Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tegendruk berekenen honda mtx 70 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45459 - tegendruk berekenen honda mtx 70 cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

allbrezz 1-10-2007 11:37 Print topicpost

Posts: 493
hoi
weet iemand hoe ik de tegendruk van uitlaat kan berekenen want ik rijd nu met 70cc malosie op 50cc snel uitlaat
en ik wil proberen deze zodanig uit te booren dat deze tegendruk heef tvoor een 70 cc
cabr 18mm
of kan iemand dat voor mij berekenen?
of een hele uitlaat ontwerpen
maar das te veel werk denk
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg

Baasbas 1-10-2007 11:45 Print reply
Posts: 2176
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
allbrezz 1-10-2007 11:46 Print reply

Posts: 493
ja zon reply dacht ik al te krijgen
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Baasbas 1-10-2007 11:49 Print reply
Posts: 2176
ok sorry, iets constructievers dan:

algemener:
http://en.wikipedia....ki/Expansion_chamber

specifieker:
http://members.bella...lengines/expcham.htm


edit: in beide artikelen wordt btw met geen woord gerept over 'backpressure'. Dus niet meer vieze woorden als 'tegendruk' gebruiken please




Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 1-10-2007 om 11:52 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
allbrezz 1-10-2007 11:49 Print reply

Posts: 493
ow na even gekeken te hebben ik weet best hoe ik een topic moet plaatsen hoor maar ik wil even weten of mensen hierin ervaring hebben en ik misschien buiten het forum om contact op te nemen en dat zijn allemaal topics van 3 jaargeleden .....



ow oke

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 1-10-2007 om 11:49 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Baasbas 1-10-2007 11:54 Print reply
Posts: 2176
Weet je wat, ik doe eens gek.. nóg een nuttige reply:

stap 1: vergeet het verhaaltje wat in je eerste post staat
stap 2: verkoop je uitlaat
stap 3: koop een betere uitlaat

voilà
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
allbrezz 1-10-2007 11:59 Print reply

Posts: 493
ja das waar maarja .... geld mn geld is onderhand op ben bijna 18 en zn brommer is noooit af er is altijd wel wat aan en mn geld is nu op
dus is zocht een goedkope manier en ik denk dat ik gewoon ga expirimenteren leer ik weer heel veel door !
en daar gaat het me ook om en dan sponzoren mn ouder want dan zeg ik ja ik leer der weer van en da vinden ze gaaf

thankx voor de reply's

en als iemad dit al teerder gedaan heeft : zegt het me
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
teknik 1-10-2007 12:02 Print reply

Posts: 1007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
hoi
weet iemand hoe ik de tegendruk van uitlaat kan berekenen want ik rijd nu met 70cc malosie op 50cc snel uitlaat
en ik wil proberen deze zodanig uit te booren dat deze tegendruk heef tvoor een 70 cc
cabr 18mm
of kan iemand dat voor mij berekenen?
of een hele uitlaat ontwerpen
maar das te veel werk denk


Ik heb nog nooit gehoord van een uitgeboorde uitlaat...
Zoals Baasbas al zei... Koop gewoon een 70cc pijp... Of bereken er een op maat. Maar dan ben je wel ff bezig met rekenen + fabriceren
 
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!!
allbrezz 1-10-2007 12:51 Print reply

Posts: 493
tegendruk element of zo iets
ik koop niet omdat zelf maken goedkoper is leuker is en ik leer er veel van

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 1-10-2007 om 12:52 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
honda_freak 1-10-2007 12:58 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
tegendruk element of zo iets
ik koop niet omdat zelf maken goedkoper is leuker is en ik leer er veel van

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 1-10-2007 om 12:52 uur.


niet lullig bedoeld, maar als je denkt dat je 'tegendruk' kan veranderen door met je boormachine aan de gang te gaan.. dan heb je nog een hoop te leren

magoew, ik hoop dat je die stukjes die baasbas heeft gestuurd een beetje doorgenomen hebt.

daarnaast, het enige wat je zou kunnen leren aan de uitlaat is het maken van een opmaat. er zijn programma's die de maten kunnen produceren voor je. Het maken zelf is niet het makkelijkste karweitje en de ervaring is in principe alleen nuttig als je er meerdere wil gaan produceren.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
derbi racer 1-10-2007 13:09 Print reply

Posts: 1037
rij je met een luhao uitlaat een zwarte of chroomen bovenlangs?
dan weet ik meer info
 
allbrezz 1-10-2007 13:20 Print reply

Posts: 493
ow oke.. ja ik heb nog nooit een uitlaat opengemaakt ofzo ik had gehoord dat er in somige uitlaten een soort element in zit met een aantal gaten erin zodat er weestand opstaan
maar dat de bocht van een 50 cc nooit goed zou gaan funktioneren op een 70cc dat had ik al wel door maar ik denk dat ik even alles wat er over te vinden is eens even grondig ga doorlezen


ik heb volgenzmij een proma 50cc snel ik zal ff een link opzoeken

als het goed is deze http://www.motoimpor...n/motorisch/1111.JPG

maar deze lijkt erg op de 70cc verzies van luhao nou ik nu kijk denk ik dat ik die best kan kopen aangezien die niet duur is

oke oke julie hebben gelijk ik kan er beter een kopen



Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 1-10-2007 om 13:24 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
derbi racer 1-10-2007 13:38 Print reply

Posts: 1037
een luhao uitlaat zit binnen in een schot een ronde ring met onderin een gat of meedere maar in ieder geval iedereen denkt dat dit een prop is maar issie niet dit is een powerband verlager de reden voor de powerband verlager is zeer sloom cylinder moet kracht hebbe onderin. als je een mallosie cilinder hebt is veel hoogtoeriger dan orgineel natuurlijk. je zou aan de achterkant hem open kunnen vlexen waar hij weer dunner wordt. eerst eff voelen met bij ijzeren staaf
waar het schot begint dus gewoon eff met een ijzeren staaf achter in je uitlaat stekennet voor het schot open vlexen. je ziet dan het schot je kan hem eruit haalen zodat je een hole uitlaat hebt dan wordt de expansie van je uitlaat voledig gebruikt en wordt ie natuurlijk hoog toeriger of natuurlijk gaten bij boren in het schot
kan ook hoop dat je hier wat aan hebt
 
mtxsh-jeroen 1-10-2007 15:28 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
ow oke.. ja ik heb nog nooit een uitlaat opengemaakt ofzo ik had gehoord dat er in somige uitlaten een soort element in zit met een aantal gaten erin zodat er weestand opstaan
maar dat de bocht van een 50 cc nooit goed zou gaan funktioneren op een 70cc dat had ik al wel door maar ik denk dat ik even alles wat er over te vinden is eens even grondig ga doorlezen


ik heb volgenzmij een proma 50cc snel ik zal ff een link opzoeken

als het goed is deze http://www.motoimpor...n/motorisch/1111.JPG

maar deze lijkt erg op de 70cc verzies van luhao nou ik nu kijk denk ik dat ik die best kan kopen aangezien die niet duur is

oke oke julie hebben gelijk ik kan er beter een kopen


volgens mij is dat geen prom 50cc snel, maar gewoon een immi uitlaat ofzo. ik heb deze zelf ook.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
een luhao uitlaat zit binnen in een schot een ronde ring met onderin een gat of meedere maar in ieder geval iedereen denkt dat dit een prop is maar issie niet dit is een powerband verlager de reden voor de powerband verlager is zeer sloom cylinder moet kracht hebbe onderin. als je een mallosie cilinder hebt is veel hoogtoeriger dan orgineel natuurlijk. je zou aan de achterkant hem open kunnen vlexen waar hij weer dunner wordt. eerst eff voelen met bij ijzeren staaf
waar het schot begint dus gewoon eff met een ijzeren staaf achter in je uitlaat stekennet voor het schot open vlexen. je ziet dan het schot je kan hem eruit haalen zodat je een hole uitlaat hebt dan wordt de expansie van je uitlaat voledig gebruikt en wordt ie natuurlijk hoog toeriger of natuurlijk gaten bij boren in het schot
kan ook hoop dat je hier wat aan hebt


geld dit ook voor de uitlaat waarvan allbrezz een afbeelding postte?


Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 1-10-2007 om 13:24 uur.


 
buldogo2 1-10-2007 15:39 Print reply

Posts: 2101
Zotezien is da en uitlaat van en mtx-sh, wil zegge da der geen luhao voor te koop is, proma 50cc presteert prima op een 70cc cil, nix mis mee, enige uitlaat nog te koop voor mtx-sh zijn proma imitaties.

Opmaat zal best wa winst uit te hale zijn, maar met deze uitlaat moet i ook al best redelijk kunne rijde, zelfs met en orgineele uitlaat die ontgrenst is kan je nog de 85/90 hale met 70cc athena, met die proma is harste wak gehalad heb 95

(tenzij je gewoon en plaatje van de verkeerde uitlaat geplaatst hebt en je en mtx-ot heb...dan ga dit verhaal nie op en kank je nie verder helpe)
 
Born to ride
KaWaReZ 1-10-2007 17:28 Print reply

Posts: 20582
ga gewoon sparen voor je motorrbw.. is stukken beter

bovenlangse uitlaten haal je toch minder power uit vs onderlangs..
wat je ook kunt doen is een 70cc uitlaat van een AM6 overnemen en verlassen... als je dat een beetje netjes doet heb je een prima uitlaat
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 4650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved