Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 94 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 189806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 13-11-2010 19:57 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


een echt projekt is idd nooit af


O shit..

Dan komt mijn brommer ook nooit echt af :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 16-11-2010 19:45 Print reply

Posts: 29286
Vandaag wielen binnen gekomen, zijn inderdaad nog helemaal nieuw, nog nooit gemonteerd geweest.
Alleen dan wat lak schade van het liggen, maarja worden toch gespoten.

Zijn aardig licht, beter als verwacht.
Mijn vader wilde graag zijn voorwiel weer terug, dus gebruik in het voorwiel ook.

Weer een paar dingen gewogen.

nsr achtervelg plus motorband 10 kg
kawasaki ar50 achterwiel plus brommerband 8kg
nieuwe wiel plus slick 5kg
(alles gerekend met lagers en remtrommel)

Voorwiel is kaal met lagers 1.4 kg , dus valt me ook nog wel mee, ktm voorwiel was maar 1 kg, dus is de nieuwe iets zwaarder maarja.

achterbrug constructie scheelt ook 5 kg. (alu derbi vs honda ijzer)



achterwiel met slickje, voorwiel komt een 2.25 bandje om.






lekker smal bandje


 
Gerard1793 16-11-2010 19:46 Print reply

Posts: 4006
Sexyyy
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
-simon- 16-11-2010 19:47 Print reply

Posts: 8211
vindt die race tank en kap zeker zo mooi als de sprint set.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 16-11-2010 20:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
vindt die race tank en kap zeker zo mooi als de sprint set.

Ja het is dat de kuip zwart is, anders had ik dat witte misschien ook wel voor jubbega erop gelaten.


Ow en me vader is deze week niet op het werk, dus krukasje gaat dan pas volgende week mee.
Meteen dan eens vragen of hij wat plaatjes mee kan nemen, kan ik de conussen maken voor de uitlaat.
 
JB1 16-11-2010 20:05 Print reply

Posts: 14881
Whaaat,
*Zoekt hot knop*
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 16-11-2010 20:32 Print reply

Posts: 29286
Ik ben voor het bokje nu over alles uit, ik zit alleen nog met een carburateur in de maag...

Ik zat te twijfelen tussen de volgende carbjes:

zijn allemaal 34mm of 35mm.

mikuni



Lectron (schijnt niet geweldig zijn voor circuit maar voor de sprint wel erg goed)


keihin


mikuni




Of zou ik toch voor een iets kleinere gaan, zeg 32~33mm?
Iemand anders nog een suggestie

En ik was aan het denken om voor deze teller te gaan sparen:



ivm dubbel temperatuur meter en toerenteller.

Toevallig iemand ervaring met dat ding??
 
Niek de Wildt 16-11-2010 20:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik ben voor het bokje nu over alles uit, ik zit alleen nog met een carburateur in de maag...

Ik zat te twijfelen tussen de volgende carbjes:

zijn allemaal 34mm of 35mm.

mikuni

afbeelding

Lectron (schijnt niet geweldig zijn voor circuit maar voor de sprint wel erg goed)
afbeelding

keihin
afbeelding

mikuni

afbeelding


Of zou ik toch voor een iets kleinere gaan, zeg 32~33mm?
Iemand anders nog een suggestie

En ik was aan het denken om voor deze teller te gaan sparen:

afbeelding

ivm dubbel temperatuur meter en toerenteller.

Toevallig iemand ervaring met dat ding??


Wordt dat blok 80cc?
verder als 32mm zou ik niet gaan.
Wat is er mis met een nette pwk 28?
 
Paul de Salmiakbal 16-11-2010 20:40 Print reply

Posts: 5285
Voor die teller:
Misschien kun je ook twee aparte temperatuurtellers kopen? En dan een losse rpm meter erbij.
Weet niet hoe duur het is, maar misschien is dat goedkoper.
 
kenny77 16-11-2010 20:42 Print reply

Posts: 29286

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Wordt dat blok 80cc?
verder als 32mm zou ik niet gaan.
Wat is er mis met een nette pwk 28?


88cc. ,met kans dat die nog naar 89.5cc gaat.
opzich is er ook niks mis met de keihin 28mm, maar wilde misschien iets anders proberen.

Ik zat ook een beetje te twijfelen over de grote, in princiep zie je alle honda blokjes rijden met 34mm bij de sprint, maar de am6 /derbi met 28~30mm.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Voor die teller:
Misschien kun je ook twee aparte temperatuurtellers kopen? En dan een losse rpm meter erbij.
Weet niet hoe duur het is, maar misschien is dat goedkoper.


Scheelt maar 3 tientjes.
En met deze heb ik fijn alles in 1 teller.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-11-2010 om 20:44 uur.
 
kenny77 17-11-2010 14:40 Print reply

Posts: 29286
Toch voor de bovenstaande teller gekozen.
Een paar teller units in de handen gehad bij de brommerwinkel, met zo'n grote toerenteller is natuurlijk erg mooi, maar voor een sprinter niet erg praktisch.

En deze teller heeft eigenlijk precies de dingen die ik nodig vond.

- lekker klein en beschaafd
- geeft voor 2 cilinders temperatuur aan
- geeft toerental duidelijk aan
- geeft bovenstaande allemaal tegelijk weer, zonder door een menu te klikken.
- laat maximum behaalde toerental en temperaturen zien.

Dus was eigenlijk precies wat ik nodig had.

En er zit dan ook nog toevallig:

- een volt meter op, wel handig zo kan ik zien of de accu leeg gaat en zo kan ik voor in de toekomst in de gaten houden of de waterpomp nog stroom krijgt.
- schift lampje, al betwijfel ik of je dat kleine lampje ziet. (en ik zal er toch niet op letten)
- en wat ook nog grappig is dat je er de mengsel verhouding van de uitlaat gassen mee kunt meten.
Moet ik natuurlijk wel eerst de goede sensor hebben voor een 2 takt, maar als het goed zou werken zou natuurlijk ideaal zijn!
- en nog een lampje voor als het koelwater te hoog wordt, maargoed aangezien ik dan toch door rij heb ik daar niet zo veel aan...



geeft alles wel duidelijk weer



als het zou werken zou leuk zijn



Nog sparen voor zo'n power tester ding en dan is het wel compleet.

Moet ik natuurlijk wel optijd klaar zijn en een goede testweg hier in de buurt vinden, anders heb ik wel fijn tellers erop zitten, maar daar kan ik er nog niks mee.

Nog even wat prutsen met de instelling en dan vanavond eens uitproberen of die werkt op de dt50.
 
XDr4g0nX 17-11-2010 14:47 Print reply

Posts: 3526
Je blijft me elke keer weer verbazen Kenbaas.
 
Signature: [==||========] 20% complete
stefkee3 17-11-2010 14:52 Print reply

Posts: 496
Kenny, zou je misschien een foto kunnen maken over het aansluiten van de rpm teller?

Ik heb een rpm teller maar zonder handleiding of dergelijke
 
Verveling :)
der Chef 17-11-2010 15:10 Print reply

Posts: 3265
Teller tot maximaal 9000rpm?
 
XDr4g0nX 17-11-2010 15:13 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Teller tot maximaal 9000rpm?

10.000rpm, leer tellen.

En die kan hij nog instellen.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 17-11-2010 om 15:15 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 189806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 94 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved