Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olietank/bagage rek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45617 - olietank/bagage rek
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 10-10-2007 19:30 Print topicpost

Posts: 2424
jo mensen,

Brommer: Aprilia RS 50 '98

Olietank maken op je brommer he, hoe moet dat

ik heb op me blok een oliepompje zitten. ik neem aan dat je 1 slangetje daaraan vast moet. van je olietank.

maar als ik deze foto zo bekijk. zijn er 2 slangetjes. waar moet die andere aan vast.

ik neem aan dat je moet ontluchten,, hoe doe je dat?

en zijn ernog andere dingen die ik moet weten? ook dat ik mijn cilinder niet laat verneuken door geen smering?

hierzo







Nog klein vraagje, iemand ideeen, zonder lassen. hoe je deze bagagerek vast kan maken op een rs:

en hierzo

Bedankt he mensen!
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

christianos 10-10-2007 19:33 Print reply

Posts: 20445
2 slangen uit je oliepomp, 1 naar het oliereservoir, en 1 naar je carbarateur of spruitstuk.

wat je moet weten? Dat ik persoonlijk oliepompen altijd wantrouw en liever per tankbeurt met de hand meng aangezien dat veel betrouwbaarder is dan een oliepomp die (bij mij) altijd geregeld kapot liep


p.s ook met oliepomp erbij meng ik met de hand per tankbeurt bij omdat vaak de pompjes te schraal mengen, of op de verkeerde momenten (brakke afstelling)

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 10-10-2007 om 19:35 uur.
 
helly 10-10-2007 19:34 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
2 slangen uit je oliepomp, 1 naar het oliereservoir, en 1 naar je carbarateur of spruitstuk

maar er komen 2 slangen uit de olietank
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
christianos 10-10-2007 19:35 Print reply

Posts: 20445
ontluchting denk ik , of een ingang voor je olie-sensor
 
helly 11-10-2007 12:23 Print reply

Posts: 2424
is er een manier om uit te zoeken of je oliepompje goed werk, en of je circulatie goed werkt. dus dat ie goed genoeg smeert. zonder dat het ten koste moet gaan van een cilinder?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Makrolon 11-10-2007 12:26 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
is er een manier om uit te zoeken of je oliepompje goed werk, en of je circulatie goed werkt. dus dat ie goed genoeg smeert. zonder dat het ten koste moet gaan van een cilinder?

laten lopen op mengsmering, dan slangetje los halen en kijken of er olie uit komt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
daanmtx 11-10-2007 12:27 Print reply

Posts: 3759
Ja ik geloof het wel, pompje demonteren en alles aansluiten, dan boormachine op het tandwieltje op een of andere manier, check ff of er dan olie gaat stromen (traag proces).
 
Honda VFR400R
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-10-2007 13:05 Print reply

Posts: 10835
gewoon starten als er mengsmering in zit.

maar of er dan genoeg olie uitkomt moet je zelf in kunnen schatten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 11-10-2007 13:56 Print reply

Posts: 32777
Ik snap dat wantrouwen mbt. die oliepompen eigenlijk niet zo. Ik durf te wedden dat veel mensen ook nog met een mechanische waterpomp rondrijden op hun watergekoelde brommer. Oke, bij extreem hoge toeren kan 'ie het misschien "niet aan" ofzo, maar verder lijkt me er niet zoveel aan de hand zolang je alles maar regelmatig controleert.
 
helly 11-10-2007 14:48 Print reply

Posts: 2424
ok en hoe zorg je er nou voor dat je goeie verhouding hebt?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
bart de scootergek 11-10-2007 16:17 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik snap dat wantrouwen mbt. die oliepompen eigenlijk niet zo. Ik durf te wedden dat veel mensen ook nog met een mechanische waterpomp rondrijden op hun watergekoelde brommer. Oke, bij extreem hoge toeren kan 'ie het misschien "niet aan" ofzo, maar verder lijkt me er niet zoveel aan de hand zolang je alles maar regelmatig controleert.


Ik ben het hiermee met je eens, ik heb ook altijd gewoon met een oliepomp gereden en nooit problemen ermee gehad. Ik zou ook niet weten wat er kapot moet gaan. Zorgen dat je kabels in orde zijn en er fatsoenlijke olie in gaat moet voldoende zijn.

Daarnaast zijn de oliepompjes slimmer dan je denkt, want ze zijn zowel belasting- als toerentalafhankelijk. Dus de opbrengst varieert binnen bepaalde waarden en hij geeft dus meer olie als daarom gevraagd wordt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ok en hoe zorg je er nou voor dat je goeie verhouding hebt?


Je moet hem 1 keer goed afstellen, door volgas te geven moeten een streepje op de schijf waar de oliepompkabel aan vast zit en een streepje dat op het vaste deel van de oliepomp zit met elkaar overeenkomen. Zo zit het ongeveer, weet niet hoe het bij een RS zit maar het spreekt voor zich als je het ziet.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-10-2007 om 16:19 uur.
 
Honda RC-33
wipe-out 11-10-2007 19:13 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
erwinko 11-10-2007 19:28 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik snap dat wantrouwen mbt. die oliepompen eigenlijk niet zo. Ik durf te wedden dat veel mensen ook nog met een mechanische waterpomp rondrijden op hun watergekoelde brommer. Oke, bij extreem hoge toeren kan 'ie het misschien "niet aan" ofzo, maar verder lijkt me er niet zoveel aan de hand zolang je alles maar regelmatig controleert.


het was toch zo dat ze vaak worden afgesloten en dus geen smering meer krijgen.

dan verslijten ze van binnen en geven ze niet genoeg olie meer..

dat heb ik in ieder geval wel vaker gelezen
 
helly 11-10-2007 21:25 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ik ben het hiermee met je eens, ik heb ook altijd gewoon met een oliepomp gereden en nooit problemen ermee gehad. Ik zou ook niet weten wat er kapot moet gaan. Zorgen dat je kabels in orde zijn en er fatsoenlijke olie in gaat moet voldoende zijn.

Daarnaast zijn de oliepompjes slimmer dan je denkt, want ze zijn zowel belasting- als toerentalafhankelijk. Dus de opbrengst varieert binnen bepaalde waarden en hij geeft dus meer olie als daarom gevraagd wordt.

[...]


Je moet hem 1 keer goed afstellen, door volgas te geven moeten een streepje op de schijf waar de oliepompkabel aan vast zit en een streepje dat op het vaste deel van de oliepomp zit met elkaar overeenkomen. Zo zit het ongeveer, weet niet hoe het bij een RS zit maar het spreekt voor zich als je het ziet.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-10-2007 om 16:19 uur.


bedankt, hier kan ik wat mee!
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
christianos 11-10-2007 21:34 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ik ben het hiermee met je eens, ik heb ook altijd gewoon met een oliepomp gereden en nooit problemen ermee gehad. Ik zou ook niet weten wat er kapot moet gaan. Zorgen dat je kabels in orde zijn en er fatsoenlijke olie in gaat moet voldoende zijn.

Daarnaast zijn de oliepompjes slimmer dan je denkt, want ze zijn zowel belasting- als toerentalafhankelijk. Dus de opbrengst varieert binnen bepaalde waarden en hij geeft dus meer olie als daarom gevraagd wordt.




Het is heel grappig, maar vaak worden oliepompen ontzettend verkerd afgesteld waardoor ze niet betrouwbaar zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
[...]


het was toch zo dat ze vaak worden afgesloten en dus geen smering meer krijgen.

dan verslijten ze van binnen en geven ze niet genoeg olie meer..

dat heb ik in ieder geval wel vaker gelezen


En dat is inderdaad heel vaak het geval met honda, een droog en kapot gelopen oliepomp.

 
Royal Club 11-10-2007 22:24 Print reply

Posts: 60390
ja, leven de oliepomp, ik had er notabene 1 van mikuni, denk je leuk, merk, is goed

heb er 3gehad, alle 3 kapot
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved