Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder eraf??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1248 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45622 - Cilinder eraf??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benellifan 10-10-2007 22:47 Print reply
Posts: 1553
je leert het niet zomaar even 123 je moet een heleboel oefenen op oude cilinders om het een beetje onder de knie te krijgen en de theorie hierover is ook niet eventjes doorgenomen daar ben je wel even mee bezig

zie je inbox btw
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Saknet 10-10-2007 22:53 Print reply

Posts: 10355
hej als je je brom sneller wilt laten lopen goedkoop
dan moet je volgens mij gewoon even op de volgende dingetjes letten

squish van ongeveer 1mm is meest optimaal (ruimte tussen zuiger op hoogste punt en cilinderkop kort gezegd)

sport membraam klepjes (zit er membraam op tomos ik heb geen idee)

je kan idd je uitlaat poort in je cilinder iets omhoog uitveilen, waardoor meer toeren mogelijk zijn, maar dan ga je op lage toeren waarschijnlijk vermogen inleveren

voor een bredere powerband kan je de uitlaatpoort ietsi breder veilen

ik zou zelf nooit de uitlaatpoort meer dan 5% groter veilen
en breder moet je ook wat mee oppassen ivm zuigerveren clipjes

en bij duurdere snellere cilinders blijf ik zelf (10 jaar brommertjes prutsen geregeld, ben evenoud als jou lol) er gewoon helemaal vanaf.. maarja heb me er ook nooit in verdiept timingen e.d.

je moet je tandwielverhouding even aanpassen..
en zorgen dat je elektronica geen last van eventuele begrenzers heeft (cdi?)

kijk ook even of je luchtfilter niet origineel dichtgestopte openingen heeft of een veelste dun slangetje in verhouding tot je carb'teur

enfin.. daarna moet je dus even juiste sproeier zien uit te vinden
steeds groter tot ie slecht gaat lopen en dan ietsi kleiner doe ik altijd.

tja ik verveel me ff daarom lang verhaal

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-10-2007 om 22:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
joyzzy83 10-10-2007 22:54 Print reply

Posts: 150
Ik doe wel eerst alleen de spruitstuk ontgenzen en dat boutje eruit halen. Valt er miss nog iets te ontgrenzen ofzo wat ik morgen nog zou kunnen doen?

Ow haha ik lees net je bericht over wat nog meer te ontgrenzen enz

Dit bericht is gewijzigd door joyzzy83 op 10-10-2007 om 22:55 uur.
 
Tos Rules
Henk-88 10-10-2007 23:59 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
enfin.. daarna moet je dus even juiste sproeier zien uit te vinden
steeds groter tot ie slecht gaat lopen en dan ietsi kleiner doe ik altijd.




Ik begin altijd met te groot en ga dan steeds kleiner tot 'ie goed loopt. Dan weet ik cker dat er niets aan de smering mankeert en kan ik lkkr onbezorgd toerenmaken tijdens het testen en afstellen

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 11-10-2007 om 0:19 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 11-10-2007 0:36 Print reply

Posts: 10355
ja das wel beter.. ik doel echter op dat je eventjes probeert met sproeier die er al in zat voordat je die dingen veranderde (dat doek dan altijd eerst alleen op choke dan merk ik gauw genoeg of ie al wat verzuipt)

als je bvb je kop hebt gevlakt kan het nl ook zijn dat je huidige sproeier opeens te groot is


enne juist.. spruitstuk ik was al vergeten dat die dingen ook nog wel eens begrensd zijn lol

die howto over timingen is er niet echt, er zijn wel boeken..
mischien word je wat dat betreft al ietsie wijzer als je op google "2 stroke blair" intypt (zonder quotes )

en je kan je carburateur er ook af krijgen door je blok los te schroeven en schuin te hangen

mocht je dat ooit nog eens moeten doen omdat er bvb rommel in je teurtje zit

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 0:57 uur.
en dan nu mn laatste tip aangezien je nogal nieuw bent
als je je cilinder trug monteerd goed opletten dat je zuigerveren op de juiste plek zitten er zitten namenlijk pennetjes op de zuiger waar de uiteindes van de zuigerveren omheen moeten vallen

ik dacht meld het maar even straks kijk je erover heen (aangezien et je eerste keer schijnt te zijn) en kan je weer stel nieuwe zuigerveren kopen.. wat me aan nog iets doet denken namenlijk dat het geen verkeerd idee is eventjes te kijken of diezelfde veren nog goed je cilinder afsluiten onder de stootrand

(zuigerveren even los in de cilinder doen, kan je door de uiteindes met je duimen beet te pakken, voorzichtig van de zuiger afpakken/opzetten)


en zorg dat er geeeeen viezigheid in je blok komt bij voorkeur het hele gebied rondom cilinder van te voren schoon maken (is et makkelijkst door evt zand eerst op te laten drogen)

die tip komt zo goed als rechtstreeks uit malossi montage handleiding

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 1:09 uur.

en dan vergeet ik weer iets

namenlijk dat et in jouw situatie nooit onverstandig is om dan ook even je zuiger stevig beet te pakken, kijken of je die omhoog en omlaag kan bewegen zonder dat de krukas (dat geval waar de zuiger aanvast zit) meedraaid
want zoja dan is of je naaldlager of je bigend (centrale krukaslager) versleten (of je pistonpen heeft in je zuiger kunnen draaien )

altijd handig om te weten wanneer je er zelf op moet rijden.

maaar als je dan toch bezig bent moet je ook even keertje gauw bij warme motor (na flinke rit) met flinke doek je vliegwiel beetpakke en kijken of die speling op zn draairichting heeft zodat je ook weet hoe goed je linker krukas lager nog is.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-10-2007 om 1:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
joyzzy83 11-10-2007 2:09 Print reply

Posts: 150
`zo he bijna een handleiding haha nou ik zal et morgen allemaal ff in werking stellen. houd jullie wel op de hoogte over hoe en wat
 
Tos Rules
Maartuhhh 11-10-2007 14:55 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joyzzy83
Heey goeieavond allemaal.

Morgen wil ik lekker met me tomos aan de slag. Ik moet bij me spruitstuk zijn. Iemand een idee hoe ik daar kom?(wat ik los moet halen)

Ook moet me cilinder eraf want een boutje is afgebroken dus moet daar ff aan pielen. Is het makkelijk om de Cilinder eraf te halen? Als mijn cilinder eraf is kan ik dan goed bij het spruitstuk? of zit die ergens anders.

Ik weet ik ben noob. Heb net 3 week me brommer dus newbe.

D


Gwoon ff blokje loshalen. Zit met 3-5 bouten vast ofzo.

Moet je de gaskabel loshalen, aanloopkabel loshalen (als die erop zit) en de ketting. Stelt niks voor...
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
RowdyCross 11-10-2007 18:15 Print reply

Posts: 3211
tomos is toch simpel man :P sleutelt super makkelijk, zijkappies eraf , uitlaat los halen , blok ff eraf en je kan alles eraan sleutelen

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus

Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved