Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45365 - Draad tappen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1232 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
rubbert |
24-9-2007 20:57 |
Posts: 8825 |
ik denk eigenlijk dat het m6 is mja, welke bout is het?
en als het m6 draad eruit licht kan je er natuurlijk niet meer m6 draad in tappen, dan moet je een grotere maat nemen, als je een m7 tap kunt vinden moet je ff bij een garage m7 schroefjes halen want het is niet een standaard maat, anders moet je het met m8 doen.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
BramRoemaat |
24-9-2007 20:58 |
Posts: 510 |
Ja maar oude boutje zit er nog in, Omdat boutje iets te lang was, en men kameraad hem vast wou draaien, en dacht dat tie vast zat draaide die nog extra brak die af.. Want draad tappen kan ik wel, maar omdat hij er nog in zit. En het is van een suzuki tsx, is m5,
Dit bericht is gewijzigd door brammie op 24-9-2007 om 20:58 uur.
|
|
|
|
Senda01 |
24-9-2007 21:02 |
Posts: 81 |
Als de bout er nog in zit word het vaak een moeilijk verhaal.
Je kunt proberen met een centerpons een gaatje te slaan en een heel klein boortje (2-3mm) te boren en er vervolgens een linkse tap in draaien. maar mijn ervaring leert dat dat vaak niet werkt en de enige oplossing is dan draadkop vlak frezen en uitboren. mja daar moet je dan iemand voor vinden als je dat niet zelf kan.
|
|
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet |
|
BramRoemaat |
24-9-2007 21:05 |
Posts: 510 |
Ik heb het eerder wel is laten doen, door de monteur op ons werk, met aliminium cilinders, gewoon oude boutje vlak maken, en dan opboren met 4,2 voor mij, en dan nieuw draad intappen en dat werkte altijd goed. Maar ik kijk morgen wel even wat ik doe!
|
|
|
|
Menu2t |
24-9-2007 21:06 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Senda01
Als de bout er nog in zit word het vaak een moeilijk verhaal.
Je kunt proberen met een centerpons een gaatje te slaan en een heel klein boortje (2-3mm) te boren en er vervolgens een linkse tap in draaien. maar mijn ervaring leert dat dat vaak niet werkt en de enige oplossing is dan draadkop vlak frezen en uitboren. mja daar moet je dan iemand voor vinden als je dat niet zelf kan.
die oplossing werkt indd zeer slecht bij deze kleinere maten.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik denk eigenlijk dat het m6 is mja, welke bout is het?
en als het m6 draad eruit licht kan je er natuurlijk niet meer m6 draad in tappen, dan moet je een grotere maat nemen, als je een m7 tap kunt vinden moet je ff bij een garage m7 schroefjes halen want het is niet een standaard maat, anders moet je het met m8 doen.
dikke vette onzin. je kan altijd proberen je m5 weer terug te krijgen. het is indd opboren met 4.2 en nieuw draad tappen. het mooiste is een centrepunt in het midden slaan, en uitboren met een kolomboor( minst kans op glijden/scheef enzo )
|
|
NSR Supersprint special! |
|
BramRoemaat |
24-9-2007 21:09 |
Posts: 510 |
Ja maar maakt niet zoveel uit, ik kan hem ook helemaal uitboren, en dan boutje doorheen en met moertje vastzetten, is zo'n rond uitsteksel aan het blok, dus heb je het blok, en dan heb je zo'n rondje waar een bout in kan, maar ik vindt draadje eropnieuw intappen wel stukker mooier
|
|
|
|
erwinko |
24-9-2007 21:25 |
Posts: 1012 |
ik doe meestal gewoon kop vlakslijpen en met een centerpoint een puntje precies in het midden tikken
dan met 1,5mm boor gaatje erin boren.
dan 2.5, 4 eventueel 5 (voor m6)
en dan gewoon de tap erin draaien
wel goed klein boortje in het begin, anders loopt hij weg.
alu vindt hij een stuk lekkerder als ijzer van je boutje
|
|
|
|
henk43 |
24-9-2007 21:41 |
Posts: 916 |
je kan ook gewoon gelijk met 4 beginne hoor
|
|
Nobody said it was easy |
|
123456 |
24-9-2007 21:57 |
Posts: 178 |
heb ik ook eens gehad mijn vader heeft toen een speciale spie meegebracht of zo iets die kan je normaal kopen in een ijzerwinkel.
je boort er een gaatje in slaat ze der in en dan kan je ze er zo uit draaien met en sleutel en dan kun je de spie er gwn weer afkloppen.
|
|
|
|
Dit topic is 1232 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|