Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 27

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
Pagina 5 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 86775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5MB5 25-9-2007 23:23 Print reply

Posts: 878
probleem met rijden op iets explosievers of iets wat meer energie geeft is dat de boel snel kapot is door de extra warmte. is net zo iets als lachgas in een auto...het gaat ff maar iets te lang en alles is gesmolten.

met watergekoelde cilinder kom je mischien iets verder dan luchtgekoeld omdat je dan je temperatuur beter kan bepalen en dus ook makkelijker omlaag kan halen.

bij viertakten kun je een mix van water en alcohol, evt met een beetje olie voor smering, injecteren zoals dat bijv. bij competitie motoren met turbo gebeurd (zelf ook gebruikt op een volvo met groep A setup)

bij een 2 takt word dat lastiger en zal de temperatuur in de verbrandingskamer dus het grote struikelblok blijven.

maar ik hoop dat je er toch verder mee komt
 
Royal Club 26-9-2007 1:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wie legt mij uit hoe ik een lichtspoel van hpi aansluit op me accu, zodat ie em oplaad

met spanningswisselaar oid? [/hebgeenverstandvanelektronica]


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
laurenh 26-9-2007 8:09 Print reply
Posts: 155
wie kan mij vertellen hoe NR 1 in deze exploded view heet..

http://www.brommer-f.../u732/1064842005.jpg

op 50cc .nl staat ergens bij remdelen nsr 'O-ring' maar ik heb geen idee of dit de goede is. iemand?

groetjes
 
5MB5 26-9-2007 9:04 Print reply

Posts: 878
kan allerlei namen hebben, de rechter "ring" is het stofhoesje/stofkeering en de linker is een ring met vierkante doorsnede en dat is de zuigerafdichting/oliekeerring. verder zitten er geen o-ringen in de remklauw dus zal die wel zijn denk ik
 
geert-nsr 26-9-2007 12:07 Print reply

Posts: 6438
gister heb ik een 70cc charmoo op mn nsr gemonteerd
toen ik hem starte liep ie redelijk alleen na 1 min ging ie vaag doen en kwam er ee knal uit de uitlaat en viel uit.
wat kan dit zijn?
 
mtx-motard 26-9-2007 12:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
gister heb ik een 70cc charmoo op mn nsr gemonteerd
toen ik hem starte liep ie redelijk alleen na 1 min ging ie vaag doen en kwam er ee knal uit de uitlaat en viel uit.
wat kan dit zijn?


vastloper. sowieso

je moet em wel afstellen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
stuart_mtxSHs 26-9-2007 12:20 Print reply

Posts: 329
Hey,

Ik sta op het punt om een krad cilinder te kopen voor een nsr80 blok.
Dat is dus een 50cc cilinder gemaakt voor een 80 blok.
Mijn vraag is wat voor eigenschappen mijn brommer dan gaat krijgen, hoe hard zou hij gaan met een proma uitlaat, welke carb (mm) is geschikt? ik heb 18 keihin. Wat is de snelheid die ik er mee kan halen?
Is het een tam ding of gaat het wel vlot? ik heb namelijk geen idee wat ik kan verwachten.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-9-2007 12:22 Print reply

Posts: 13700
Is een slome cilinder, heeft lange slag en kleine boring.
 
5MB5 26-9-2007 13:25 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Is een slome cilinder, heeft lange slag en kleine boring.


de enige in het honda rijtje met lange slag is de 80cc van mb/mt/mtx-ot

de watergekoelde 80 heeft alleen een langere drijfstang dan de 50 cc blokken.

de KRAD cilinder is in principe niet erg sloom, vergeleken met de nederlandse 50 watergekoeld cilinder (GJOL en GE2).

de KRAD cilinder heeft het voordeel dat de spoelkanalen naar de spoelpoorten even groot/volumineus zijn als die van de 80cc watergekoeld cilinder (GE3), en werkt dus met het grote cartervolume (boven de krukasruimte welteverstaan) van het 80cc blok en zal dus beter lopen met meer koppel/trekkracht dan de nederlandse 50cc cilinder.

in mijn ogen ook een hoger tuningspotentieël dan een nsr50 blok met nederlandse cilinder.
 
stuart_mtxSHs 26-9-2007 13:36 Print reply

Posts: 329
Oke, een 50cc KRAD is dus best wel een leuk ding?
Is een 18mm keihin er goed bij? hoe hard zal het ongeveer gaan lopen?
Heb er nu een proma uitlaat op zitten.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-9-2007 13:45 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wie legt mij uit hoe ik een lichtspoel van hpi aansluit op me accu, zodat ie em oplaad

met spanningswisselaar oid? [/hebgeenverstandvanelektronica]


die lichtspoel heeft een bepaald vermogen [W] meestal aan de lage kant bij HPI.
onbelast kan de spanning hoog oplopen en die moet je dus begrenzen.(met een belastingsweerstand bijvoorbeeld)
tegenlijkertijd komt er een wissenspanning uit wat voor je lampen niet uitmaakt, maar als je er een accu mee wil opladen zal je de spanning moeten gelijkrichten om er gelijkspanning van te maken.

ik denk dat als je op je lichtspoel van HPI een spanningsregelaar van bijvoorbeeld een NSR aansluit je een stabiele spanning hebt waar je je accu mee op kunt laden.
Of je lichtspoel genoeg vermogen heeft om je accu daadwerkelijk vol te krijgen durf ik niet te zeggen, maar zonder verlichting aan te hebben verwacht ik dat het wel zal lukken.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
5MB5 26-9-2007 13:50 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
Oke, een 50cc KRAD is dus best wel een leuk ding?
Is een 18mm keihin er goed bij? hoe hard zal het ongeveer gaan lopen?
Heb er nu een proma uitlaat op zitten.


ja, t.o.v. nederlandse 50 alleen maar voordelen. mocht je er uiteindelijk niks aan vinden dan zit er genoeg vlees om te bewerken, en de cilinderwand dikte zou in principe betekenen dat je bijna eindeloos kunt opboren mocht dat nodig zijn.

indicatie over snelheid kan ik je niet geven omdat ik er zelf nooit mee gereden/getest heb.

mijn advies is even een poortmapje maken of de positie van je kanalen met een schuifmaat opmeten en in een nieuw topic posten zodat we kunnen kijken wat je timingen zijn en wat ie zal gaan doen met welke carburateur.
 
ikkejw 26-9-2007 13:53 Print reply

Posts: 9886
welke tap moet ik halen om bougie draad mee te tappen?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
5MB5 26-9-2007 13:56 Print reply

Posts: 878
M14x1.25

"dunne" bougies uit bijv. 4 kleps motoren zijn M12x1.25

gloeibougies meestal M10x1

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 26-9-2007 om 13:59 uur.
 
Royal Club 26-9-2007 14:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wie legt mij uit hoe ik een lichtspoel van hpi aansluit op me accu, zodat ie em oplaad

met spanningswisselaar oid? [/hebgeenverstandvanelektronica]


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 86775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved