Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke bougie in Suzuki TSX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45606 - Welke bougie in Suzuki TSX?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 9-10-2007 21:57 Print topicpost

Posts: 413
Ik ben misschien van plan een Suzuki TSX te kopen die het nu niet doet omdat de bougie er niet in zit. naar eigen zeggen heeft de verkooper geen tijd en verstand van brommers om er naar te kijken.
dus ik dacht.. ik koop een bougie, neem die mee.. prop hem er daar in en kijk of ie het doet, doet ie het; neem ik hem mee, anders niet.

Dit is de setup: 50cc DNP cilinder, malossi uitlaat met turbokit demper (zon blauwe met een R erop), 12 mm carb.

Vroeg me af of het misschien een truc is; hij loopt niet want de bougie zit er niet in. Maar loopt ie misschien gewoon sowieso niet en doet ie alsof en heeft ie de bougie eruit gehaald
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Banaan 9-10-2007 21:59 Print reply

Posts: 5725
gwn een nkg bougie met hittegraad 5/6 is trouwens wel LANGE SCHACHT!

miss ook ff vragen of er dan wel benzine inzit?
 
kevin_91 9-10-2007 22:01 Print reply

Posts: 413
benzine neem ik wel een jerrycan van mee voor de zekerheid
thnx voor de reactie
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
kevin_91 9-10-2007 22:03 Print reply

Posts: 413
oja.. hoe kun je zien of het een lange of korte schacht is? staan vaak zoveel letters en cijfers achter de naam van een bougie
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Henk-88 9-10-2007 22:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
benzine neem ik wel een jerrycan van mee voor de zekerheid
thnx voor de reactie



Mengsmering of gewone?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
KaWaReZ 9-10-2007 22:05 Print reply

Posts: 20582
of je er een lange of korte schacht indraait maak tniet uit. (alleen bij korteschacht-koppen wel).
Waarschijnlijk is er meer aan dehand dan alleen de bougie die eruit ligt... (als eigenaar weet wat een bougie is is het voor hem een kleine moeite er eentje in te draaien)..

schacht = lengte schroefdraad
kort = 1cm oid,
lang = 2cm oid

edit: zou sowieso mengsmering meenemen.
Stel pompje doet het wel, wordtie wat extra gesmeerd, weinig invloed.
Stel pompje doet het niet, wordt toch gesmeerd

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 9-10-2007 om 22:06 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kevin_91 9-10-2007 22:08 Print reply

Posts: 413
jaja.. ik weet wel wat mengsmering enzo is. en wat de schacht(lengtes) zijn kom zelf van een uit niets opgebouwde puch af .. maar bijvoorbeeld een NGK B7HS ofzo.. wat houdt dat allemaal in
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
erwin fs1 9-10-2007 22:11 Print reply

Posts: 897
warmt graad. neem een b8hs van champion. dat is in elk geval goed om te testen
 
vake bej te bange....
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-10-2007 22:22 Print reply

Posts: 17929
tsx heeft iig lange schacht, geen korte induwen, gaat je bougieschroefdraad in de kop stuk van

ngk en champion zijn merken bougies, het cijfer geeft de hittegraad aan, 6 is ori brommer, 7 iets sneller en 8 en 9 zijn voor de nog snellere brommers zegmaar rest van die letters weet ik verder ook niet
 
Jeffer 9-10-2007 22:25 Print reply

Posts: 468
mijn tsx liep als stront met een korte.. een lange erin en hij liep gelijk een stuk beter ( met wat klein afstelwerk natuurlijk ). er is btw niks mis met mijn schroefdraad van mn kop zoals thijsse zegt maar ja
 
Plop?
kevin_91 9-10-2007 22:27 Print reply

Posts: 413
waarom is hittegraad 8 goed om te testen als standaard 6 is?
omdat je dan een groot bereik met een 8 heb zeg maar?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
sibren 9-10-2007 22:29 Print reply
Posts: 191
er hoort standaard een ngk b7es in. staat hier in mijn tsx werkplaatshandboek. Verder moet je denk ik maar weinig verwachten van het ding, want als het echt zo is, had de verkoper zelf wel een bougie gekocht, kan ie wel wat meer voor de brommer vangen.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-10-2007 22:29 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
waarom is hittegraad 8 goed om te testen als standaard 6 is?
omdat je dan een groot bereik met een 8 heb zeg maar?


6 is voor 100% originele brommer, als jij dus 50cc snel hebt moet er 7 of 8 in
 
erwin fs1 9-10-2007 22:30 Print reply

Posts: 897
nee, als hij iest opgevoerd is dan heb je kans dat hij gaat detoneren met een te lage warmtegraad. een te hoge warmte graad kan hooguit vetslaan.
 
vake bej te bange....
KaWaReZ 9-10-2007 22:30 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
waarom is hittegraad 8 goed om te testen als standaard 6 is?
omdat je dan een groot bereik met een 8 heb zeg maar?


stel het beestje loopt wat harder (meer toeren) dan ori, is een 8 "beter". Op langere termijn zou je met een "hete" (lage hittegraad) bougie een gat in je zuiger kunnen branden.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
TSX-dude 10-10-2007 18:44 Print reply

Posts: 43
ik zou een b7es van ngk pakken inderdaad. ik heb zelf een charmo 50cc snel, en heb geprobeerd wat beter liep, een b7es of b8es. De b7es liep het beste, daar trok hij helemaal mee door z'n toeren, met de b8es deed hij stotteren als of de bougie was versleten


off-topic: is niet zo mooi dan dat er nog iemand is mt blauwe turbokit demper, want die heb namelijk ook op mn tsx , gianelli uitlaat overigens.
Maar ik hoop dat je van hard geluidje houd, want beschaaft is hij niet bepaald. het is geen ongeregeld/ongecontroleerd aso geluid. maar wel erg hard, wouw ik even kwijt als tip
ik heb er een malossi red-filter als powerfilter voor het lage geluid, erg mooie combi vind ik zelf
 

Dit topic is 5018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved