Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - PROJECT sh LC 70cc malle ossie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4552 - PROJECT sh LC 70cc malle ossie
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 5-7-2002?21:26 Print reply
Posts: 10000
110 graden kan niet eens want dat staat je koelvloeistof te koken...of je moet dikke overdruk hebben...

trouwens....de bedrijfstemp. geldt niet voor je cil...ik zal effe kijken wat dat is...

de verbrandingsruimte wordt 1800-2000 graden celcius (best veel...maar tis echt zo)...

de buitenkant van cilinder (AC) wordt onder 180 graden en boven bij de verbrandingsruimte 250 graden.
de kop wordt 350 graden aan de buitenkant.
de bougie electroden worden 900, het porselein van de bougie 250 en de bovenkant waar je je dop op aansluit 100 graden.

uitlaatgas is 500-800 graden, zuiger zit ook tussen de 250 en 300 graden, en de zuigerpen 180...

zow dat verklaart een hoop...(?)

nog iets uit het boek....

de thermostaat van Suzuki opent bij 82 graden C en is volledig open bij 95 graden.

hieruit blijkt dus dat de circulatie begint bij 82 graden...dus dan wordt de vloeistof pas gekoeld...dat betekent dus dat de motor minstens 82 graden moet zijn...omdat ie anders veel eerder gaat koelen...

de bedrijfstemp is dus ongeveer 80 graden...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 5-7-2002?21:35 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn

110 graden kan niet eens want dat staat je koelvloeistof te koken...of je moet dikke overdruk hebben...



Die dikke overdruk valt wel mee hoor!



hieruit blijkt dus dat de circulatie begint bij 82 graden...dus dan wordt de vloeistof pas gekoeld...




De vloeistof wordt ook gekoeld jah maar de cilinder en kop ook :n

[This message is edited by SIWWN ( JUNK TWOEH ) on 5-7-2002 21:38]
 
-Zeroed in- 5-7-2002?22:06 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

gilera gsm ook volgens mij..die wou ik eerst kope maar kon geen 80 of 125cc op


nouw, 75cc gilardoni laten tunen, heb je ook 80cc, en een hele goeie ook.
een heeeeeele goeie
ding van mij loopt nu met 50gilardoni STANDAARD al 90 echte km alleen onbegrenst en ander voortandwiel.

 
SIWWN 5-7-2002?22:19 Print reply
Posts: 7079
GSM van een kameraad loopt zo'n 85 op de teller
en is (waarschijnlijk onbegrenst want hij heeft hem op de Zwarte Cross gewonnen)

Hij mocht paar dagen op de rollenbank op school (Jah.. Bij mij in het lokaal hebben we een rollenbank ) en hij scoorde zo'n 1,7 KW
 
Blorn 6-7-2002?00:17 Print reply

Posts: 13825
doe mij ook zo'n lokaal!!!
 
Martijn 7-7-2002?18:39 Print reply
Posts: 10000
die gast zit zeker op de politie school ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-7-2002?21:59 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Martijn

110 graden kan niet eens want dat staat je koelvloeistof te koken...of je moet dikke overdruk hebben...

trouwens....de bedrijfstemp. geldt niet voor je cil...ik zal effe kijken wat dat is...

de verbrandingsruimte wordt 1800-2000 graden celcius (best veel...maar tis echt zo)...

de buitenkant van cilinder (AC) wordt onder 180 graden en boven bij de verbrandingsruimte 250 graden.
de kop wordt 350 graden aan de buitenkant.
de bougie electroden worden 900, het porselein van de bougie 250 en de bovenkant waar je je dop op aansluit 100 graden.

uitlaatgas is 500-800 graden, zuiger zit ook tussen de 250 en 300 graden, en de zuigerpen 180...

zow dat verklaart een hoop...(?)

nog iets uit het boek....

de thermostaat van Suzuki opent bij 82 graden C en is volledig open bij 95 graden.

hieruit blijkt dus dat de circulatie begint bij 82 graden...dus dan wordt de vloeistof pas gekoeld...dat betekent dus dat de motor minstens 82 graden moet zijn...omdat ie anders veel eerder gaat koelen...

de bedrijfstemp is dus ongeveer 80 graden...


kijk, das pas info tnx!
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-7-2002?22:00 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

gilera gsm ook volgens mij..die wou ik eerst kope maar kon geen 80 of 125cc op


nouw, 75cc gilardoni laten tunen, heb je ook 80cc, en een hele goeie ook.
een heeeeeele goeie
ding van mij loopt nu met 50gilardoni STANDAARD al 90 echte km alleen onbegrenst en ander voortandwiel.



een 125cc loopt toch harder op een honda mtx sh watergekoeld dan een 80cc op een gsm, ghehe. en een mtx is vetter maar das persoonlijk
 
ik haat mensen
MT Freak 8-7-2002?17:17 Print reply
Posts: 311
Ideale temp is.... 53 graden!
 
barry 8-7-2002?17:43 Print reply

Posts: 7387
ik geed de voorkeur aan 54 graden...
 
He?
SIWWN 8-7-2002?17:57 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Martijn

die gast zit zeker op de politie school ofzo...


Nee man :p , ik en hij zitten gewoon op een VMBO school, en daar heb je ook autotechniek,metaal,bouw,consumptief,electro,schilderen,installatietechniek en we hebben 1 hele verdieping voor ISK (internationale schakel klas)

Zitten ongeveer 400 NL'ers en een stuk of 250 zwarten,

Is echt kut met die zwarten uit het AZC, gasten denken dat ze alles zijn

Vorige week ook. komt zo'n pinda uit het brommerhok met z'n gejatte Tomos 2 speed gaat hij links het schoolplein op maar hij ken niet sturen dus flikkert ie met brommer en al tegen het kook lokaal aan, jammer dat hij geen pijn had :p Kneus stond zelfs nog te lachen.. ik stond 3 meter verder van hem en sta hem midden in het gezicht uit te laggen

fffff..
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 8-7-2002?21:49 Print reply

Posts: 5996
shit, me salaris was gestort ik wou pinnuh, pin pas kwijt grr...nou moek een nieuwe aanvrage ken ik geen 70 malle ossie halen en krukaslagers...nog een week (2) wachten :(
 
ik haat mensen
Blorn 8-7-2002?22:11 Print reply

Posts: 13825
je kan als het goed is ook met je ID en afschrift geld opnemen bij de balie en anders ff overschrijven naar je ouders zodat je het van hun rekening kan afhalen..
 
-Zeroed in- 9-7-2002?00:23 Print reply

Posts: 3255
Quote:
een 125cc loopt toch harder op een honda mtx sh watergekoeld dan een 80cc op een gsm, ghehe. en een mtx is vetter maar das persoonlijk




maarre.....ik zei ook helemaal nie dat 80 sneller is dan 125.
lijkt me wel heeeeeeeel erg sterk.

 
Kouwe Arie 9-7-2002?02:39 Print reply
Posts: 2065
malle ossie, hoe kom je erop?
 

Dit topic is 3901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved