mcdronkz |
24-9-2007 21:01 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
tsxen zijn cool en groot maar zeldzaam
Dat je ze niet op elke hoek van de straat ziet weet ik, maar om ze nu zeldzaam te noemen .
Zie ze vaker dan een MTX of DT in elk geval.
|
|
|
|
rubbert |
24-9-2007 21:04 |
Posts: 8825 |
ik zou idd gewoon voor mt of mtx gaan, zoals al gezegd wordt, vrij betrouwbaar en genoeg onderdelen voor als er een keertje is wat stuk gaat, maar als je een sh ook mooi vind zou ik die nemen, zijn nog beter
maar noooooiiiiiitttt dt, dan weet je 1000% zeker dat ie elke 2 weken sowieso wel een keer stil staat en dat je er weer aan kunt gaan sleutelen, ontstekingen vervangen, en sowieso de helft van de tijd zonder koppeling rijden omdat die weer is kapot vliegd
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 24-9-2007 om 21:06 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Zundapp448 |
24-9-2007 21:27 |
Posts: 1161 |
Waarom word DT's altijd zo zwart gemaakt?
ALS je een DT koop
Gewoon een orginele DT kopen of weer orgineel maken.
koppeling problemen? BullShit!! jullie weten niet hoe jullie een DT koppeling moeten aftsellen! ontsteking problemen? je hoeft met een DT geen accu te gebruiken en heefd heelveel weg van zundapp.
elektronica?
Frame is de aarde, zwarte draad van de onsteking is de contact draad
en het licht weet ik zo niet.... sorry (hele tijd geleden dat ik Yamaha reed)
de meeste DT's zijn helaas al afgeragt
|
|
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!! |
|
Matthijs90 |
24-9-2007 22:44 |
Posts: 72 |
Of het nu een Honda mt5/mtx of Yamaha DT is maakt niet erg veel uit, het rijd over het algemeen goed. Waar je wel op moet letten is het de betreffende bromfiets origineel is.
|
|
|
|
5MB5 |
24-9-2007 22:46 |
Posts: 878 |
precies...maakt allemaal niks uit, maar als het je eerste word zorg dan dat je iets koopt wat een beetje compleet is qua onderdelen en wat rijd. zoek iets met een kenteken, dan heb je ook geen gedoe als je er op je 16e de weg mee op zou willen.
|
|
|
|
Makrolon |
24-9-2007 22:56 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijs90
Of het nu een Honda mt5/mtx of Yamaha DT is maakt niet erg veel uit, het rijd over het algemeen goed. Waar je wel op moet letten is het de betreffende bromfiets origineel is.
feit is wel dat je met een dt blok veel problemen hebt, ontsteking en koppeling zijn de zwakke punten.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
maxi rider |
24-9-2007 22:59 |
Posts: 429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
in hoeverre je username nog niet al boekdelen spreekt:
yamaha dt50mx
suzuki tsx
of eventueel honda mt / mb
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 24-9-2007 om 20:49 uur.
maar honda mt is tog hetzelfde als honda mt5
|
|
12345678910 |
|
mcdronkz |
24-9-2007 23:00 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
feit is wel dat je met een dt blok veel problemen hebt, ontsteking en koppeling zijn de zwakke punten.
Een MT of MTX heeft evengoed zwakke punten, who cares.
|
|
|
|
mtx-motard |
24-9-2007 23:42 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxi rider
[...]
maar honda mt is tog hetzelfde als honda mt5
honda is het merk
MT is het type
5 staat voor 50 cc (origineel, kan ook 70 op)
er is ook honda MT8
die 8 staat voor 80 cc (origineel, kan ook 100, 110, 125 op)
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
maxi rider |
25-9-2007 13:28 |
Posts: 429 |
ja dat bedoel ik dus
er staat dus 2 keer honda mt in zijn reply
|
|
12345678910 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-9-2007 14:04 |
Posts: 10835 |
ik zie het anders maar 1 keer staan
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Viertakt |
25-9-2007 16:16 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik zie het anders maar 1 keer staan
gebruikers naam/de post zelf
|
|
Viertakt uber alles. |
|
-Tom- |
25-9-2007 16:42 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
feit is wel dat je met een dt blok veel problemen hebt, ontsteking en koppeling zijn de zwakke punten.
Je bedoelt dat de meeste mensen niet fatsoenlijk kunnen sleutelen en rommel kopen?
Als je gewoon in 1x je koppelingsplaten vervangt, je drukveren, en dat koppelingswormpje, en fatsoenlijk afstelt, slipt je koppeling niet zomaar (en niet de goedkope hema olie erin flikkeren).
Zelfde geldt voor de ontsteking, contactpunten en condensator vernieuwen en het gaat praktisch niet meer kapot. Klaar
|
|
FTS Member |
|
Salamander |
25-9-2007 19:36 |
Posts: 190 |
Koop een Mobylette (rond de 100 euro)
Koop vervolgens een MBK 51 blok op Ebay.fr (orineel is ongeveer 50 euro).
Voor 150 euro heb je dan een brommer die 70 rijdt (orgineel blok), en die bijna net zo snel optrekt als een scooter, puch maxi is dan geen partij meer.
Zo'n frans blok heeft een europees typegoedkeur dus verzekeringtechnisch oke.
Je hebt dan een tweetakt motor met tweeklepsmembraan, electronische ontsteking, mischien met kickstart en een vario met koppeling.
|
|
|
|
Viertakt |
25-9-2007 20:47 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Koop een Mobylette (rond de 100 euro)
Koop vervolgens een MBK 51 blok op Ebay.fr (orineel is ongeveer 50 euro).
Voor 150 euro heb je dan een brommer die 70 rijdt (orgineel blok), en die bijna net zo snel optrekt als een scooter, puch maxi is dan geen partij meer.
Zo'n frans blok heeft een europees typegoedkeur dus verzekeringtechnisch oke.
Je hebt dan een tweetakt motor met tweeklepsmembraan, electronische ontsteking, mischien met kickstart en een vario met koppeling.
Ja of niet, als jij een blok van de ene brommer op een andere brommer zet heb jij geen typegoedkeuring.
|
|
Viertakt uber alles. |
|