Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45578 - Parmakit (zeta) 50cc
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3684 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TubeLess-90 |
8-10-2007 16:19 |
Posts: 629 |
Hallo,
Ik zit even met een vraag, en ik maak maar even een nieuw topic aan omdat mensen die met hetzelfde zitten er dan ook nog iets aan hebben
Ik had een hele tijd geleden een Parmakit 50cc voor een Honda MB besteld bij de brommerwinkel. Het duurde erg lang omdat er pas bij een X aantal bestellingen nieuwe cilinders werden gemaakt. De cilinder koste ¤155,00 euro dacht ik?
Vandaag kwam ik daar dus en gelukkig was de cilinder binnen. Maar hij kosten wat duurde zij hij.
Er was een verandering gemaakt of nieuwere versie etc. en daardoor koste hij wat meer. Op de verpakking stond ¤258 en ik mocht hem kopen voor ¤200,- (krijg daar vaak korting, maar lager kan hij niet gaan)
Hij zij dat hij er ook niks aan kon doen, en ik geloof hem ook wel.
Maar weet iemand toevallig iets over deze verandering? Zijn er toevallig wat punten verbeterd of is hij gewoon ineens in prijs gestegen?
Ik wil er best dit geld voor betalen als hij het ook waard is, maar ik kan hem eventueel ook bij een andere winkel halen waar hij nog ¤155, kost.. Motoimport..
Dus de vraag:
Wat is er veranderd?
Hoe kan het dat hij opeens zoveel duurder is?
Is deze cilinder met ¤200,00 nog z'n geld waard?
Gr Ruben
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 8-10-2007 om 16:20 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
john deere powerrr |
8-10-2007 16:22 |
Posts: 1211 |
miss heeft degene bij wie je hem besteld heeft eerst de verkeerde prijs afgesproken met jouw.
|
|
zwarte crosser bromfietsklasse # 189 |
|
christianos |
8-10-2007 16:23 |
Posts: 20445 |
heeft hij zomaar de prijs verhoogd of heeft hij daarvoor eerst overleg met jou gehad voor het uitleveren?
Maak een foto, dan kunnen we gaan vergelijken wat er anders is, of nog beter maak een poortmapje
|
|
|
|
Baasbas |
8-10-2007 16:23 |
Posts: 2176 |
ik weet niet of er iets veranderd is, maar ik vind het nogal een verschil
mopshop
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
TubeLess-90 |
8-10-2007 16:38 |
Posts: 629 |
Ik heb hem gelukkig nog niet gekocht hé
Dud ik kan nog beslissen of ik hem neem of niet.
Maar het scheeld inderdaad wel erg veel met de prijs.
En vooral als ik kijk op de site die je gaf Baasbas,
Scheeld bijna ¤70,00!
Maar de site die je gaf, is die betrouwbaar?
En is dat precies dezelfde parmakit als bijvoorbeeld bij motoimport of andere online site's?
En Chris, Poortmapje maken gaat nu moeilijk. Licht in de winkel, foto maken kan misschien wel.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
DT-Dude89 |
8-10-2007 16:54 |
Posts: 223 |
ik heb pas een zeta 50cc bij motoimport besteld maar die cilinder hadden ze niet meer op voorraad, deze hebbe zij besteld bij de importeur maar die kon er ook niet meer aan komen.???
toen heb ik een andere cilinder gekocht.
misschien hebben ze nieuwe zeta's gemaakt?
|
|
|
|
henk43 |
8-10-2007 17:03 |
Posts: 916 |
voor 200 euro kan je veel betere cilinders kopen
|
|
Nobody said it was easy |
|
korte_mt5 |
8-10-2007 17:48 |
Posts: 361 |
Pro Tuning
145 euro
Dit bericht is gewijzigd door korte_mt5 op 8-10-2007 om 17:51 uur.
|
|
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de |
|
Sypie_Honda |
8-10-2007 17:52 |
Posts: 13830 |
voor 200¤ heb je ook een polini, en die zijn ook nog eens 200x beter.
ik zou hem voor die prijs laten liggen iig, vind parmakit toch al niet zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 8-10-2007 om 17:52 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
TubeLess-90 |
8-10-2007 18:03 |
Posts: 629 |
Oke bedankt voor de reacties!
Hier heb ik in iedergeval héél veel aan
Een Polini vind ik wat tesnel. Het klinkt een beetje raar, maar ik wil een beetje rustig aan doen met de politie en ook voor mezelf. Dus vind een snelle 50CC goed.
Maar ik heb nu dus 2 site's die er wel goed uitzien,
Die van Pro Tuning en Mopshop, Mopshop is wel wat goedkoper maar vind het misschien wat handiger dat Pro Tuning NL is.
Iemand ervaring met deze winkel? Goede service en pakketjes die hopelijk aankomen?
ALs het goed is, dan bestel ik de cilinder daar wel.
Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Sypie_Honda |
8-10-2007 18:06 |
Posts: 13830 |
service is niet super...
ik heb daar ook ooit een parmakit zuiger besteld, kreeg ik een immi.
later bestelde ik een complete parmakit 50cc kit, en daar zat ook een verkeerde zuiger bij (meteor L, en moest vertex zijn)
als ik jou was zou ik een athena 50cc van mopshop bestellen
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
korte_mt5 |
8-10-2007 18:06 |
Posts: 361 |
Ik haal altijd bij Pro Tuning nooit geen problemen.
als iets niet klopt stuur/breng je het terug.
maar meestal is alles daar oke
Parmakit is opzich wel leuke cil ik heb de 70cc versie die loopt togh mooi 90/95
|
|
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de |
|
TubeLess-90 |
28-10-2007 18:28 |
Posts: 629 |
Hallo allemaal,
Ik haal dit topic maar weer even naar boven zodat ik geen nieuwe hoef aan temaken.
Ik heb nog geen cilinder gekocht, ik ga volgende week naar Motoimport en ga dan waarschijnlijk mijn cilinder halen.
Maar ik weet nog niet helemaal zeker welke.
Ik heb heel lang in gedachten gehad een 50cc Parmakit. Hoor ik erg goede verhalen over.
Alleen dat hij niet te honen is omdat het een Nicasil wandje heeft?
Maar ik vroeg onlangs aan iemand wat informatie en hij had het over een belgische 50cc. Ik heb hier al wat meer over gehoord, deze word dus bij races gebruikt en is van gietijzer gemaakt.
Valt dus ook gewoon te honen en dat laat ik ook doen als ik hem 2e hands koop.
Mijn vraag:
Is de 50cc Belgische cilinder beter dan de 50cc Parmakit? Wat zijn de voordelen van de Belgische ten aanzien van de Parmakit?
Welke is sneller, welke is van betere kwaliteid etc.!
Alvast weer bedankt.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
S1lv3r |
28-10-2007 18:55 |
Posts: 5213 |
Als parmakit identiek is aan de zeta, dan heeft deze dus ook een chromen wand. Als je eenmaal een vastloper hebt, kun je em bij het grofvuil gooien, ofvoor de prijs van een nieuwe cilinder, een nieuwe wand erin laten zetten ;p..
De belgische heeft een gietijzeren wand, en is dus te repareren na een vastloper. Bovendien is de belgische cilinder de snelste 50cc die je kant en klaar kunt kopen.
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 28-10-2007 om 18:55 uur.
|
|
|
|
TubeLess-90 |
28-10-2007 19:20 |
Posts: 629 |
Oke bedankt S1LV3R.
Dus zoals jij het zecht is de 50CC belg sneller dan de parmakit?
Ik ga dan waarschijnlijk zaterdag bij Motoimport een 50cc Belg halen en deze laten Honen + Nieuwe zuiger.
Ben benieuwd hoe deze gaat presteren.
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
tvmierlo |
28-10-2007 19:32 |
Posts: 277 |
ik heb de 50cc belg op me mtx-ot zitten. De powerband begint ongeveer bij de 6500-7000 toeren (7000 toeren echt een lekkere boost) en loopt dan met de boost door tot de 9000/ 10000 toeren. Dit is met de standaard toerenteller bekeken en denk ik nogal onnauwkeurig
|
|
|
|
Dit topic is 3684 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|