5MB5 |
24-9-2007 21:43 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
moet je eigenlijk ook een 70 kop op een 70cc bij nsr?
(bij citta kan het namelijk wel perfect)
het lijkt mij dat het gewoon kan, koppakking zorgt voor genoeg afstand tussen zuiger en kop
ja kan, de 70 zuiger is vlak genoeg.
squishvorm is niet ideaal dan dus beter een 70 kop
|
|
|
|
henk43 |
24-9-2007 21:43 |
Posts: 916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
kan ik een MTX R2 naaf in een MT-5 velg spaken? Zodat ik voor schijfrem heb?
gaat niet passen, teminste bij mij niet, bij mij is het huis van de remblokjes te groot die komt tegen de spaken en de bouten van de schijf komen tegen mijn vork
|
|
Nobody said it was easy |
|
ikkejw |
25-9-2007 13:49 |
Posts: 9886 |
hoeveel bar compressie heeft een ori honda mt5?
en hoe wordt zoiets gemeten.. begint dat bij 1 of 0 bar?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
25-9-2007 14:07 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hoeveel bar compressie heeft een ori honda mt5?
en hoe wordt zoiets gemeten.. begint dat bij 1 of 0 bar?
met een compressiemeter.
is een meter die je ipv bougie in het gat duwt.
dan volgas en een paar keer kicken (5-10x ofzo)
bar of 12 als hij nieuw is, 8 moet hij halen wil je uitsluiten dat hij door verlies van compressie beroerd zou moeten lopen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
ikkejw |
25-9-2007 14:32 |
|
Royal Club |
25-9-2007 14:38 |
|
ikkejw |
25-9-2007 14:47 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
kijk je uit voor verbrande vingers ed?
ik zit eerder met opgefikte zuigers en gebroken krukassen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
falco |
25-9-2007 14:53 |
Posts: 3724 |
een vriend van mij heeft een yamaha dt50 (oud model) die blokolie lekt, nou zijn wij er al achter dat de keering van de drukstift (aan de linker kant van je blok naast het vliegwiel) lek is, maar hoe moeten we die keerring nou vervangen? kn je die eruit slopen en er een nieuwe indrukken? of moet het blok open?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
25-9-2007 15:02 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
een vriend van mij heeft een yamaha dt50 (oud model) die blokolie lekt, nou zijn wij er al achter dat de keering van de drukstift (aan de linker kant van je blok naast het vliegwiel) lek is, maar hoe moeten we die keerring nou vervangen? kn je die eruit slopen en er een nieuwe indrukken? of moet het blok open?
vliegwiel eraf, ontsteking eraf, en dan de oude er uit zien te wurmen.. boel even schoonmaken, likje olie op je krukas doen, en dan zo de nieuwe op z'n plek schuiven.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
falco |
25-9-2007 15:05 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
vliegwiel eraf, ontsteking eraf, en dan de oude er uit zien te wurmen.. boel even schoonmaken, likje olie op je krukas doen, en dan zo de nieuwe op z'n plek schuiven.
het is niet de krukaskeerring, maar de keerring van die drukstift die er naast zit, kan dat op dezelfde manier (alleen dan zonder alles los te draaaien uiteraard)???
|
|
|
|
gangsterjens |
25-9-2007 15:07 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
het is niet de krukaskeerring, maar de keerring van die drukstift die er naast zit, kan dat op dezelfde manier (alleen dan zonder alles los te draaaien uiteraard)???
gewoon stiftje eruit halen, keering eruit, nieuwe keering erin, stiftje erin. klaar is kees
|
|
Hoi |
|
koekie - Administrator |
25-9-2007 15:07 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
het is niet de krukaskeerring, maar de keerring van die drukstift die er naast zit, kan dat op dezelfde manier (alleen dan zonder alles los te draaaien uiteraard)???
ooh wacht even.. ik zat weer eens antwoord te geven op de automatische piloot.
bij je drukstift kan het ook gewoon ja.. dat is eigenlijk nog 10x makkelijker
|
|
Haaks de hoek om! |
|
S1lv3r |
25-9-2007 16:24 |
|
Menu2t |
25-9-2007 16:50 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
een vriend van mij heeft een yamaha dt50 (oud model) die blokolie lekt, nou zijn wij er al achter dat de keering van de drukstift (aan de linker kant van je blok naast het vliegwiel) lek is, maar hoe moeten we die keerring nou vervangen? kn je die eruit slopen en er een nieuwe indrukken? of moet het blok open?
heeft hij er niet teveel blok olie inzitten? (0,6liter) ik had vroeger ook zo'n ding. ze beginnen altijd daar te lekken als er teveel olie inzit
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Viertakt |
25-9-2007 16:54 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
de buitenlucht is 1 bar.. :P
0 bar is vacuum?
|
|
Viertakt uber alles. |
|