koekie - Administrator |
24-9-2007 21:23 |
Posts: 12588 |
zuiger/zuigerveren op/kapot/versleten?
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
24-9-2007 21:23 |
Posts: 13700 |
Zuiger op, koppakking lek, membraan stuk.
|
|
|
|
Viertakt |
24-9-2007 21:23 |
Posts: 3586 |
zijn je zuigerveren/zuiger/cyl wel heel?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
JW-MB |
24-9-2007 21:45 |
Posts: 43 |
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.
Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?
Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.
Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?
|
|
JW-MB |
|
Makrolon |
24-9-2007 22:21 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.
Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?
Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.
Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?
nee. wel door verkeerde montage van de kop/koppakking
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
JW-MB |
24-9-2007 22:55 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
nee. wel door verkeerde montage van de kop/koppakking
Wat kan je hieraan verkeerd doen.
|
|
JW-MB |
|
mtx-motard |
24-9-2007 23:35 |
Posts: 14947 |
erop slaan met een hamer,
nee ff zuigerveren vervangen, kost geen drol.
als het dan nog niet wil weer gaan mauwen hier.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
24-9-2007 23:37 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
[...]
Wat kan je hieraan verkeerd doen.
Kop niet kruislings aangedraaid ?
|
|
|
|
mtx-motard |
24-9-2007 23:40 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Kop niet kruislings aangedraaid ?
maakt geen fuck uit
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Senda-R RULEZZZ |
24-9-2007 23:50 |
Posts: 38 |
Jawel want door de schuine drukverdeling kan het zijn dat de kop er scheef op staat dmv de koppakking... En dan gaat ie daar evt lekken oid.
Draai eens aan je vliegwiel? Dan voel je wel of je compressie hebt...
|
|
|
|
5MB5 |
24-9-2007 23:52 |
Posts: 878 |
ja, een beetje zachte kop kun je best krom duwen op die manier.
waardoor was die drijfstang krom? zal ongetwijfeld iets met het probleem te maken hebben.
of zuigerveren vergeten, of geen bougie er in? 't kan allemaal
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-9-2007 9:39 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.
Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?
Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.
Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?
zuigerveren zonder zuiger in de cilinder doen op de manier waarop ze normaal ook in de cilinder zouden zitten. dab kijken wat de opening(ontsluiting ) is. zou een mm ofzo moeten zijn. maar ookal is dat een beetje meer, dan zou hij er nog op moeten lopen.
wat is de oorzaak geweest van de kromme drijfstang? drijfstangen worden niet vanzelf krom namelijk...
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Jarco |
25-9-2007 10:31 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JW-MB
Ik heb de cilinder en zuiger goed bekeken. Beide zien er nog goed uit. In de cilinder zijn de diagonale hoongroeven nog zichtbaar. De zuiger zelf vertoont geen slijtage. De zuigerveren lijken mij ook nog goed. Als ik de zuiger in de cilnder op en neer beweeg gaat het wel soepel met de nodige weerstand.
Hoe controleer je of de zuigerveren versleten zijn ?
Het membraan hebben we nog niet gecontroleerd.
Zou compressie verlies kunnen komen door verkeerde montage van de krukas keringen ?
De cilinder is gehoond? heb je hierna de oude zuiger er weer in gedaan?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-9-2007 11:56 |
Posts: 10835 |
er staat niet dat de cilinder opnieuw gehoond is, er staat dat de hoonsporen nog zichtbaar zijn. Dat wil zeggen dat de cilinder nog in goede staat is (mits geen krassen uiteraard)
ook een nieuwe cilinder is gehoond namelijk.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mtx-motard |
25-9-2007 11:59 |
Posts: 14947 |
je kunt ook een zakje halve kilo compressie poeder kopen bij de lokale brommerboer.
edit: Leuk... not Laat dat lekker achterwege
Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 25-9-2007 om 15:15 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|