Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - goedkope oldtimer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45364 - goedkope oldtimer
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

clutch 25-9-2007 21:35 Print reply

Posts: 993
effe terug op dat DT slechte dingen zijn. kheb DT gereden en nooit problemen mee gehad. als je weet hoe hij in elkaar zit is er niks aan de hand. de koppeling heeft inderdaad een gebruiksaanwijzing maar als je dat 1x doet weet je het meteen voor de rest van je leven.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Erik 39 25-9-2007 21:36 Print reply

Posts: 15088
Ontsteking schijnt ook minpuntje te zijn bij die dingen.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Viertakt 25-9-2007 21:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ontsteking schijnt ook minpuntje te zijn bij die dingen.


Of je moet gewoon weten hoe je contactpunten fatsoenlijk moet stellen/bijhouden. dat heet onderhoud.
 
Viertakt uber alles.
rubbert 25-9-2007 21:43 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Of je moet gewoon weten hoe je contactpunten fatsoenlijk moet stellen/bijhouden. dat heet onderhoud.



dat is het niet eens, het is gewoon zo dat dt veel meer probleemen heeft dan bijv. mt, die contactpunt ontsteking is iets waar je veel geneuk mee hebt, niet eens de contactpunten, ze vikken gewoon snel door, vooral de condensator kan je wel 1 keer per maand sowieso vervangen, spoelen overlijden ook spontaan, en als je er zo'n vervaningssetje inzet voor je koppeling blijf je ook aan het kloten ermee, de orriginele zijn wel goed maar ze slijten heel vaak kapot langs je ketting en van die vervangingsdingen buig je gewoon om en trek je kapot ed.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Viertakt 25-9-2007 21:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



dat is het niet eens, het is gewoon zo dat dt veel meer probleemen heeft dan bijv. mt, die contactpunt ontsteking is iets waar je veel geneuk mee hebt, niet eens de contactpunten, ze vikken gewoon snel door, vooral de condensator kan je wel 1 keer per maand sowieso vervangen, spoelen overlijden ook spontaan, en als je er zo'n vervaningssetje inzet voor je koppeling blijf je ook aan het kloten ermee, de orriginele zijn wel goed maar ze slijten heel vaak kapot langs je ketting en van die vervangingsdingen buig je gewoon om en trek je kapot ed.


Ja daarom zie ik de dt van mn buurjonge al een jaar rondrijden zonder dergelijke problemen. en dat je contactpunten doorfikken wil gewoon zeggen dat je ze niet goed schoon gemaakt hebt, vette prut op je contactpunten willen ze wel eens mee inbranden.
en kapotte condensator? druk er een universele in van goede kwaliteit en het loopt ook goed

en die koppeling valt wel zwaar mee als je origineel rijd
 
Viertakt uber alles.
mcdronkz 25-9-2007 21:49 Print reply

Posts: 32777
Blahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblahblah

Als je een dicussie over een Yamaha DT wilt doe je dat maar ergens anders, geef 'm nou maar gewoon advies, zonder DT's af te kraken of te verheerlijken.
 
Salamander 26-9-2007 8:32 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Ja of niet, als jij een blok van de ene brommer op een andere brommer zet heb jij geen typegoedkeuring.


De blokken van MBK zijn precies hetzelfde als de Motobecane.
Als je de brommer laat schouwen gaan de laatste types van mobylette als motobecane.
En je mag echt wel een nieuw blok onder je brommer proppen, het is niet dat je een zundapblok onder een maxi stopt.
De blokjes van de MBK 51 zijnprecies hetzelfde als de Mobylette alleen is die met de tijd mee gegaan.
Netzoals het blok van bijvoorbeeld van de thomos 4 tl, moet je eens kijken waar dat mee is begonnen en hoe ingrijpend die versnellingbak is veranderd.
Of nog beter de zundapp combinette.
Het is echt lulkoek.
Aan orginele blokjes is niets opgevoerdt gewoon 50cc zonder snelle ambitie, het is gewoon dezelfde toegelaten knal in je verbrandingskamer alleen met een hoger rendement door de nieuwe techniek.
Het is ook nl geen probleem om een blok van een piaggio puch maxi onder een styer puch maxi te stoppen.
Ik wet trouwens dat als je hem laat schouwen met het mbkblok dat het wordt opgemerkt maar geen probleem is.
Stel je voor dat je geen membraan blokje onder je Thomos automaat mag zetten, ... !

Dit bericht is gewijzigd door sander bouwhuis op 26-9-2007 om 8:37 uur.
 

Dit topic is 5876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved