Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
|
Pagina 98 van 100
|
Dit topic is 189665 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
23-12-2010 1:01 |
Posts: 29286 |
in '09 had ik een elektrische waterpomp erop en nu in 2010 weer mechanisch, merkte duidelijk aan het gas dat er nu meer weerstand was.
Misschien dat ik niet merk in de tijd, maargoed alle beetjes helpen.
valt mee hoeveel het in gewicht scheelt, ding is toch al veel te zwaar, dus die 1kg maak ik me ook niet druk om.
en mijn achterwiel is nu ook wee 3kg lichter geworden dus dat compenseert zich weer.
tsja ac cilinder erop maken is veel meer werk en het blok is al aangepast voor deze lc cilinder, waar ook al veel werk in heeft gezeten.
|
|
|
|
4takker |
23-12-2010 1:07 |
Posts: 2395 |
je kan altijd nog is een keer in een gekke bui een mtx(dat is toch een ac blok) blok van marktplaats plukken en daar is rustig aan gaan prutsen
weerstand in het blok heb ik ook nog last van bij mijn ss. zit een nieuwe kering in die nog strak om de as zit hopelijk is dat ook na een X aantal kilometers minder
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
JB1 |
23-12-2010 9:42 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
je kan altijd nog is een keer in een gekke bui een mtx(dat is toch een ac blok) blok van marktplaats plukken en daar is rustig aan gaan prutsen
weerstand in het blok heb ik ook nog last van bij mijn ss. zit een nieuwe kering in die nog strak om de as zit hopelijk is dat ook na een X aantal kilometers minder
Je hoeft alleen maar de koppelingskant te vervangen dan, dan heb je wel of geen waterpomp
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
23-12-2010 15:19 |
Posts: 29286 |
nah ga niet nog met een blok beginnen (al zou ik op mijn blok zo een mcx cilinder kunnen zetten, heb ik ac), maar er zit al veel werk in deze cilinder, dat ga ik niet nog eens doen.
(en ik heb nog zo veel liggen wat klaar moet, dan wordt het nooit meer iets. )
Die 1 of 2 kg, naja als ik nu voor de winst ging en het ding woog maar 35 kg, dan was het te over wegen.
Maar op die tientonner van mij en het tomos snor blokje wat eronder zit, is het de moeite niet.
vanmiddag even zitten prutsen.
Opzich wel redelijk gelukt, alleen de aansluitingen van de conussen mogen hier en daar iets netter (beetje haastig gewerkt), dus ik maak gewoon een complete 2de en kijk ik dan welke conussen het beste zijn.
Is voor mijn vader ook wat makkelijker met lassen.
En die gene die nog over is, hang ik aan de muur ofzo...
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
23-12-2010 15:23 |
Posts: 13700 |
Of je gaat zelf op dieet natuurlijk. Krijg je kg's sneller weg dan op brommer.
|
|
|
|
kenny77 |
23-12-2010 15:26 |
|
honda fryslan |
23-12-2010 18:36 |
Posts: 1914 |
he kenny..
leuk dat je weer met je project bezig bent..
maar ik heb natuurlijk weer iets te zeuren
die eerste conus.. dat is niet echt goed voor de prestaties van je blokje als ik het zo zie...
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Niek de Wildt |
23-12-2010 18:40 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
he kenny..
leuk dat je weer met je project bezig bent..
maar ik heb natuurlijk weer iets te zeuren
die eerste conus.. dat is niet echt goed voor de prestaties van je blokje als ik het zo zie...
Was me nog niet opgevallen, maar je hebt idd gelijk.
Deze uitlaat heb ik niet voor Kenny berekend hoor, hij heeft hem overgenomen van mijn uitlaat, maar mijn pijp had dat niet.
Het is vaak zelfs beter als een een kleine overgang rand zit tussen de uitlaatschacht en het begin van de pijp (bijv een mm of 3 a 4 groter) dit zorgt er namelijk voor dat het gasmengsel niet uit zichzelf "terug wilt stromen" want dan volgt het de wanden en botst het dus tegen dat randje.
Dit princiep is ook goed te zien bij de Polini Evo cilindertjes van scooters, die hebben een vierkante uitlaatschacht om dit effect te bereiken, zodra je deze netjes rond maakt, verlies je vermogen.
Dit princiep is het meest effectief net voor de powerband, wanneer er het meeste gasmengsel wil terugstromen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-12-2010 om 18:49 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
23-12-2010 21:02 |
Posts: 29286 |
haha, ik vond het al raar, maar ik dacht achja ik heb het zo op papier gezet zal wel kloppen.
Maar ik weet al wat ik fout heb gedaan, van de 1ste conus kon ik de buiten maat niet meten dus heb ik de binnen maar gemeten en nu dus weer als buitenmaat gemaakt.
Maargoed even nieuw papier'tje uitprinten en dan heb ik wel de goeie.
Papa wil die wat ik nu heb gemaakt wel hebben, kan hij daarmee verder knutselen en ik maak gewoon weer een nieuwe.
dat randje gaat er ook komen, komt nog gewoon een cilindrisch flens aan de uitlaatvast die even groot als de eerste conus is (die is geloof ik even groot als de pakking , maar weet ik niet meer zeker)
en na de pakking zit nog een riggel, want als rand gaat fungeren.
even plaatje aangezien ik nooit geweldig kan uit leggen:
hier zie je de rand nog zitten (buitenste is voor pakking, die wat dieper ligt wordt/is de "stootrand" )
(niet meer perfect rond aangezien ik het met de dremel bitje het geraakt. )
|
|
|
|
honda fryslan |
23-12-2010 21:08 |
Posts: 1914 |
die vlinderpoort kan groter!! :P
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
kenny77 |
23-12-2010 21:11 |
Posts: 29286 |
dan heb ik wel een mooi gat door de wand heen.
edit: links moet nog iets aan worden gedaan, maar rechts is wel zo ongeveer de max
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-12-2010 om 21:14 uur.
|
|
|
|
Marcooow |
23-12-2010 21:34 |
Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
23-12-2010 21:39 |
Posts: 29286 |
Zijn net nog wat te klein denk ik.
weet niet wat die met het 17 inch wiel doet, maar ik had nu 12/54 en dat was nog wat te zwaar.
maar een blind tandwiel kost ook de wereld niet.
|
|
|
|
Marcooow |
23-12-2010 21:41 |
|
kenny77 |
23-12-2010 21:45 |
Posts: 29286 |
Daar hebben we papa voor inderdaad.
hier ligt ook nog een 67 tands honda tandwiel , maar dat is net wat te overdreven.
|
|
|
|
Dit topic is 189665 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 98 van 100
|
|