Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 27

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 527 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
Pagina 6 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 86785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 26-9-2007 14:21 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]




moet je een spanningsregelaar hebben die zowel wisselstroom (voor verlichting heeft) en ongeveer 14volt gelijkstroom leverd(voor de accu opladen)

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:21 uur.
 
Viertakt uber alles.
Royal Club 26-9-2007 14:22 Print reply

Posts: 60390
en waar vind ik die?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 26-9-2007 14:23 Print reply

Posts: 3586
Gewoon naar de bromboer wss, ik heb een spanningsregelaar van een ducati op mn CB50 zitten, al die dingen werken het zelfde

Je moet er gewoon een hebben die wel 14 volt laadstroom leverd, dat heeft de accu nl nodig (ga ik er van uit dat je een 12 volt accu gaat gebruiken)

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:23 uur.

en als je een goede spanningsregelaar wilt hebben moet je een "electronische" spanningsregelaar hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:24 uur.
 
Viertakt uber alles.
Royal Club 26-9-2007 14:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Gewoon naar de bromboer wss, ik heb een spanningsregelaar van een ducati op mn CB50 zitten, al die dingen werken het zelfde

Je moet er gewoon een hebben die wel 14 volt laadstroom leverd, dat heeft de accu nl nodig

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:23 uur.


die zet ik dan tussen mn accu en dat draadje van mn spoel, en me verlichting laat ik zoals ie is?

heb nu gewoon paar draadjes getrokken naar me accu met een schakelaar dr tussen??

en is dr geen online shop voor ofzo?? aangezien die bromboeren hiero niet eens weten wat een twin air filter is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 26-9-2007 14:26 Print reply

Posts: 3586
zet jij rechtstreeks wisselstroom op je accu?
een spanningsregelaar heeft meestal een gedeelde aarde, een ingang voor je spoel, een uitgang voor je verlichting en een uitgang voor je accu


shop ervoor? moet je gewoon een keer in een motorwinkel kijken
anders kun je ook wel een spanningsregelaar van een MTX-sh erin zetten, al die dingen werken namelijk het zelfde



Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:29 uur.
 
Viertakt uber alles.
Ariej 26-9-2007 14:27 Print reply

Posts: 3685
Weet iemand wat voor bobine er op een peugeot 103sp hoort? Er zit in ieder geval geen condensator in verwerkt. Is deze hetzelfde als die op tomosjes zitten? of maakt het eigenlijk niet uit wat voor bobine erop komt?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Royal Club 26-9-2007 14:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
zet jij rechtstreeks wisselstroom op je accu?
een spanningsregelaar heeft meestal een gedeelde aarde, een ingang voor je spoel, een uitgang voor je verlichting en een uitgang voor je accu


shop ervoor? moet je gewoon een keer in een motorwinkel kijken
anders kun je ook wel een spanningsregelaar van een MTX-sh erin zetten, al die dingen werken namelijk het zelfde

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 14:27 uur.


nee nee, ik leg het ff opnieuw uit

ik heb nu licht dmv

mijn halogeenlicht en mn led achterlicht met een draadje op mn accu te zetten, gewoon aarde en spanning aangesloten op de lampjes

doen het dus

maar mijn probleem is

na een krap uurtje rijden is mijn accu leeg

dus ik ga mn lichtspoel op mn hpi zetten, met dus een spanningsregelaar dr tussen, om mn accu op te laden

zucht, mis ik nu nog iets?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Banaan 26-9-2007 14:40 Print reply

Posts: 5725
150euro voor een mt blok met 70cc en 18mm is dat goeie prijs?

edit: en een mb blok past toch gewoon onder een mt?

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 26-9-2007 om 14:46 uur.
 
Viertakt 26-9-2007 14:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


nee nee, ik leg het ff opnieuw uit

ik heb nu licht dmv

mijn halogeenlicht en mn led achterlicht met een draadje op mn accu te zetten, gewoon aarde en spanning aangesloten op de lampjes

doen het dus

maar mijn probleem is

na een krap uurtje rijden is mijn accu leeg

dus ik ga mn lichtspoel op mn hpi zetten, met dus een spanningsregelaar dr tussen, om mn accu op te laden

zucht, mis ik nu nog iets?



Ik snap niet precies wat je bedoelt. maar wat ik begrijp is dat jij je verlichting en alles rechtsreeks op je accu hebt.

dan moet je een gelijkrichter hebben, deze zet wisselstroom om in gelijkstroom. en je hebt een spanningsregelaar nodig, die de stroom afvlakt op 14~ volt.

Je hebt ook spanningsregelaars waar de gelijkrichter ingebouwd zit.
deze sluit je inderdaad in serie aan op je spoel en daarna op je accu.

je moet er in iedergeval voor zorgen dat je accu 14 volt laadstroom krijgt.
Mischien moet je eens kijken op een electrisch schema van een MTX of een andere brommer die een spanningsregelaar gebruikt om te kijken hoe deze schakeling zit


edit:

Kijk hoe de regulateur met de spoel en de accu geschakeld is, zoiets moet jij ook creƫren



Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-9-2007 om 15:02 uur.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 26-9-2007 14:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
150euro voor een mt blok met 70cc en 18mm is dat goeie prijs?

edit: en een mb blok past toch gewoon onder een mt?

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 26-9-2007 om 14:46 uur.


ja
 
Viertakt uber alles.
Banaan 26-9-2007 14:48 Print reply

Posts: 5725
ja op allebei of?
 
OmafietS 26-9-2007 14:48 Print reply

Posts: 7472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
150euro voor een mt blok met 70cc en 18mm is dat goeie prijs?

edit: en een mb blok past toch gewoon onder een mt?

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 26-9-2007 om 14:46 uur.

ja dat past.. 150 euro ligt aan de staat van het blok.. compleet/geriviseerd etc
 
Viertakt 26-9-2007 14:53 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
ja op allebei of?


het past
 
Viertakt uber alles.
Banaan 26-9-2007 15:04 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
[...]

ja dat past.. 150 euro ligt aan de staat van het blok.. compleet/geriviseerd etc


is helemaal compleet, carb-cilinder-uitlaatbocht-ontsteking etc. dus gewoon lopend, neit gereviseerd

 
Viertakt 26-9-2007 15:07 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


is helemaal compleet, carb-cilinder-uitlaatbocht-ontsteking etc. dus gewoon lopend, neit gereviseerd



als het volgens jou goede kwaliteit is en niet verrot oid is de prijs wel redelijk ja.

als je hem koopt, kijk eerst even de cilinder na en check ff op speling in het blok ed
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 86785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved