Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Parmakit (zeta) 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45578 - Parmakit (zeta) 50cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TubeLess-90 7-11-2007 16:06 Print reply

Posts: 629
Hallo,

Ik heb de 50cc Orignele Belg voor m'n honda MB.
Ik heb deze bij motoimport gekocht en hij had al een gehoonde + zuiger. De cilinder ziet er wel goed uit, maar de zuiger ben ik het niet zeker van.
Ik vroeg aan hem of het goede kwaliteid was, en hij zij dat hij ze zelf liet maken. Maar als ik zo kijk... lijkt het net een Immi?

Het lijkt me niet verstandig om met deze zuiger te rijden? Weet iemand dus wat voor zuiger dit is, en eventueel welke zuiger ik dan beter kan kopen?
Een meteor of een Vertex?

Alvast bedankt

Edit: Ff plaatje erbij van de zuiger



Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-11-2007 om 16:06 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
christianos 7-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 20445
yup, das een imi

koop een orginele honda zuigert of anders een vertex of prox

GEEN METEOOR!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2007 om 16:32 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 13700
Whaha, zelf liet maken.. Maar zal een immi zijn als ik verpakking zie.
 
Jasper Strahiem 7-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 1950
Die cilinder lijkt wel ook een parmakit, een maat van mij heeft een 70 parma en die heeft er ook zn rondje in het midden zitten
 
Make the most of now
christianos 7-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 20445
dat is gewoon bij veel zuigers..

ik neem aan dat je zuiger bedoeld ipv cilinder..

in parmakit wordt standaartd meteoor geleverd, daarom lopen ze ook zo vaak stuk (knallende zuigers)

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2007 om 16:34 uur.
 
Jasper Strahiem 7-11-2007 16:37 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
dat is gewoon bij veel zuigers..

ik neem aan dat je zuiger bedoeld ipv cilinder..

in parmakit wordt standaartd meteoor geleverd, daarom lopen ze ook zo vaak stuk (knallende zuigers)

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2007 om 16:34 uur.


srry, ja bedoel zuiger ja
 
Make the most of now
Hardstyle 7-11-2007 17:11 Print reply

Posts: 1077
Meteoor is helemaal zo slecht niet hoor..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
De Schout 7-11-2007 17:15 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Meteoor is helemaal zo slecht niet hoor..


tot je toeren gaat draaien, breken ze 2en meerdere stukken

 
tune tweak fiddle bang bummer
TubeLess-90 7-11-2007 17:26 Print reply

Posts: 629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
yup, das een imi

koop een orginele honda zuigert of anders een vertex of prox

GEEN METEOOR!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2007 om 16:32 uur.


Ok dus het is een Immitatie...
En het is geen Parmakit cilinder, misschien een beetje onduidelijk met de Topic titel.. maar het is een originele 50cc Belg.

Ik ben net naar de brommerboer geweest,
Ze hadden geen Meteor zuigers meer met maten groter dan 39mm? Misschien dus ook wel goed als ik het zo hoor..
Maar hij zij wel dat deze zuiger eigenlijk wat testrak in de wand van de cilinder. Hij zij dat ik het beste kon laten honen!

Haha en dan natuurlijk via hem doen zodat hij er ook wat aan verdiend..

Maar hij zit inderdaad erg strak en ik wil niet het hele zaakje laten vastlopen omdat ik wat bezuinigde op een hoon beurtje.. (wat al wel gedaan is door motoimport)
Hij zij dat ik de cilinder naar een bedrijf kon brengen en dat zij het dan mooi konden laten honen + zuiger.
Zou dit de moeite waard zijn?

En weet toevallig iemand hoe dit bedrijf heet, hij had het over iets van Siezi in Nijmegen... De naam klopt volgens mij niet.


 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
-simon- 7-11-2007 17:44 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
[...]


Ok dus het is een Immitatie...
En het is geen Parmakit cilinder, misschien een beetje onduidelijk met de Topic titel.. maar het is een originele 50cc Belg.

Ik ben net naar de brommerboer geweest,
Ze hadden geen Meteor zuigers meer met maten groter dan 39mm? Misschien dus ook wel goed als ik het zo hoor..
Maar hij zij wel dat deze zuiger eigenlijk wat testrak in de wand van de cilinder. Hij zij dat ik het beste kon laten honen!

Haha en dan natuurlijk via hem doen zodat hij er ook wat aan verdiend..

Maar hij zit inderdaad erg strak en ik wil niet het hele zaakje laten vastlopen omdat ik wat bezuinigde op een hoon beurtje.. (wat al wel gedaan is door motoimport)
Hij zij dat ik de cilinder naar een bedrijf kon brengen en dat zij het dan mooi konden laten honen + zuiger.
Zou dit de moeite waard zijn?

En weet toevallig iemand hoe dit bedrijf heet, hij had het over iets van Siezi in Nijmegen... De naam klopt volgens mij niet.




hebben ze geen zuiger in de maat van de cilinder?
want als je hem nou laten honen kun je later al een keer minder honen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mblover 7-11-2007 17:51 Print reply

Posts: 5391
Hij zal siezenis wel bedoelen...
Als het voor jou niet te ver is zou ik hem naar Altforst brengen naar Derks, is wel een iets duurdere zaak, maar wel met betere service en die man weet ook waar hij het over heeft.

En in nijmegen heb je evt ook nog Huisman zitten, hun kunnen ook honen.

edit: en eerst eens kijken of er voor de maat die je nu hebt een zuiger te vinden is.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-11-2007 om 17:52 uur.
 
TubeLess-90 8-11-2007 19:30 Print reply

Posts: 629
Oke bedankt MBlover + Simon.
Ik ga morgen even langs Siezenis in Nijmegen met de cilinder. Even kijken wat zij er van vinden en of ze eventueel een zuiger hebben die er beter in past dan de gene die ik nu heb.

Verder zit ik nog met een vraag:
Even niets over cilinders maar wel even in dit topic

Ontsteking, ik moet er nog een opzetten. Ik heb er hier 5 liggen + een grondplaat. Ik zou niet weten welke voor een MB is. het lijkt alsof er 4 dezelfde ontstekingen zijn plus 1 andere

NR 1,2,3,4 zien er ongeveer hetzelfde uit?
NR 5 is andes...

Welke is goed voor een Honda MB5?

Foto's:





Verder zit ik nog met de vraag over de grondplaat.
Wat is nu een snelle grondplaat, ik weet dat je hiermee het ontstekingstijdstip vroeger (?) kunt zetten, maar de NR's 1t/m 5.. zit daar een snelle grondplaat bij? Of is dit een snelle grondplaat?



Alvast weer bedankt


Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 8-11-2007 om 19:30 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
mtx-motard 8-11-2007 19:35 Print reply

Posts: 14947
allemaal goed

nr 5 is zo aangepast dat hij vroeger kan. maar is niet nodig.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 8-11-2007 om 19:36 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
christianos 8-11-2007 19:43 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Meteoor is helemaal zo slecht niet hoor..

Heb ze anders iets te vaak in allemaal stukjes uit me carterholte kunnen pulken
 
TubeLess-90 8-11-2007 19:48 Print reply

Posts: 629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
allemaal goed

nr 5 is zo aangepast dat hij vroeger kan. maar is niet nodig.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 8-11-2007 om 19:36 uur.


Oke, maar maakt het dan niks uit hoeveel wikkelingen de draad heeft?
En is de grondplaat die ik op het laatste plaatje had niet beter om te gebruiken? Is deze sneller of maakt het geen donder verschil? Ik zou ook graag willen weten waarom het zo is .

MVG
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1

Dit topic is 3710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved