoeg of ie al wat verzuipt)
als je bvb je kop hebt gevlakt kan het nl ook zijn dat je huidige sproeier opeens te groot is
enne juist.. spruitstuk
ik was al vergeten dat die dingen ook nog wel eens begrensd zijn lol
die howto over timingen is er niet echt, er zijn wel boeken..
mischien word je wat dat betreft al ietsie wijzer als je op google "2 stroke blair" intypt
(zonder quotes
)
en je kan je carburateur er ook af krijgen door je blok los te schroeven en schuin te hangen
mocht je dat ooit nog eens moeten doen omdat er bvb rommel in je teurtje zit
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 0:57 uur.
en dan nu mn laatste tip aangezien je nogal nieuw bent
als je je cilinder trug monteerd goed opletten dat je zuigerveren op de juiste plek zitten er zitten namenlijk pennetjes op de zuiger waar de uiteindes van de zuigerveren omheen moeten vallen
ik dacht meld het maar even straks kijk je erover heen (aangezien et je eerste keer schijnt te zijn) en kan je weer stel nieuwe zuigerveren kopen.. wat me aan nog iets doet denken namenlijk dat het geen verkeerd idee is eventjes te kijken of diezelfde veren nog goed je cilinder afsluiten onder de stootrand
(zuigerveren even los in de cilinder doen, kan je door de uiteindes met je duimen beet te pakken, voorzichtig van de zuiger afpakken/opzetten)
en zorg dat er geeeeen viezigheid in je blok komt bij voorkeur het hele gebied rondom cilinder van te voren schoon maken (is et makkelijkst door evt zand eerst op te laten drogen)
die tip komt zo goed als rechtstreeks uit malossi montage handleiding
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 1:09 uur.
en dan vergeet ik weer iets
namenlijk dat et in jouw situatie nooit onverstandig is om dan ook even je zuiger stevig
beet te pakken, kijken of je die omhoog en omlaag kan bewegen zonder dat de krukas (dat geval waar de zuiger aanvast zit) meedraaid
want zoja dan is of je naaldlager of je bigend (centrale krukaslager) versleten (of je pistonpen heeft in je zuiger kunnen draaien
)
altijd handig om te weten wanneer je er zelf op moet rijden.
maaar als je dan toch bezig bent moet je ook even keertje gauw bij warme motor (na flinke rit) met flinke doek je vliegwiel beetpakke en kijken of die speling op zn draairichting heeft zodat je ook weet hoe goed je linker krukas lager nog is.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 1:31 uur.