Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tomos uitlaatpoort gedoe

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45421 - tomos uitlaatpoort gedoe
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickie21 28-9-2007 15:37 Print topicpost
Posts: 30
ik heb al n tijdje probleempjes met een tomosje. Eerst maakte die veel lawaai en toen brak boutje af van uitlaat en toen rook die weer erg, maar goed t meeste is inmiddels verholpen, alleen toen alles t weer deed en ik ging rijden bleek dat ie niet t zelfde reed als voorheen: haalt normale top niet heeft geen kracht nix. En zoals al sinds ik met deze brommer ben gaan sleutelen is er weer iets vervelends om de hoek komen kijken. Toen die bout was afgebroken heb k m bij dealer gebracht die er 2 tapeindjes in heeft gezet dat ene tapeindje kwam er echter al snel uitzetten en nu nieuwe erin proberen te doen maar kan k nix mee vastdraaien want op t eind draait ie door en alles wat ik eruit haal komt zonder schroefdraad terug, kan iemnad mij helpen met en brommer goed laten lopen, maar eerst even met die uitlaatpoortgedoe anders kan k zowiezo niet verder
 

5MB5 28-9-2007 16:38 Print reply

Posts: 878
beetje onduidelijk verhaal...

tapeindje brak af, is door de fietsenmaker een nieuwe ingezet die er weer uit kwam en nu krijg je er geen in omdat de draad dol is..

waarom ben je dan niet gewoon terug gegaan naar de dealer toen zijn tapeindje er weer uit kwam. als je er zelf niet aan hebt gezeten dan heeft hij gewoon iets niet goed gedaan.

en dus nadat je er aan gewerkt had loopt ie slecht en sinds je er aan sleutelt zijn er problemen. dan lijkt het mischien beter om er niet aan te sleutelen. niet lullig bedoeld maar er is een verschil tussen noodzakelijk sleutelen om iets te repareren, en sleutelen zonder reden waardoor je em kapotsleutelt

over het tapeind: draadgat laten opboren zodat ze er een helicoil in kunnen zetten zodat het tapeind weer vast zit.
 
Niek de Wildt 29-9-2007 19:51 Print reply
Posts: 7168
waarom een tapeind?? een boutje is veel makkelijker
 
Sypie_Honda 29-9-2007 19:52 Print reply

Posts: 13830
lekker niet, tapeinde is veel beter.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
5MB5 29-9-2007 19:58 Print reply

Posts: 878
boutje slijt iedere keer dat je em er in en er uit draait de draad in je cilinder uit. ook als je je uitlaat vasttrekt.

tapeindje heeft dat niet zo snel...is makkelijker tapeindje te wisselen dan nieuwe draad in je cilinder te zetten
 
Niek de Wildt 20-10-2007 0:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
boutje slijt iedere keer dat je em er in en er uit draait de draad in je cilinder uit. ook als je je uitlaat vasttrekt.

tapeindje heeft dat niet zo snel...is makkelijker tapeindje te wisselen dan nieuwe draad in je cilinder te zetten


Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, het moertje op je tapeind zou dan ook slijten...

Edit terror

Denk even aan je taalgebruik

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 20-10-2007 om 0:53 uur.
 
mtx-motard 20-10-2007 0:54 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, het moertje op je tapeind zou dan ook slijten...

Edit terror

Denk even aan je taalgebruik

Dit bericht is gewijzigd door Terror op 20-10-2007 om 0:53 uur.


denk na

cilinder is aluminium, als je er een dik draadend in hebt dan doe je er zo ff een moer op. slijt veel minder hard.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtlover 20-10-2007 2:15 Print reply

Posts: 2372
Wel een imbus tapeind nemen, niet zo'n ander prutding, daar krijg je geheid gezeik mee als ie er niet uit wil..
 

Dit topic is 1135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved