Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puchje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45492 - puchje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi-dude 2-10-2007 20:10 Print topicpost
Posts: 163
hallo ik heb hier een puch die ik graag wat sneller wil omdat ik met mijn senda onderuit ben gegaan en die dus in de maak is nu is mijn setup:
cil: standaart
carb: 12bing
uitlaat: bagger (volges mij techno)
lucht: ori
spruit: 12 bing
twv:15-45

dat gaat dus erg traag nu zat ik te denken aan:

cil: std (miss kop klein beetje afvlakken)
carb: 15 mm
uitlt: proma grand prix (snel maar aardig trekkracht tog?)
lucht: misschien schuim (scheelt dat veel??)
spruit: 15 bing
twv: 15-42

nu wil ik graag weten hoe hard loopt hij dan ongeveer en trekt hij dan lekker (twv enz) en misschien enig op of aan merkingen?

hoor het graag bvd
 

puch dexter 2-10-2007 20:14 Print reply

Posts: 3011
cil tunen, ff kijken op www.puchmaxi.nl Ik had dat ook gedaan.Heb ook een 15mm carb, techno racing uitlaat, 16-45. Trok heerlijk op, vrij snel op toeren. En eenmaal op toeren goede doortrekken tot boven de 70 (ook powerfiltertje)

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 2-10-2007 om 20:14 uur.
 
derbi-dude 2-10-2007 20:21 Print reply
Posts: 163
ja maar het is maar voor tijdelijk dus cil tunen is beetje teveel
als hij wat lekkeder trekt en wat hogere top heeft is genoeg
want hij is van mn ma eigenlijk dus hij kan ook niet te hard lopen
dat doe ik straks weer lkkr op mn derbi
mja iig bedankt
 
puch dexter 2-10-2007 20:24 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
ja maar het is maar voor tijdelijk dus cil tunen is beetje teveel
als hij wat lekkeder trekt en wat hogere top heeft is genoeg
want hij is van mn ma eigenlijk dus hij kan ook niet te hard lopen
dat doe ik straks weer lkkr op mn derbi
mja iig bedankt

ik zal iniedergeval ong. twv 16-45 nemen ofzo. Dan idd een 15mm. En dan moet hij cker wel leuk lopen al
 
derbi-dude 2-10-2007 20:29 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
[...]

ik zal iniedergeval ong. twv 16-45 nemen ofzo. Dan idd een 15mm. En dan moet hij cker wel leuk lopen al



ja oke 3 tandjes achter is tog ong als 1 tandje voor dus 16-45 is toch ong het zelfde als 15-42
en dan leuk uitlaatje
ander filtertje
grotere carb en spruit
en een afgevlakt cil kopje
en een iets verbrede uitlaatpoort

en dan expirimenteer ik later nog wel met mn twv (heb namelijk 42 liggen:P

Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 2-10-2007 om 20:35 uur.
 
derbi-dude 2-10-2007 21:55 Print reply
Posts: 163
maar watzou mijn top zijn mt deze setup??
 
Wuisman 3-10-2007 13:04 Print reply

Posts: 408
Voor tandwiel veranderen is 10x minder werk trouwens.

Ik zou die proma gp er op doen ja en je lucht filter begrenser eraf zagen.

Hogedruk kop is 15 euro ofzo dan scheelt heel veel.
 
Held
PuchMaxiS72 3-10-2007 16:50 Print reply

Posts: 343
Proma GP zijn vrij slechte uitlaten. Wat super goed trekt op 50cc, en leuk klinkt, zijn fluisterpijpen. Gewoon lange rechte chrome pijpen, lijken op die van kreidlers, en kosten een eurotje of 30, met een 28mm bocht. Met een 15 carbje en 16/45 moet je zo wel de 60 kunnen halen en lekker doortrekken.
 
TSX gereviseerd
Jsze-MT5 3-10-2007 17:01 Print reply

Posts: 619
70cc airsal
15mm bing
leovincie hm uitlaat
11 52 achter

heerlijk snel en trek heerlijk
 
goeie moggel
PuchMaxiS72 3-10-2007 20:55 Print reply

Posts: 343
11-52? Ten eerste maak je dan zieke overtoeren en ten tweede rij je dan nog maar 40 ofzo. Als je naar meer cc's wilt, veel trekkracht wilt en er wat aan uit wilt geven is dit een mooie setup: 65Metrakit, 15mm bing, Leovince hm uitlaat. Als je gewoon bij de standaard cil blijft kan je gewoon een hd kop nemen, of je kop afvlakken, een fluisterpijpje, 15mm en 16-45 vertanden. Maar net wat je wilt..
 
TSX gereviseerd
thijspuch 4-10-2007 20:07 Print reply

Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
11-52? Ten eerste maak je dan zieke overtoeren en ten tweede rij je dan nog maar 40 ofzo. Als je naar meer cc's wilt, veel trekkracht wilt en er wat aan uit wilt geven is dit een mooie setup: 65Metrakit, 15mm bing, Leovince hm uitlaat. Als je gewoon bij de standaard cil blijft kan je gewoon een hd kop nemen, of je kop afvlakken, een fluisterpijpje, 15mm en 16-45 vertanden. Maar net wat je wilt..

heb je een link van een website met fluisterpijpjes?
 
derbi-dude 4-10-2007 20:49 Print reply
Posts: 163
nee als jullie terug lezen zien jullie dat het t puchie is van mn ma en ga ik dus geen andere cil dr op leggen wel ga ik mn cil een beetje tunen:
kop afvlakken/ uitlaatpoort beetje omhoog en iets breeder/ inlaat breeder/ spoelpoorten polijsten / en zuiger tunen
en dan wat grotere carb en spruit en schuimfilter en die proma gp
en dan kijk ik daarna nog ff naar mn twv.
hij kan dus niet te hard gaan lopen want mn ma moet er ook op rijden en het is toch maar tijdelijk tot ik mn senda weer heb

mja iig thnx iedereen
 
Red-dragon 4-10-2007 21:14 Print reply

Posts: 1486
Als het toch maar tijdelijk is en voor je ma is zou ik me afvragen of het wel nut heeft om 'm op te voeren. Moet je 'm straks ook weer afvoeren als je ma er weer op gaat rijden? Anders zou ik 'm gewoon zo laten, voor dat eventjes zou ik er dan niet zoveel energie in steken.
 
Fly like an Eagle...

Dit topic is 811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved