Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #45576 - GPR Nude start niet
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2882 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
GPR_NUDE |
8-10-2007 15:09 |
Posts: 22 |
Hallo,
M'n Derbi GPR nude start niet meer via de elektrische start. Het zit zo. Vanochtend toen het koud was wou ik em starte met elektrische start. Na 5 min choke aan, uit blabla werkte het nog niet, ik denk dan loop ik em maar aan. Maar toen ik vanmiddag toen het niet zo koud meer was weg wou gaan deed ie het dus niet.
Als ik op het knopje druk hoor ik wel dat ie wat pakt en gaat ie een soort spinnend geluid maken, dan opeens flikkert mn dashboard aan/uit. Ook waren de instellingen die ik had gedaan, zoals de tijd weg?
Wie kan mij helpen of vertellen wat het probleem is, want een nieuwe start motor is vreselijk duur
m.v.g Thomas
|
|
|
|
daanmtx |
8-10-2007 15:12 |
Posts: 3759 |
Even een nieuw bougietje proberen afaik
|
|
Honda VFR400R |
|
VluggeJaapie |
8-10-2007 15:15 |
Posts: 1087 |
Accu, als je dash opnieuw ingestelt moet worden is je accu dus leeg.
|
|
Auto RBW :) |
|
GPR_NUDE |
8-10-2007 15:20 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
Accu, als je dash opnieuw ingestelt moet worden is je accu dus leeg.
Hmm.. is dat wel zo, mn dash werkt wel gewoon als ie aanstaat, alleen bij het starten via de startmotor doet die leip. Ook merk ik niks met toeter, verlichting enzo wat erop duid dat de accu meschien leeg is. Meschien heb je wel gelijk hoor, maarja.
thnx alvast
|
|
|
|
VluggeJaapie |
8-10-2007 15:30 |
Posts: 1087 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GPR_NUDE
[...]
Hmm.. is dat wel zo, mn dash werkt wel gewoon als ie aanstaat, alleen bij het starten via de startmotor doet die leip. Ook merk ik niks met toeter, verlichting enzo wat erop duid dat de accu meschien leeg is. Meschien heb je wel gelijk hoor, maarja.
thnx alvast
laatst waren we stuk aant rijden, ff stilgestaan opnieuw starten wou ze scoter niet starten, accu leeg getrokken alles viel uit als ie probeerde te starten.
Ik zou als ik jou was even je accu nameten en desnoods even aan de oplader leggen kijken of die dan beter is. Anders een nieuwe accu kopen.
|
|
Auto RBW :) |
|
THE CRAZY DOCTOR |
8-10-2007 16:45 |
Posts: 1302 |
probeer het is met een andere goede accu
en kijken of ie het doet
|
|
|
|
arabesk |
8-10-2007 16:48 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GPR_NUDE
[...]
Hmm.. is dat wel zo, mn dash werkt wel gewoon als ie aanstaat, alleen bij het starten via de startmotor doet die leip. Ook merk ik niks met toeter, verlichting enzo wat erop duid dat de accu meschien leeg is. Meschien heb je wel gelijk hoor, maarja.
thnx alvast
niet moeilijk dat je dash normaal werkt als je motor draait, dan werkt je dash via je alternator over de accu heen. Bij 1/4 van het toerenbereik mag je zo'n 14 volt meten over je accu, dan weet je dat je laadsysteem al in orde is. Maar aan de beschrijving te horen is je accu beetje gaar aan het worden denk ik, moet je idd eens testen door hem een nachtje aan de lader te leggen, en sochtends te starten. Indien hij mooi electrisch start, mag je een nieuwe accu monteren. Laadsysteem zal wel in orde zijn als je zegt dat je dash enzo normaal werken bij draaiende motor...
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
thomaz_gamer |
8-10-2007 16:49 |
Posts: 227 |
heb je de zekering al gechecked? bij mij reset dash ook altijd als zekering knapt
|
|
|
|
arabesk |
8-10-2007 16:52 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomaz_gamer
heb je de zekering al gechecked? bij mij reset dash ook altijd als zekering knapt
normaal heb je bij eerste contact dan geen controle lampjes ed die branden, bij te lagen accuspannning reset de teller zich ook, dus moet ts gewoon even alles nagaan
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
GPR_NUDE |
8-10-2007 17:20 |
Posts: 22 |
k zat net nog ff te kijken en als ik nu elektrische start indruk maakt ie gewoon zo'n geluid, klinkt als snel draaiende tandwieltjes oid. Maar hoe kan die accu dan ineens zo snel leeg zijn. Is het omdat ik vannochtend 5 min lang achter elkaar de elektrische start heb geprobeerd ofzo:P. Normaal start ie altijd meeteen maar dan is het ook niet zo koud als nu, en hij stond buiten dus hij was half bevroren. Meschien is de accu dan leeg geraakt omdat ik te vaak geprobeerd heb met elektrische start?
iig bedankt voor de reacties
|
|
|
|
arabesk |
8-10-2007 17:52 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GPR_NUDE
k zat net nog ff te kijken en als ik nu elektrische start indruk maakt ie gewoon zo'n geluid, klinkt als snel draaiende tandwieltjes oid. Maar hoe kan die accu dan ineens zo snel leeg zijn. Is het omdat ik vannochtend 5 min lang achter elkaar de elektrische start heb geprobeerd ofzo:P. Normaal start ie altijd meeteen maar dan is het ook niet zo koud als nu, en hij stond buiten dus hij was half bevroren. Meschien is de accu dan leeg geraakt omdat ik te vaak geprobeerd heb met elektrische start?
iig bedankt voor de reacties
tuurlijk kan het zijn dat het van de koude is, kweet niet hoe het bij jullie was, maar vanochtend hier in belgenland was het echt al koud. En als je dan een slechte bougie oid hebt, en je motor slaat niet direct aan, kan je idd je accu leegstarten. En met deze 'koude' is de volle capaciteit van een accu al een heel stuk minder dan bij 25 graden...
en mss een kleine tip, als je motor niet direct electrisch wil starten, max 10 seconden starten, en dan loslaten, de starter krijgt echt warm door langdurig gebruik, de wikkelingen kunnen verbranden, en dan is je starter idd naar de knoppen.Na een seconde of 10 nog eens proberen, en zorgen dat je een goed onderhouden blokje hebt. een starter is gemaakt om binnen de 3 seconden een geweldig vermogen op te bouwen om een verbrandingsmotor in gang te kunnen trekken, maar niet om 5 minuten de hele boel te doen draaien, alternators zijn wel op langdurig (relatief) hoog toerental gemaakt...
ik krijg dagelijks op mijn werk brommers binnen die 2 jaar oud zijn, en al helemaal afgeragd zijn, en in veel verschrikkelijker staat waren dan mijn rs van 94. achterstallig onderhoud, geen onderhoud, nooit poetsen, tuurlijk dat er dan dingen misgaan.
Daar word ik nijdig van, laats iemand met een nieuwe gpr, van een jaar oud, ding was echt al aan gort gereden, ketting volledig versleten door nooit te smeren, kuipen voor een groot deel gekraakt, met de electra gekloot, eig te erg...
Dit bericht is gewijzigd door arabesk op 8-10-2007 om 17:53 uur.
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Timon88 |
8-10-2007 18:08 |
Posts: 1477 |
nieuwe accu monteren en klaar is kees
|
|
Holland-Meeting |
|
Niek de Wildt |
8-10-2007 18:22 |
Posts: 7168 |
hoe denken jullie een accu door te meten?? hij geeft bijna altijd wel 12 volt aan, je moet er stroom door trekken, door bijv je startmotor loshalen en er op houden (zie je meteen of die nog goed werkt)
terwijl je vermogen trekt meet je de spanning en als deze daalt tot onder 75% van het normale voltage is je accu gaar.
je kan proberen hem bij te vullen met demi-water als het een bijvulbare accu is
|
|
|
|
arabesk |
10-10-2007 20:40 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
hoe denken jullie een accu door te meten?? hij geeft bijna altijd wel 12 volt aan, je moet er stroom door trekken, door bijv je startmotor loshalen en er op houden (zie je meteen of die nog goed werkt)
terwijl je vermogen trekt meet je de spanning en als deze daalt tot onder 75% van het normale voltage is je accu gaar.
je kan proberen hem bij te vullen met demi-water als het een bijvulbare accu is
terwijl je dat doet, mag je spanning niet beneden 9,6 volt zakken( in theorie), doet ie dat wel, is je batterij niet in orde meer...
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Elco |
10-10-2007 20:44 |
Posts: 4527 |
100 % je accu, heb ik ook gehad bij mijn gpr, tijd stilgestaan veel gestart kleine stukjes rijden, et voila, als je je startmotor gebruitk trekt die alle stroom en val je dashbrod uit. ff opladen die accu of vervangen, is max 30 euro voor een onderhoudsvrije
|
|
|
|
arabesk |
10-10-2007 20:45 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
100 % je accu, heb ik ook gehad bij mijn gpr, tijd stilgestaan veel gestart kleine stukjes rijden, et voila, als je je startmotor gebruitk trekt die alle stroom en val je dashbrod uit. ff opladen die accu of vervangen, is max 30 euro voor een onderhoudsvrije
nooit 100 procent zeker zijn als je de brommer zelf niet ziet,in deze situatie kan het gerust ook een ietwat losse accuklem zijn...
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Dit topic is 2882 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|