Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Accuontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45580 - Accuontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 8-10-2007 18:20 Print topicpost

Posts: 1096
Ik zag laatst iets een brommer op internet met een accuontsteking zonder vliegwiel. Is dit hetzelfde als een binnenrotor ontsteking?

Gr Riccardo.
 

koekie - Administrator 8-10-2007 18:21 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik zag laatst iets een brommer op internet met een accuontsteking zonder vliegwiel. Is dit hetzelfde als een binnenrotor ontsteking?

Gr Riccardo.



Nee dit is niet het zelfde, want een binnenrotor heeft wel gewoon een vliegwiel.
Deze vraag had tevens in het Kleine Vragen Topic gekunt
 
Haaks de hoek om!
riccardot 8-10-2007 18:25 Print reply

Posts: 1096
Idd sorrie hoort idd in de kleine vragen.
Wat houdt een accuontsteking precies in en hoe ziet het electrisch circuit eruit?
Miss iemand een plaatje?

gr
 
erwin fs1 8-10-2007 20:01 Print reply

Posts: 897
je hebt dan geen vliegwiel maar alleen het hart aan de krukas hangen. je stuurt met de contactpunten, maar de stroom komt van een accu in plaats van de spoel.
 
vake bej te bange....
Mopar 8-10-2007 20:32 Print reply

Posts: 4772
Is niet aantrekkelijk voor normaal straat gebruik, licht kan je vergeten omdat je accu dan binnen no-time leeg is.

En volgens mij kan je er zoiezo niet lang mee rijden aangezien het -schijnbaar- aardig wat stroom verbruikt...

Denk dat het wel aantrekkelijk kan zijn voor sprintjes, soort low-budget idee..

Vergeet alleen niet, dat je nog steeds het grootste nadeel van contact-puntjes hebt : Namelijk dat de puntjes kunnen gaan ''zweven'' op een hoog toerental...

Maar voor een low-budget sprintertje is het zeker een optie
 
ikkejw 8-10-2007 22:58 Print reply

Posts: 9886
accu ontsteking wordt toch ook wel gebruikt icm vliegwiel, dat dan de accu wordt opgeladen van de lichtspoel?

geeft betere vonk op lage toeren heb ik gehoord, waardoor ie langzamer stationair kan lopen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
5MB5 8-10-2007 23:01 Print reply

Posts: 878
in plaats van contactpunten kan ie ook een optische sensor of bijv een reedcontact hebben, waardoor ie wel weer beter voor hoge toerentallen geschikt is. de sprinter van luc foekema heeft ook zo iets.
 
buldogo2 8-10-2007 23:01 Print reply

Posts: 2101
waarom prate jullie over puntjes, "accu ontsteking" kan ook met en pickup zijn...dus zonder punte, engige voordeel wat je hebt is...snel op toere door lage massa traagheid, en omdat je geen magneet hebt met en spoel iets minder verlies (magneties veld ed, is weerstand), idd voor straadgebruik niet echt prackties...persoonlijk zou ik het niet eens op en sprinter wille bouwe

Edit:

Iemand was me voor

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 8-10-2007 om 23:02 uur.
 
Born to ride

Dit topic is 732 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved