Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 27

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
Pagina 198 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 197, 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 22-11-2007 15:45 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Als ik op mengsmering ga rijden moet ik dan me olie pompje ook weghalen of kan die blijven zitten?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Wishmaster
Als je er geen olie in het reservoir doet, kan hij gewoon blijven zitten.

Edit: Anders krijgt je benzine te veel olie...en dan loopt je brommer slecht.

Dit bericht is gewijzigd door The Wishmaster op 22-11-2007 om 15:08 uur.


Gewoon de slangen eraf halen en een losse gaskabel kopen. Er zit nu hoogstwaarschijnlijk een splitter op je gaskabel om deze naar de oliepomp te laten lopen.

Vervolgens wel even je oliepomp aansluitingen afdichten ivm het aanzuigen van valse lucht .

Of je doet het zoals ik heb gedaan bij mijn MT8, zie onderstaande foto's. De oliepomp is verwijderd. Vervolgens heb ik een flexibele rubberen stop gemaakt. Deze heb ik met vloeibare pakking bevestigd. De stop zit overigens links naast de bout van de slangengeleider





 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 15:53 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Zoals ik weet? Ik weet niet dat die dingen bevriezen. Toen ik nog brommers had (Merk: Honda. type: van alles gehad) heb ik hier nog nooit last van gehad. Zelfs als het -8 graden celcius of lager was, reden ze nog prima.

Vorst ontstaat pas als de temp. onder de 0 graden celcius ligt. Bij een temp. van om en nabij de 10 graden zou dit nog niet moeten gebeuren.

Je hebt in de handel een aantal middeltjes die je aan de benzine kan toevoegen waaronder forte 2, verkrijgbaar bij de betere motorzaken.

IJsvorming (Icing) heeft alles met vocht en luchtsnelheid te maken. Op zich heeft temperatuur er niet eens zoveel mee te maken hoe kouder de lucht hoe beter een motor loopt. Ik zou de luchtstelschroef eens checken staat die niet erg nauw niet minder als 1.5 slag in ieder geval valse lucht checken van carburateur naar filter en sluit het filter goed in het fiterhuis en zijn er geen vernauwingen van carburateur naar filter. Heeft je brommer niet een lange tijd stil gestaan? Dan kan er water door de dop in de tank komen, maak de tank eens helemaal leeg inclusief slangetjes en carburateur en zuigt het filter geen vocht aan
want met ijsvorming zijn er 2 dingen aan de hand dat is vocht en valse lucht maar dan is vocht de belangrijkste veel succes.

Ivm met dat zwemmen, is alles wel geheel H20 vrij gemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 22-11-2007 om 15:30 uur.


doordat de vloeibare benzine in de carburator vernevelt wordt en verdampt, wordt er warmte onttrokken aan de buitenlucht.
het is de hele carberator die dan koud wordt. Het is de lucht om de carb heen die gaat bevriezen, niet water in de tank oid.
Als er veel vocht in de lucht zit dan is de kans op bevriezen dus ook groter.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


[...]


Gewoon de slangen eraf halen en een losse gaskabel kopen. Er zit nu hoogstwaarschijnlijk een splitter op je gaskabel om deze naar de oliepomp te laten lopen.

Vervolgens wel even je oliepomp aansluitingen afdichten ivm het aanzuigen van valse lucht .

Of je doet het zoals ik heb gedaan bij mijn MT8, zie onderstaande foto's. De oliepomp is verwijderd. Vervolgens heb ik een flexibele rubberen stop gemaakt. Deze heb ik met vloeibare pakking bevestigd. De stop zit overigens links naast de bout van de slangengeleider

afbeelding
afbeelding
afbeelding



wel rekening mee houden dat je pompje niet zomaar uit het blok kunt trekken. aan de binnenkant valt er dan een tandwiel in je carter. Daarvoor moet je even koppelingsdeksel eraf halen.
ik liet de oliepomp gewoon altijd op blok zitten zonder af te doppen oid. waarschijnlijk gaat je pomp dan wel kapot.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Kevin - 22-11-2007 16:00 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
doordat de vloeibare benzine in de carburator vernevelt wordt en verdampt, wordt er warmte onttrokken aan de buitenlucht.
het is de hele carberator die dan koud wordt. Het is de lucht om de carb heen die gaat bevriezen, niet water in de tank oid.
Als er veel vocht in de lucht zit dan is de kans op bevriezen dus ook groter.


I know

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wel rekening mee houden dat je pompje niet zomaar uit het blok kunt trekken. aan de binnenkant valt er dan een tandwiel in je carter. Daarvoor moet je even koppelingsdeksel eraf halen.
ik liet de oliepomp gewoon altijd op blok zitten zonder af te doppen oid. waarschijnlijk gaat je pomp dan wel kapot.


Niet bij een Honda blok. Ik dacht dat die het over een Honda blok had. Daar zit de oliepomp ook meer in de weg. Wil je een carb groter dan 24 mm monteren. En ik vind het zonder meer clean en mooier ogen.

Je kan zoals Jozeff zegt de oliepomp ook gewoon laten zitten als deze verder niet in de weg zit.
 
becky 22-11-2007 16:02 Print reply

Posts: 115
kan ik er niets omheen doen dan?
 
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel -
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 16:04 Print reply

Posts: 10835
Ja, ik heb het ook over een honda blok.

wat bedoel je precies met: 'niet op een honda blok'?


en dat het niet past bij een carb groter dan 24mm zou best kunnen, 24 zat op de mijne
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Custers 22-11-2007 16:23 Print reply

Posts: 4747
Heeft er misschien iemand het telefoonnummer van Univé? Want ik wil mijn verzekering opzegge. En ik kan nergens een telefoonnummer vinden.
 
Ride like the wind.
Geared 22-11-2007 16:24 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Wishmaster
Heeft er misschien iemand het telefoonnummer van Univé? Want ik wil mijn verzekering opzegge. En ik kan nergens een telefoonnummer vinden.

www.unive.nl -> contact -> kies uw regiokantoor
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Custers 22-11-2007 16:26 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

www.unive.nl -> contact -> kies uw regiokantoor


Heb ik gedaan, maar dan komt er geen nummer te staan.

Edit: heb een nummer gevonden

Dit bericht is gewijzigd door The Wishmaster op 22-11-2007 om 16:27 uur.
 
Ride like the wind.
Geared 22-11-2007 16:27 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Wishmaster
[...]


Heb ik gedaan, maar dan komt er geen nummer te staan.

staat het niet op je verzekerings papiertje
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Custers 22-11-2007 16:32 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

staat het niet op je verzekerings papiertje


Nee, dom hè.. maar ik heb het al gevonden
 
Ride like the wind.
dokocrosser 22-11-2007 16:43 Print reply

Posts: 1433
kan een ktm achterspatbord van 2005 direct op een model van 2003/2002? of moeten er dan nog aanpassingen gemaakt wroden?
 
TubeLess-90 22-11-2007 16:45 Print reply

Posts: 629
Hallo,

Ik heb een probleem, een van de cilinder bouten, die 4 bouten die de cilinder + kop vast houden is niet meer goed.
Deze is kapot gedraaid, mijn vraag.. Valt hier zelf een helicoil in te draaien zonder gereedschap?

Alvast bedankt,

Gr Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-11-2007 16:51 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo,

Ik heb een probleem, een van de cilinder bouten, die 4 bouten die de cilinder + kop vast houden is niet meer goed.
Deze is kapot gedraaid, mijn vraag.. Valt hier zelf een helicoil in te draaien zonder gereedschap?

Alvast bedankt,

Gr Ruben

heb je wel wat voor simpel gereedschap voor nodig ja(wellicht dat je het zelf kunt maken), maar dat zal wel bij zo'n setje inbegrepen zitten.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
ikkejw 22-11-2007 17:00 Print reply

Posts: 9886
welke lange 6bakken passen er allemaal in MT? (uit welke blokken bedoel ik dan)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Djeep 22-11-2007 17:11 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
welke lange 6bakken passen er allemaal in MT? (uit welke blokken bedoel ik dan)


alles Hondabrommer blokken, maar je schakelt wel op zijn kop
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 85591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 198 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 197, 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved