Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 99 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 188014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 11-3-2011 23:56 Print reply

Posts: 29286
ziezo het schiet al mooi op.





Umh tjsa.
Helemaal niks meer aan gedaan, totaal geen zin meer in gehad, maar na het zien van andere mensen die aan hun sprinters hebben gewerkt en wat projectjes te hebben gelezen.
Toch weer een beetje zin erin.

Gister een frame met kenteken opgehaald, dus het testen wordt al een heel stuk makkelijker en kunnen ze hem ook niet meer in beslag nemen.
En vandaag de nsr maar weer eens bij elkaar gezocht (lag door de hele garage verspreid), vorkje maar weer in sprint modus gezet, voor de rest niks spannend alleen wat dingen gemeten voor de velgen, maar niks boeiends.
Komt nu wel een schijf voor, omdat het nieuwe wiel een schijf aansluiting heeft. :(
Wordt een remschijf van een fiets, meer als zat.

Blokje wordt een beetje "betrouwbaar" gemaakt en niet veel anders dan vorig jaar, zodat ik dit jaar misschien wel normaal uit kan rijden.
Voor genemuiden wel leuke plannen, geen twin, maar volgens mij wel grappig om te zien als het af is.
Zeer binnenkort krukas/cilinder weg brengen en wat spullen bestellen, en kan hij opgebouwd worden.
Heb ik nog een maandje of 2 voor te testen, lijkt me wel genoeg.

Frame van de witte is het frame met kenteken, maar dat frame verdwijnt binnenkort in de ijzerbak omdat het een beetje rot is op sommige plaatsen (en krom ) .



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-3-2011 om 0:05 uur.
 
JB1 12-3-2011 11:24 Print reply

Posts: 14881
Ga je de nummers overtikken ofzo?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 12-3-2011 12:44 Print reply

Posts: 29286
Zeker, waarom niet.
Ga er toch niet tussen het verkeer mee rijden, alleen op een parkeerplaats ofzo.
Maar dan ben ik wel verzekerd en heb ik kenteken, dus kan ik met een wat geruster gevoel testen (en ook langer).
 
Frysk 12-3-2011 12:47 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker, waarom niet.
Ga er toch niet tussen het verkeer mee rijden, alleen op een parkeerplaats ofzo.
Maar dan ben ik wel verzekerd en heb ik kenteken, dus kan ik met een wat geruster gevoel testen (en ook langer).


Ja er zal maar net zo'n stakker die z'n streepjes nog moet verdienen aankomen die je mooie brommertje in beslag neemt..

 
giggitybyte
honda fryslan 12-3-2011 16:25 Print reply

Posts: 1914
sprinter met kenteken is hot..

onze puch met kx cilinder heeft ook een kenteken

maar wat komt er in genemuiden op de baan kenny?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 13-3-2011 0:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Ja er zal maar net zo'n stakker die z'n streepjes nog moet verdienen aankomen die je mooie brommertje in beslag neemt..



Precies.
En dan ook nog boetes voor geen kenteken, geen verzekering.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
sprinter met kenteken is hot..

onze puch met kx cilinder heeft ook een kenteken

maar wat komt er in genemuiden op de baan kenny?



Dat is wel ideaal inderdaad.

In Genemuiden ook gewoon deze nsr, met het 90cc 1 cilinder blokje, maar wel met grappig onderdelen.
Maar dan komt er als het zo ver klaar is wel een update van.
 
kenny77 14-3-2011 16:35 Print reply

Posts: 29286
Andere voorvork.


Erg licht, kan ik weer rond de 7 kg eraf schrijven.
En doordat het achterwiel lichter is, hoop ik dadelijk op een totaal gewicht van 55~58 kg uit te komen (moet te doen zijn), dan is het totaal gewicht nog best netjes.
Gelukkig weeg ik ook niet zo veel, dus dat is ook mooi mee genomen.

Ik moet wel nog wat met de uitlaat klooien, nu komt hij tegen de kuip aan.


Nog kijken of ik zo'n setje remmen kan uit halen



4 zuigerige remklauw, die totaal met schijf hendel enzo maar 500 gram weegt.
(is alleen best duur kijken of ik er een goedkoop kan krijgen, anders wordt het een andere fietsrem. )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-3-2011 om 16:36 uur.
 
Frysk 14-3-2011 16:36 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Andere voorvork.
afbeelding

Erg licht, kan ik weer rond de 7 kg eraf schrijven.
En doordat het achterwiel lichter is, hoop ik dadelijk op een totaal gewicht van 55~58 kg uit te komen (moet te doen zijn), dan is het totaal gewicht nog best netjes.
Gelukkig weeg ik ook niet zo veel, dus dat is ook mooi mee genomen.

Ik moet wel nog wat met de uitlaat klooien, nu komt hij tegen de kuip aan.
afbeelding



bovenkuip is eigenlijk het allerbelangrijkste, onderkuipje heb je eigenlijk niet persee nodig.. is ook extra gewicht (en met zijwind in de sprint is het verschrikkelijk)
 
giggitybyte
kenny77 14-3-2011 16:38 Print reply

Posts: 29286
Maarja alleen de bovenkuip en onderkuip niet, ziet niet uit.
Als ik niet zo zeer op het uiterlijk letten, was het allemaal een heel stuk makkelijker (en lichter ) te maken.
 
Marcooow 14-3-2011 16:39 Print reply

Posts: 5713
dikke mountainbike voorvork, toch?

die opmaat ziet er al goed uit gebruik je 0.75 staal, omdat dit nogal lijkt op 1mm want 0.75 heeft een hele rare kleur



zo ziet het staal van 0.75 bij ons op school er ook uit

(wie heeft trouwens de berekening gedaan?)
 
faster than a bullet!
honda-mbx 14-3-2011 16:41 Print reply

Posts: 1688
Nice Wat voor wielen heb je er nu in zitten en wat wegen deze?
 
ik vlam je..
Marcooow 14-3-2011 16:42 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Nice Wat voor wielen heb je er nu in zitten en wat wegen deze?


 
faster than a bullet!
kenny77 14-3-2011 16:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
dikke mountainbike voorvork, toch?

die opmaat ziet er al goed uit gebruik je 0.75 staal, omdat dit nogal lijkt op 1mm want 0.75 heeft een hele rare kleur

afbeelding

zo ziet het staal van 0.75 bij ons op school er ook uit

(wie heeft trouwens de berekening gedaan?)


Jups komt uit mijn fiets.
is 0.75mm, is de zelfde maten als vorige jaar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Nice Wat voor wielen heb je er nu in zitten en wat wegen deze?


Imitatie 17 inch wielen voor een yamaha fs1, staat geen merk in. :(
achter compleet rij klaar 5kg voor compleet rijklaar 3.5kg (is dus met bandjes)
Nog niet zo licht als een spaakwiel helaas.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-3-2011 om 16:46 uur.
 
honda-mbx 14-3-2011 16:53 Print reply

Posts: 1688
nou ik heb net 2MT naven binnen gekregen, Marcoooww thanks daarvoor, maar de voornaaf weegt 2,2kg en de achternaaf weegt 2,6kg dan moeten dus de assen, spaken velgen en banden er nog om.
dus dan zit ja al eerder richting 13kg voor de hele set. Zodoende ben ik opzoek naar nog iets anders maar weet nog niet wat...

Past deze achtervelg enigsinds icm tandwiel, trommel ook goede kant = koppeling??

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 14-3-2011 om 16:53 uur.
 
ik vlam je..
kenny77 14-3-2011 16:58 Print reply

Posts: 29286
Sow dat is een aardig gewicht, had ik niet verwacht!
Voorvelg weegt kaal 1.5kg, achter weet ik niet meer.
De achtervelg past er vrij eenvoudig in.

Ik denk dat het lichtste nog is zo'n puch spaak velgen die je eerst erin had.
Eventueel met alumnium velgranden, dan heb je volgens mij zo goed als de lichtst mogelijke wielen. (voor een normale prijs)

Trommel zit aan de goed kant, alleen wat vervelend is dat dit wiel een los tandwiel drager gebruikt, maar hier laat ik een alu schijf voor draaien, zodat ik hem gewoon vast kan bouten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-3-2011 om 16:59 uur.
 

Dit topic is 188014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 99 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved