Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gilera DNA bouwd geen compressie op. Help ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 573 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45366 - Gilera DNA bouwd geen compressie op...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 24-9-2007 21:22 Print topicpost
Posts: 43
Een kennis van me heeft een Gilera DNA. Deze reed niet meer wegens een kromme drijfstang en kapotte krukas lagers. Hij heeft een nieuwe drijfstang, krukaslagers en keringen geplaatst. Vervolgens de standaard cilnder en kop weer terug geplaatst voorzien van nieuwe pakkingen.

Nu probeert hij hem te starten maar zonder resultaat. Het lijkt of hij geen compressie opbouwd. De startmotor vliegt in de rondte alsof hij totaal geen weerstand heeft. De bougie vonkt maar hij start niet. Wat zou dit kunnen zijn.

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 24-9-2007 om 21:23 uur.
 
JW-MB

koekie - Administrator 24-9-2007 21:23 Print reply

Posts: 12588
zuiger/zuigerveren op/kapot/versleten?

 
Haaks de hoek om!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-9-2007 21:23 Print reply

Posts: 13700
Zuiger op, koppakking lek, membraan stuk.
 
Viertakt 24-9-2007 21:23 Print reply

Posts: 3586
zijn je zuigerveren/zuiger/cyl wel heel?
 
Viertakt uber alles.
JW-MB 24-9-2007 21:45 Print reply
Posts: 43
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.

Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?

Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.

Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?
 
JW-MB
Makrolon 24-9-2007 22:21 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.

Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?

Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.

Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?

nee. wel door verkeerde montage van de kop/koppakking
 
KTM 525 EXC Supermoto
JW-MB 24-9-2007 22:55 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

nee. wel door verkeerde montage van de kop/koppakking


Wat kan je hieraan verkeerd doen.

 
JW-MB
mtx-motard 24-9-2007 23:35 Print reply

Posts: 14947
erop slaan met een hamer,

nee ff zuigerveren vervangen, kost geen drol.

als het dan nog niet wil weer gaan mauwen hier.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-9-2007 23:37 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]


Wat kan je hieraan verkeerd doen.



Kop niet kruislings aangedraaid ?
 
mtx-motard 24-9-2007 23:40 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Kop niet kruislings aangedraaid ?


maakt geen fuck uit
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Senda-R RULEZZZ 24-9-2007 23:50 Print reply

Posts: 38
Jawel want door de schuine drukverdeling kan het zijn dat de kop er scheef op staat dmv de koppakking... En dan gaat ie daar evt lekken oid.

Draai eens aan je vliegwiel? Dan voel je wel of je compressie hebt...
 
5MB5 24-9-2007 23:52 Print reply

Posts: 878
ja, een beetje zachte kop kun je best krom duwen op die manier.

waardoor was die drijfstang krom? zal ongetwijfeld iets met het probleem te maken hebben.

of zuigerveren vergeten, of geen bougie er in? 't kan allemaal
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-9-2007 9:39 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.

Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?

Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.

Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?


zuigerveren zonder zuiger in de cilinder doen op de manier waarop ze normaal ook in de cilinder zouden zitten. dab kijken wat de opening(ontsluiting ) is. zou een mm ofzo moeten zijn. maar ookal is dat een beetje meer, dan zou hij er nog op moeten lopen.

wat is de oorzaak geweest van de kromme drijfstang? drijfstangen worden niet vanzelf krom namelijk...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jarco 25-9-2007 10:31 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.

Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?

Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.

Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?


De cilinder is gehoond? heb je hierna de oude zuiger er weer in gedaan?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-9-2007 11:56 Print reply

Posts: 10835
er staat niet dat de cilinder opnieuw gehoond is, er staat dat de hoonsporen nog zichtbaar zijn. Dat wil zeggen dat de cilinder nog in goede staat is (mits geen krassen uiteraard)

ook een nieuwe cilinder is gehoond namelijk.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 25-9-2007 11:59 Print reply

Posts: 14947
je kunt ook een zakje halve kilo compressie poeder kopen bij de lokale brommerboer.

edit: Leuk... not Laat dat lekker achterwege

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 25-9-2007 om 15:15 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 3295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved