Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc Gilardoni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4554 - 80cc Gilardoni
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSRacing 3-7-2002?18:29 Print topicpost
Posts: 88
-Mijn 80cc is verrot gelopen dus nu wil ik een nieuwe kopen. Maar heeft iemand ook wat info over deze cilinder, Hoog/laag toerig soort uitlaat poort materiaal enzz..

cilinder 80cc MBX-8 (L.C.) Gilardoni 61680 204,25

-En de drijstang setjes van PROX zijn die van een beetje goede kwalitijd.

-En weet iemand wat voor een O-ring ik kan gebruiken voor in mijn 80cc kop?

-En zal het ook nog echt veel nut heben om hier nog een HPI onsteking bij tekopen??


setup word dan.

-80cc Gilardoni.
-6 versnelingen.
-28mm keihin carberateur.
-standaart onsteking met MPS-300 cdi.
-techno uitlaat (ingekort).
-luchtfilter box van een crosmotor.

en dan met een HPI onsteking in plaats van een STD onsteking met een MPS-300 cdi.



[This message is edited by NSRacing Honda on 3-7-2002 18:40]
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s

Nasic 3-7-2002?18:36 Print reply
Posts: 890
Gilardoni zijn voor op de minarelli am5/6 blokken (aprilia, rieju) zeer goede cilinders. ze komen qua prestaties dicht in de buurt bij malossi/gilardoni. ook worden ze gemaakt in de polini fabriek.
 
Ducati 900SS
frankarnhe 3-7-2002?18:51 Print reply
Posts: 1213
...

Dit bericht is gewijzigd door frankarnhe op 30-7-2007 om 12:53 uur.
 
wipe-out 3-7-2002?18:53 Print reply

Posts: 7672
als je een hpi ontsteking koopt, zit daar volgens mij een andere (snellere) cdi bij, dus die mps-300 heb je niet meer nodig en moet je dan aan mij geven
 
dick1 3-7-2002?18:56 Print reply
Posts: 971
sym:
die ori mbx cil kun je wel uit slijpen, prox zuigertje erin en weer gassen

gilardoni cils hebben W poort, ze zijn vrij hoog toerig, ze hebben al een vrij goeie timing!

goeie cil dus, en ze zijn alu..
volgens mij hebben ze ook een ander membraan.

en die prox drijfstangen zijn gewoon erg goed, het is een kwaliteits merk, vraag maar aan de mensen in de MX wereld, iedereen kent PRO-X wel, ik kan die drijfstangen ook wel inkoops prijs krijgen

kheb ook zo'n drijfstang in m'n mbx blok... dus dan zijn ze goed was trouwens ook een ander kleurtje


[This message is edited by dick kalsbeek on 3-7-2002 19:03]
 
-Michiel RS- 3-7-2002?21:27 Print reply
Posts: 2803
Die 80cc was een gietijzere ori zeker ?
Hoeveel smeerde je? en hoe vastgelope ?
 
Pertijn 3-7-2002?22:01 Print reply
Posts: 846
O-ring maakt niet zoveel uit wat je pakt.
Eerst reed ik met een paar van die malossi dingen die bij zo'n scooter top setje zaten.
Maar een gewone rubberen ring werkt ook prima en is stukken goedkoper.
Gewoon ff passen op je cilinder.

Belangrijk: je kop moet ECHT vlak zijn, ik heb er al problemen mee gehad en zo een Malossi zuiger gesloopt (wil je niet te vaak doen) en bijna een meteor.
Dus als het kan gewoon ff pietsie laten vlakken.
Als je dan een nette ring in je cilinder hebt (laten) frezen hoef je het alleen nog maar even te monteren.
De buitenste rand zou ik met vloeibare pakking op siliconenbasis doen, dat werkt prima.
Daarna check je uiteraard nog even de squish.
Ergens tussen de 0,6 en 1 mm is gewoon goed en veilig.

En w8 niet te lang met die hpi, het is echt de moeite!
Deze kan je voor het eerst monteren met 3mm voorontsteking.
Als het kan dus met een micrometer door je bougiegat.
Veel succes met die fantastische project!
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rudy 3-7-2002?22:41 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: dick1?

sym:
en die prox drijfstangen zijn gewoon erg goed, het is een kwaliteits merk, vraag maar aan de mensen in de MX wereld, iedereen kent PRO-X wel, ik kan die drijfstangen ook wel inkoops prijs krijgen


[This message is edited by dick kalsbeek on 3-7-2002 19:03]



Klopt [URL[t]]http://www.pro-x.com/[/t]pro-x[/URL] is goed spul. Ik rij zelf met pro-x zuigers.



[This message is edited by Rudy on 3-7-2002 22:46]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 4-7-2002?02:26 Print reply

Posts: 7007
Gilardoni zou ik zeker doen, dat zijn echt relaxte cilinders, maar ik d8 dat ze redelijk snel sleten, tenminste dat hoorde ik van een Gilera GSM.
Ik zou hem zeker halen in combinatie met 28mm, dat blaast :n
 
nobody fuck with us!!
honda mb5 4-7-2002?03:19 Print reply

Posts: 688
Quote:
Originally posted by: Oscar?O.

, tenminste dat hoorde ik van een Gilera GSM.
:n



vet ik wist niett dat brommers konden praten
:n
 
-Michiel RS- 4-7-2002?18:36 Print reply
Posts: 2803
Hij hoorde de zuiger ratelen
 
SpeedYveS 5-7-2002?00:10 Print reply
Posts: 1644
80 gil is naar mijn mening het beste wat je ken hebben, standaard zeker sneller dan een 110 malossi, door ze extreme W poort, en het meegeleverde 2 keer zo grote membraan.

slijtage is zeeer gering, door de nicasil wand, met goeie meegeleverde zuiger.
 
Blorn 5-7-2002?01:27 Print reply

Posts: 13825
Quote:
110 malossi
nogmaals is 93cc
 
Siepie Wokkel 5-7-2002?02:35 Print reply
Posts: 3888
ja maar het word 110cc genoemt, boeie... een 70cc is ook niet psies een 70cc...
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Blorn 5-7-2002?09:56 Print reply

Posts: 13825
een '70' is 64cc (meestal)
en die '110' voor mbx is 93cc een HEEEEEL groot verschil dus..
 
verwijderd 5-7-2002?11:40 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

80 gil is naar mijn mening het beste wat je ken hebben, standaard zeker sneller dan een 110 malossi, door ze extreme W poort, en het meegeleverde 2 keer zo grote membraan.

slijtage is zeeer gering, door de nicasil wand, met goeie meegeleverde zuiger.


yup, erg goeie cil zoals ik al zei, maar wat voor zuiger zit er bij trouwens? van gilardoni zelf of van vertex, prox of iets anders ?

ik heb hier ook nog een slecht afgewerkte 98cc cil (55mm) met vlinder poort, maar ik weet niet wat voor merk cil het is en ze zijn ook niet te vinden :( ik denk zelf dat het een airsal is.

een malossi (53,?) 110cc noemen vindt ik ook wat te, dat scheeld ongeveer 17cc, zo'n verschil kun je wel waarnemen onder het rijden. ik heb zelfs verhalen gehoord waarbij ze dachten dat ze 125cc hadden omdat ze een malossi hadden laten honen.
we gaan weer ff een malossi uit testen, onder mbx, met carb: 24, 26, 32mm en tecno uitlaat en binnenrotor ontsteking, kijken wattie doet

[This message is edited by symen kalsbeek on 5-7-2002 11:47]
 

Dit topic is 4937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved