Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 92 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 189811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 6-11-2010 10:42 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja de draaier was niet op mijn vaders werk (ziek al een week), anders was de timingen wel goed geweest. :(

toch nog de squish op 0.8 weten te krijgen, vond ik nog wel prima.
Alleen de timing staat nu op 186/125 ofzo, maarja kan niet alles hebben.
twv zal inderdaad ook nog wat zwaar zijn, ik heb nu 12/47.

met een beetje moeite kan ie inderdaad wel leuk lopen, nu is het nog een beetje afwachten.
Dus daar heb je helemaal gelijk in.

Trouwens ik heb de hpi nu op 2.5mm voor bdp gezet, zou nog iets vroeger kunnen als ik het goed heb?
of zou ik hem gewoon zo laten staat, op veilige modus?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-11-2010 om 23:35 uur.




Mijn twv is 12/40 met gare 50cc cilinder.
 
Derbi-Olaf 6-11-2010 11:52 Print reply

Posts: 14999
Had ff een belletje gedaan voor dat kopje, dan had ik het wel even voor je gedraait.

(Als je het toch nog echt gedraait wil hebben mag je er vandaag ook even mee langskomen, dan draai ik het vandaag nog , wordt het wel krap met afstellen voor je vrees ik qua tijd)


Verder ziet het er tof uit en zijn die timingen nog niet eens zo héél verkeerd (zeker gezien het eigenlijk maar een korte baan is)

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 6-11-2010 om 11:53 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 7-11-2010 18:39 Print reply

Posts: 29286
Sow vandaag wezen hobbelen.

Gister avond de brommer pas kunnen uit proberen, werd al donker en na wat sproeiers kloten liep hij wel lekker.

's morgens hadden we 25 min baanverkenning.
nsr liep zeker lekker, stond onderin nog wat rijk, maar als hem op toeren hielt, liep hij prima.
Zat ook een lekker vermogen in.

Was wel heel erg glad op de baan, toch nog redelijk wat mensen onderuit zien gaan.
ik ging ook een paar keer bijna , af en toe slipte het voorwiel weg in een bocht en het achterwiel bij het remmen heel erg.
Maar lekker rustig aan gedaan en heb ik zo de training uit gereden.
Ik had veel zin in de wedstrijd, weer was al een stuk beter, baan was droog gereden, had er echt zin in!

Maar met het starten had ik al een raar gevoel, ik merkte dat de brommer niet zo op het gas reageerde in de vrij als voorheen.
toch nog de baan opgegaan.
eerste rondje warm rijden reed hij al niet lekker meer en toen we moesten starten heb ik nog een rondje kunnen rijden met een stervende motor.
de pits maar in gereden en toen viel hij helemaal weg, geen compressie meer.

Baalde wel flink in het begin, maar ach ik heb altijd nog meer gereden dan bij het sprinten.
Ik vond wel echt leuk, als het weer georganiseerd wordt doe ik zeker weer mee!

Heb me weer goed vermaakt, ondanks weer een kapotte brommer.

filmpje:

http://www.youtube.c...lsinore?feature=mhum





En cilinder en zuiger nu:






Is dus precies het zelfde gebeurd als de oude zuiger.
Als ze vanuit de fabriek de uitlaatpoort smaller hadden gehouden of als ik een beter zuiger erin had gedaan had hij gewoon de hele race uit gehobbelt.
Afstelling was zo te zien ook wel prima.
Maarja helaas pindakaas

@ Olaf ik wilde je niet lastig vallen met mijn rommel.
Had je je ook nog moeten haasten.
En met die gedachten had ik ook het boeltje gemonteerd, cilinder hoefde achteraf ook geen hogere timingen.
 
Marcooow 7-11-2010 18:46 Print reply

Posts: 5713
jammer van je cilinder en zuiger

en jammer dat je niet met de wedstrijd zelf kon meedoen maarja wel vermaakt met de trainingen dus

hoort dat teken op de zijkant van je cilinder erin?
 
faster than a bullet!
Jurrie 7-11-2010 18:49 Print reply

Posts: 442
Hmmm jammer ja weer, maar zo te zien heb je je wel vermaakt
En die zuiger en cilinder zijn ook naar de k*t zo te zien, jammer
Hot, kan ik niet stemmen anders was dat um geweest
 
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
kenny77 7-11-2010 18:51 Print reply

Posts: 29286
Achja cilinder had me toch praktisch niks gekost.
alleen jammer van het werk wat ik erin had gestopt, maarja.

Neujh, dat krijg je als ik me aan het vervelen ben en een dremel in de hand heb.
 
Frysk 7-11-2010 18:52 Print reply

Posts: 34930
alu cilindertje zo te zien :(

ik zou er misschien ook nog wel een ander wandje in drukken.. als dit cilindertje iig goed hard loopt ?
 
giggitybyte
kenny77 7-11-2010 18:55 Print reply

Posts: 29286
alu inderdaad , maar dat is het me niet waard.
Zoek wel weer een andere 2de hanse voor volgend jaar en maak ik hem wel weer het zelfde, heb nu toch kunnen oefenen op deze.
 
Marcooow 7-11-2010 18:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Achja cilinder had me toch praktisch niks gekost.
alleen jammer van het werk wat ik erin had gestopt, maarja.

Neujh, dat krijg je als ik me aan het vervelen ben en een dremel in de hand heb.


http://link.marktplaats.nl/390135887

bijna nieuwe eurocilindro
of heeft die net zoals athena de uitlaatpoort ook zo breed? (of reed je nou niet met athena)

de mallen zijn wel ongeveer hetzelfde maar ik weet niet of athena de uitlaatpoort precies hetzelfde heeft



Stond laatst trouwens op mp ook een Barikit voor Nsr50? zijn dat goeie cilinders?

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 7-11-2010 om 18:59 uur.
 
faster than a bullet!
kenny77 7-11-2010 19:01 Print reply

Posts: 29286
eurocilindro heeft de uitlaatpoort een stukje smaller.
maar die cilinder kost me te veel, bijna 10x zo duur als wat ik voor deze heb betaald.

Barikit ken ik niet...
 
Maup 7-11-2010 19:32 Print reply

Posts: 4353
Balen dat het zwikkie (weer) kapot is gelopen

Wel tof dat het je goed is bevallen, circuitracen

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kenny77 7-11-2010 19:43 Print reply

Posts: 29286
achja, shit happens.
Volgende week aan de slag met het lange slag 90cc blok, voor jubbega.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2010 om 19:44 uur.
 
ArvidW 7-11-2010 20:26 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is dus precies het zelfde gebeurd als de oude zuiger.

Als ze vanuit de fabriek de uitlaatpoort smaller hadden gehouden of als ik een beter zuiger erin had gedaan had hij gewoon de hele race uit gehobbelt.


Is dat mijn oude cilindertje? Bij mij was de boel ook al een keertje gehapt met een vertex zuiger met 1.2mm veertjes. Alleen toen met wat minder erge gevolgen. Origineel heeft athena 1.5mm zuigerveren, maby blijft dat wat langer heel

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 7-11-2010 om 20:27 uur.
 
just_pelmke 7-11-2010 20:26 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
achja, shit happens.
Volgende week aan de slag met het lange slag 90cc blok, voor jubbega.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2010 om 19:44 uur.


die paddockstand ken ik ergens van :p
toevallig van olaf geleend?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
kenny77 7-11-2010 20:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
[...]


Is dat mijn oude cilindertje? Bij mij was de boel ook al een keertje gehapt met een vertex zuiger met 1.2mm veertjes. Alleen toen met wat minder erge gevolgen. Origineel heeft athena 1.5mm zuigerveren, maby blijft dat wat langer heel

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 7-11-2010 om 20:27 uur.


Jup is jou cilinder'tje.
nah volgend jaar komt er een bidalot zuiger voor een zundappp in, dat zou wel heel moeten blijven.
Verdeer is die athena wel een leuke cilinder, lekker veel vlees overal.
heb er ook nog aardig wat uitgefreesd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


die paddockstand ken ik ergens van :p
toevallig van olaf geleend?



nope, we hebben de zelfde.
 

Dit topic is 189811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 92 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved