Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie in blok mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1214 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45412 - olie in blok mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

poedeltje 27-9-2007 21:18 Print topicpost
Posts: 85
weet iemand hoeveel blok-olie er in het blok van een mtx-sh moet.
ik kan het nergens vinden
 
.

MaartenGerlo 27-9-2007 21:19 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: poedeltje
weet iemand hoeveel blok-olie er in het blok van een mtx-sh moet.
ik kan het nergens vinden


normaal rond de 700 als ik me niet vergis
 
poedeltje 27-9-2007 21:20 Print reply
Posts: 85
oke thnx
 
.
JustinP 28-9-2007 18:56 Print reply
Posts: 204
0,9liter na aftappen, en 1 liter als je 't blok gedemonteerd hebt (als álle olie er uit is).
 
Sypie_Honda 28-9-2007 19:09 Print reply

Posts: 13830
0.8 na aftappen toch?

0.9 is volgens mij voor MT.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
John Huijben 28-9-2007 19:19 Print reply

Posts: 2433
als t blok open is geweest gooi ik er altijd gewoon n liter is
als je de olie hebt afgetapt om te verversen 900 ml
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
HONDA MTX-TREME 28-9-2007 19:51 Print reply

Posts: 1486
0,8l gaat er bij mij in.

Je moet de brommer wel recht zetten als je de olie bijvult.
 
5MB5 28-9-2007 19:53 Print reply

Posts: 878
zit een boutje vlak bij de kickstarter. die losdraaien, olie bijvullen tot het daar net uitloopt, dat zou dan genoeg moeten zijn. maar komt niet zo nauw of je er 0,9 liter indoet of 0,7
 
mtx freak 28-9-2007 20:21 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
zit een boutje vlak bij de kickstarter. die losdraaien, olie bijvullen tot het daar net uitloopt, dat zou dan genoeg moeten zijn. maar komt niet zo nauw of je er 0,9 liter indoet of 0,7




idd, gewoon op deze manier doen, zit er precies genoeg in, zit niks voor niks zo'n bout. Snap niet dat deze vraag blijft worden gestelt, terwijl het toch zo simpel is

 
patrick_MTX-SH 28-9-2007 20:58 Print reply

Posts: 36
jah gewoon via dat schroefje afmeten, maar het maakt zeker wel uit of je er te veel of te weinig olie in hebt. als er te veel in zit dat wil die niet van 1 naar neutraal schakelen. als je er te weinig in doet dan slijten je tandwielen heel snel.
 
mtx-motard 28-9-2007 21:22 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
jah gewoon via dat schroefje afmeten, maar het maakt zeker wel uit of je er te veel of te weinig olie in hebt. als er te veel in zit dat wil die niet van 1 naar neutraal schakelen. als je er te weinig in doet dan slijten je tandwielen heel snel.


waar haal je die wijsheid weg
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
allbrezz 28-9-2007 23:12 Print reply

Posts: 493
NEE in orginele mtx sh blok moet 0.9 liter
dit staat in de mtx handleiding
dit is alleen als je blok droog is van binnen
als je ja olie ververst 0.8 liter
voor overschot moet je een 0.1 liter berekenen
er kan 1.5 liter in het blok maar dan komt het door de ontluchting naar boven gepompt

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 28-9-2007 om 23:14 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
wipe-out 29-9-2007 10:54 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
Shifty 29-9-2007 12:07 Print reply

Posts: 1113
Handig jonge, een KnowledgeBase:


Inhouden:

Benzinetank + reserve: 8,0 Liter
Reserve benzine: 1,1 Liter
Transmissie olie
-Na aftappen: 0,9 Liter
-Na demontage: 1,0 Liter
2 Takt Olie Tank: 1,2 Liter
Voorvork(per poot) 124,5 cc

 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Frysk 29-9-2007 12:42 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
jah gewoon via dat schroefje afmeten, maar het maakt zeker wel uit of je er te veel of te weinig olie in hebt. als er te veel in zit dat wil die niet van 1 naar neutraal schakelen. als je er te weinig in doet dan slijten je tandwielen heel snel.




 
giggitybyte

Dit topic is 3806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved