Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx blok probleempje HELLUP

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4557 - Tsx blok probleempje HELLUP
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThijsS 3-7-2002?19:12 Print topicpost
Posts: 109
Hey

Ik heb eindelijk alle onderdelen bij mekaar.
Ik heb twee dezelfde c-3 lagers, keeringen en pakkingen.
Mijn probleem is:
Als je kijkt naar de originele lagers zie je aan de vliegwiel kant een lager met een soort ring er omheen. Deze ring zorgt er volgens mij voor dat het lager niet te ver in het carter gaat.Ook is dit lager aan beide kanten dicht gemaakt. Op mijn c-3 lager zit niet zo'n ring en je kunt hier de kogeltjes zien zitten het is dus open, maakt dit uit .
Zo niet, aan de vliegwiel kant moet het lager toch vast in het carter en aan de koppelings kant losser. Dan moet ik dat c3 lager aan de vliegwielkant dus in het carter drukken, maar niet helemaal omdat het originele er ook niet helemaal in gaat, hoe kan ik kijken hoever het lager er in moet.
Aan de koppelingskant moet het lager eerst op de krukas en daarna pas in het carter, hoever moet deze op de krukas? Tottie niet meer verder kan of moet er speling blijven tussen het lager en de keering(die tussen het lager en de krukas zit.)
Heel verhaal maar ik snap het niet echt meer, dus help me. ALs het me goed lukt maak ik er een mooie FAQ met fotomateriaal van.
Verder nog tips bij het inelkaar zetten van het blok????

Hieronder een plaatje ter verduidelijking(weeet niet of het goed gegaan is)


 

ThijsS 3-7-2002?19:31 Print reply
Posts: 109
Niet dus, maar het plaatje staat op deze site
http://www.suzukitsx.ontheweb.nl/ onder-->
suzuki TSX - schema's - krukas
 
SIWWN 3-7-2002?19:33 Print reply
Posts: 7079
Hey, Ben jij dat Thijs Schlief? Dan heb jij van mij een uitlaat gekocht

Lager moet je gewoon erop drukken tot ie niet verder kan en draai alles GOED vast!

[This message is edited by SIWWN ( JUNK TWOEH ) on 3-7-2002 21:25]
 
-Michiel RS- 3-7-2002?21:20 Print reply
Posts: 2803
Hey, ben jij thijs Schlief ?
Dan heb je die lagers van mij gekocht
Dat ene lager met die ring eromheen kan je gewoon vervangen door eentje zonder ring, hij moet gewoon tegen dat ijzere plaatje gedrukt worden met die 3 schroefjes erin, de lagers moetten ook MAXIMAAL op de krukas geduwd worden, anders krijg je je blok niet meer in elkaar, het zit allemaal heel nouw, en je moet het goed verhitten dat de lagers er maximaal in het carter en op de krukas gaan. pas op dat je keerringen niet smelten!

Dat er een rubber ring in dat oude lager bij jou zat is niet slim! dan krijgt hij geen olie uit het carter en loopt dus vast/slijt heel hard.

Sleutelze
 
ThijsS 4-7-2002?10:42 Print reply
Posts: 109
Ja ik ben Thijs Schlief de enige echte .
Maar in welke carter helft zit het lager er nou vast in, ik weet nog dat toen ik hem los hield bij een kant het lager zo uit het carter schoot maar niet meer welke kant dat was .
 
-Michiel RS- 4-7-2002?15:46 Print reply
Posts: 2803
dat merk je vanzelf toch ?
Ik geloof de vliegwielkant.

Maar het beste is als alles gewoon goed vastzit, dan kan je ook geen slippende lagers krijgen, dus voor de zekerheid je lagers met locktite ff goed op de krukas zetten. is echt aan te raden als je geen nieuwe krukas erinzet.
 
ThijsS 4-7-2002?17:04 Print reply
Posts: 109
Ik heb nog een tandwiel met vier "spaken" over, hoort zeker binnen in het blok.
 
-Michiel RS- 4-7-2002?18:35 Print reply
Posts: 2803
jah die hoort op 1 van je versnellingsbak assen, er er hoort ook nog een ring achter!
 
Martijn 4-7-2002?19:35 Print reply
Posts: 10000
die gaat er als enigste vanaf dat tandwiel..is een grote..volgens mij van de 1e versnelling...zit op de secundaire as...

en het lager met de ring moet aan de rechterkant.

let op dat je nieuwe keerringen niet te diep slaat aan de linkerkant op je krukas...dan gaat je kruk stroef...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved