Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wave schijven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45393 - Wave schijven
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nix 27-9-2007 12:55 Print reply
Posts: 253
Er is wel degelijk iets meer remkracht, maar het is idd hoofdzakelijk voor de koeling.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
daanmtx 27-9-2007 13:10 Print reply

Posts: 3759
gaten in schijven geven GEEN toenamen in remkracht

momentarm blijft namelijk gelijk. Alleen grotere schijf en daarmee grotere afstand van vooras tot remblokken vergroten je remkracht.

ziet er dope uit, dat wel.
 
Honda VFR400R
lg tweewielers 27-9-2007 14:12 Print reply
Posts: 139
Precies zoals gezecht , krachten blijven gelijk . .

Het voordeel is de koeling die vergroot word waardoor de max temp. van de schijf omlaag blijft . .

Gaten e.d. zorgen ook voor meer gekoeld opp. en zorgen voor afvoer van remstof e.d.

Zwavende schijven hebben de eigenschap om spelingen en trillingen op te vangen doordat deze los van de naaf "zwevend" zijn gemonteerd.

En natuurlijk zien ze er beter uit
 
Lg Racing
nix 27-9-2007 15:36 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
gaten in schijven geven GEEN toenamen in remkracht

momentarm blijft namelijk gelijk. Alleen grotere schijf en daarmee grotere afstand van vooras tot remblokken vergroten je remkracht.

ziet er dope uit, dat wel.


Hoe verklaar je dan dat de remblokken met geventileerde remschijven sneller slijten dan diezelfde remblokken met niet geventileerde remschijven?
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-9-2007 15:48 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
[...]


Hoe verklaar je dan dat de remblokken met geventileerde remschijven sneller slijten dan diezelfde remblokken met niet geventileerde remschijven?


ik neem aan dat jij geperforeerde schijven bedoeld? geventileerde schijven gebruiken ze zover ik weet alleen op auto's en die hebben ook geen gaten trouwens...

remblokken zouden sneller kunnen slijten door de gaten.
vraag me af hoe jij aan de informatie komt dat geperforeerde schijven meer remblokken kosten? heb er zelf iig nooit wat van gemerkt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Remco RS 27-9-2007 15:49 Print reply

Posts: 11463
Ikzelf heb Newfren remblokken, schijnt uit de Brembo fabrieken te komen, is mij verteld. Echt een groot verschil met gewoon origineel of merkloos spul. Maak er wel erg gemakkelijk stoppies mee (en nee, ik weeg geen 10kg )
 
Jsze-MT5 27-9-2007 15:53 Print reply

Posts: 619
wavediskes remmen niet veel beter als normale remschijven. door dat de schijfbeter cooled word hij niet grooter{omdat t matriaal bij warmte uit zet} dus er is wijnig verschil
 
goeie moggel
Frysk 27-9-2007 16:53 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
Ikzelf heb Newfren remblokken, schijnt uit de Brembo fabrieken te komen, is mij verteld. Echt een groot verschil met gewoon origineel of merkloos spul. Maak er wel erg gemakkelijk stoppies mee (en nee, ik weeg geen 10kg )



hmm, daar maar eens achteraan dan

wave discs zuigen
 
giggitybyte
5MB5 27-9-2007 17:03 Print reply

Posts: 878
beter remmen = qualiteits remblokken evt met staalomvlochten teflon remleiding.

wisselen van remschijfmateriaal kan ook een grote vooruitgang geven, van gewoon "staal" naar gietijzer, dan evt nog in combinatie met gesinterde remblokken.

grotere schijf met de remklauw ook weer verder van het hart af vergroot je remwerking ook.


als je brommer met schijfrem slecht remt, gooi er dan eerst een staalomvlochten leiding op, dat zal het grootste verschil geven zelfs ongeacht welke remblokken er in zitten.


 

Dit topic is 3868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved