Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uitlaat aan een bout?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 659 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45607 - uitlaat aan een bout?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joyzzy83 10-10-2007 9:26 Print topicpost

Posts: 150
heey allemaal ik ging van de week mijn nieuwe uitlaat onder me tomos zetten en bij het aandraaien is een bout afgebroken. Hij zit dus nu met 1 bout vast. De andere helft van de bout zit nog in het blok.Nu komt al het geluid niet meer uit de uitlaat maar onder het blok vandaan en dat is veel herrie. Wie kan mij raad geven over wat ik kan doen? of moet er nu een compleet nieuw blok op?

Dit bericht is gewijzigd door joyzzy83 op 10-10-2007 om 9:29 uur.
 
Tos Rules

Elco 10-10-2007 9:31 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joyzzy83
heey allemaal ik ging van de week mijn nieuwe uitlaat onder me tomos zetten en bij het aandraaien is een bout afgebroken. Hij zit dus nu met 1 bout vast. De andere helft van de bout zit nog in het blok.Nu komt al het geluid niet meer uit de uitlaat maar onder het blok vandaan en dat is veel herrie. Wie kan mij raad geven over wat ik kan doen? of moet er nu een compleet nieuw blok op?

Dit bericht is gewijzigd door joyzzy83 op 10-10-2007 om 9:29 uur.



geen nieuw blok, uitlaten boren en een neiuwe tap erin of als het goedkoper is om een niuewe cillinder met zuiger te doen, moet je dat deon, kan je het niet vervangen, laat je het vervangen
 
joyzzy83 10-10-2007 9:33 Print reply

Posts: 150
denk je dat ik em zelf ook eruit zou kunnen boren? en wat is een tap?

Ben nog al noob in de brom wereld net een beginner
 
Tos Rules
ronge48 10-10-2007 9:35 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joyzzy83
denk je dat ik em zelf ook eruit zou kunnen boren? en wat is een tap?

Ben nog al noob in de brom wereld net een beginner


dit kan je beter laten doen door iemand met ervaring als ik het zo hoor
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
joyzzy83 10-10-2007 9:37 Print reply

Posts: 150
is et zooooo moeilijk dan?
 
Tos Rules
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-10-2007 9:44 Print reply

Posts: 10835
als hij bij het aandraaien af is gebroken dan zit hij dus niet vast geroest en kun je hem zonder boren er wel weer uit halen.

probeer of je er met een tangetje bij kan of anders met een klein beiteltje/centreerpen terug tikken.

dan nieuw tapeindje erin en rijen maar
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
joyzzy83 10-10-2007 9:53 Print reply

Posts: 150
oow dan ga ik idd wel ff pielen om hem eruit te krijgen. Dus zon boutje heet een tapeind. kijk weer wat geleerd:P
 
Tos Rules
joyzzy83 10-10-2007 9:54 Print reply

Posts: 150
Maar klopt het dan dat al het geluid uit de cilinder komt en niet meer uit de uitlaat?
 
Tos Rules
allbrezz 10-10-2007 9:56 Print reply

Posts: 493
als hij los zot maar je kunt er slimpel weg niet bij met iets of wat dan ook
kun je ook een spijker aan het boutje lijmen met sec.lijm dit werkte bij mij goed wel eerst goed ontvetten
(maar alleen al i los zit )
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-10-2007 9:56 Print reply

Posts: 10835
dit is een tapeind:


die moet je aan ene kant in je cilinder draaien en aan de andere kant een koperen moertje erop.
trilt dan niet los en moertje roest ook nooit vast.(koper hecht niet op ijzer)

gewoon m6 boutje kan ook maar dan heb je kans dat of:
- boutje trilt eruit, of:
- boutje rot vast in cilinder en is er niet uit te krijgen zonder boren
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
joyzzy83 10-10-2007 10:02 Print reply

Posts: 150
ik heb nog niet goed gekeken maar miss steekt ie een beetje uit als ik me utlaat eronder weg haal ik ga vanmiddag wel ff aan de slag.

En bedankt voor de tip met de 1sec lijm.

Ik laat jullie weten of het gelukt is
 
Tos Rules
Elco 10-10-2007 10:15 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dit is een tapeind:
afbeelding

die moet je aan ene kant in je cilinder draaien en aan de andere kant een koperen moertje erop.
trilt dan niet los en moertje roest ook nooit vast.(koper hecht niet op ijzer)

gewoon m6 boutje kan ook maar dan heb je kans dat of:
- boutje trilt eruit, of:
- boutje rot vast in cilinder en is er niet uit te krijgen zonder boren



zit die ook op de uitlaatdan, is dat niet gewoon een boutje
 
honda_freak 10-10-2007 10:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



zit die ook op de uitlaatdan, is dat niet gewoon een boutje



nee, dat zie je tog? een tapeind heeft geen kop, je moet hier een losse moer op draaien. Voordeel van tapeinden is dat je ze niet constant in en uit bijvoorbeeld je blok hoeft te draaien, dus minder slijtage aan het draad. En als het draad van het tapeind bij de moer is een keer kapot is, vervang je het tapeind in plaats van bijvoorbeeld de hele cilinder
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Senda-R RULEZZZ 10-10-2007 16:03 Print reply

Posts: 38
Uitboren met behoud van schroefdraad kan altijd nog: je moet dan alleen een boutje in het andere draaien en die uit laten steken. Dan moet je met z'n tweeën zijn. De een kijk van de zijkant en de ander (die boort) kijkt van de bovenkant. Je moet de boor van allebei de kanten (boven en opzij) parallel laten lopen aan het andere boutje (die je in het andere gaatje gedraaid hebt). Zo boor je precies door het hart van de bout die er nog in zit, en dan kun je hem er zo uitdraaien met een platte schroevendraaier oid.
 

Dit topic is 5117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved