Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
|
Pagina 197 van 200
|
Dit topic is 85593 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TubeLess-90 |
22-11-2007 13:27 |
Posts: 629 |
Hallo,
Ik zit met een vraag, weet iemand hoe je een originele cilinder kop van een Honda MB5 kunt herkennen?
Ik heb hier een mooie kop liggen, en deze dingen staan er op:
- 166S
- 166-S
- HM-1 A
Weet iemand zo wat voor cilinder kop dit is, een originele of misschien een immitatie? Ik hoor het wel.
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Jelle rs50 |
22-11-2007 13:45 |
Posts: 521 |
heey! ik ben opzoek naar nieuwe IP stickers voor op m'n rs. Kon ze niet vinden(easy/speed parts). Verder zit er wat shit, verdord gras en dergelijke voor een zesde in me radiateur aan de voorkant. Ik merk dat hij heeter word, kan ik dit gewoon met een compressor eruit blazen? En kan je het nummerplaathoudertje gewoon los halen van je achterlicht? het gaat hier om een rs50 uit 2001
|
|
|
|
Pau1 |
22-11-2007 14:15 |
Posts: 418 |
Ik vind dat als ik mijn ketting inspuit met kettingspray (motip), dat het er erg snel af is. Ik zie namelijk al heel snel weer (ongeveer na een week) het 'kale metaal' van de ketting zeg maar. Doe ik iets fout, of moet je de ketting gewoon vaak inspuiten?
|
|
|
|
honda_freak |
22-11-2007 14:20 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Ik vind dat als ik mijn ketting inspuit met kettingspray (motip), dat het er erg snel af is. Ik zie namelijk al heel snel weer (ongeveer na een week) het 'kale metaal' van de ketting zeg maar. Doe ik iets fout, of moet je de ketting gewoon vaak inspuiten?
over het algemeen moet je elke 500 km je ketting inspuiten, ik sta zelf ook ongeveer elke weekend met de spuitbus in mn handen, maar ik rijd ook gewoon veel.. Invetten met bijvoorbeeld ducvet werkt over het algemeen beter trouwens, dit dringt niet perse door in de draaipunten, maar houd het vet dat daar zit er wel in en voorkomt gekke roest en dergelijke
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
".."Verder zit er wat shit, verdord gras en dergelijke voor een zesde in me radiateur aan de voorkant. Ik merk dat hij heeter word, kan ik dit gewoon met een compressor eruit blazen? ".."
het is in ieder geval niet schadelijk, je kan ook gewoon met een oude tandenborstel en water (met zeep) oid aan de gang gaan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo,
Ik zit met een vraag, weet iemand hoe je een originele cilinder kop van een Honda MB5 kunt herkennen?
Ik heb hier een mooie kop liggen, en deze dingen staan er op:
- 166S
- 166-S
- HM-1 A
Weet iemand zo wat voor cilinder kop dit is, een originele of misschien een immitatie? Ik hoor het wel.
Gr Ruben
166 is volgens mij ori en 167 belgisch (kan me hier uiteraard in vergissen, maar ik weet wel dat die 2 getallen in alle originele mt/mb onderdelen terugkomen) HM staat voor honda motors, dus ik kan je met redelijk zekerheid zeggen dat het een ori kop is, of iig van honda-makelij
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 22-11-2007 om 14:22 uur.
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 22-11-2007 om 14:23 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Royal Club |
22-11-2007 14:23 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
over het algemeen moet je elke 500 km je ketting inspuiten, ik sta zelf ook ongeveer elke weekend met de spuitbus in mn handen, maar ik rijd ook gewoon veel..
[...]
het is in ieder geval niet schadelijk, je kan ook gewoon met een oude tandenborstel en water (met zeep) oid aan de gang gaan
[...]
166 is volgens mij ori en 167 belgisch (kan me hier uiteraard in vergissen, maar ik weet wel dat die 2 tekens in alle originele mt/mb onderdelen terugkomen) HM staat voor honda motors, dus ik kan je met redelijk zekerheid zeggen dat het een ori kop is, of iig van honda-makelij
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 22-11-2007 om 14:22 uur.
beter dat je eerst een emmer water over je rad kiept. en dan met compressor aan de slag gaat. dan week het los op plekken waar je met een tandenborstel niet bijkan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Crazy-Al |
22-11-2007 14:45 |
Posts: 26 |
Hey, ik heb ook een klein vraagje
ik mis wat schroeven op de steunpunten van mn carborateur, ik ben ermee naar de bouwmarkt geweest (zijn schroeven goedkoper ) om te vragen of ze van die schroeven hadden, maar hij kon er niks mee zonder naam van het soort schroef...
weet iemand hoe de schroef heet? het is van een Gilera DNA 50CC '05
als het nodig is maak ik wel een foto =]
Crazy Al
|
|
Crazy Al, born crazy. |
|
- Kevin - |
22-11-2007 14:46 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: becky
Heb een tomosje ja.
ik denk me carb. hij slaat opeens af als ik een tijdje gereden heb en het is 10 graden of minder...
alles is orgineel
Hmm heeft niks met bevriezen te maken, aangezien er nog geen vorst is. Heb je hem goed afgesteld:
- Juiste sproeier erin
- Sproeiernaald op de juiste stand (hoogte)
- Luchtschroef goed afgesteld
- Stationairschroef goed afgesteld
- Juiste bougie erin
?
|
|
|
|
becky |
22-11-2007 14:53 |
Posts: 115 |
zoals je weet bevriezen die dingen wel degelijk eerder: zie cabarateur bevriezen op google.
alles is prima. heb er normaal bijna nooit last van gehad. alleen smorgens soms of savonds.
stationair schroef zou iets te ver open kunnen staan. maar denk het niet
Dit bericht is gewijzigd door becky op 22-11-2007 om 14:53 uur.
|
|
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel - |
|
zwarte-beuner |
22-11-2007 15:00 |
Posts: 2651 |
Als ik op mengsmering ga rijden moet ik dan me olie pompje ook weghalen of kan die blijven zitten?
|
|
brommerloos |
|
Custers |
22-11-2007 15:06 |
Posts: 4747 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Als ik op mengsmering ga rijden moet ik dan me olie pompje ook weghalen of kan die blijven zitten?
Als je er geen olie in het reservoir doet, kan hij gewoon blijven zitten.
Edit: Anders krijgt je benzine te veel olie...en dan loopt je brommer slecht.
Dit bericht is gewijzigd door The Wishmaster op 22-11-2007 om 15:08 uur.
|
|
Ride like the wind. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
22-11-2007 15:15 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: becky
zoals je weet bevriezen die dingen wel degelijk eerder: zie cabarateur bevriezen op google.
alles is prima. heb er normaal bijna nooit last van gehad. alleen smorgens soms of savonds.
stationair schroef zou iets te ver open kunnen staan. maar denk het niet
Dit bericht is gewijzigd door becky op 22-11-2007 om 14:53 uur.
en wat doet hij dan, houd hij helemaal op? en kun je dan meteen weer kicken? Na hoeveel km doet hij dat? Loopt hij voor de rest wel goed?
bevriesen gebeurd juist als het net niet vriest omdat je dan vochtige lucht hebt.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
becky |
22-11-2007 15:22 |
Posts: 115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
en wat doet hij dan, houd hij helemaal op? en kun je dan meteen weer kicken? Na hoeveel km doet hij dat? Loopt hij voor de rest wel goed?
bevriesen gebeurd juist als het net niet vriest omdat je dan vochtige lucht hebt.
hij stopt er gewoon opeens mee, na een km of 6.
hij heeft opeens minder toeren en stopt gewoon.
zodra ik stil sta kan ik meteen kicken maar doet ie het niet.
na een minuut of 5 doet ie het weer. vooral als ik stilsta.
heb vaak echt veel moeite om hem aan de praat te houden.
verder rijdt ie prima (voor een brommer die gezwommen heeft)
|
|
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel - |
|
- Kevin - |
22-11-2007 15:29 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: becky
zoals je weet bevriezen die dingen wel degelijk eerder: zie cabarateur bevriezen op google.
alles is prima. heb er normaal bijna nooit last van gehad. alleen smorgens soms of savonds.
stationair schroef zou iets te ver open kunnen staan. maar denk het niet
Dit bericht is gewijzigd door becky op 22-11-2007 om 14:53 uur.
Zoals ik weet? Ik weet niet dat die dingen bevriezen. Toen ik nog brommers had (Merk: Honda. type: van alles gehad) heb ik hier nog nooit last van gehad. Zelfs als het -8 graden celcius of lager was, reden ze nog prima.
Vorst ontstaat pas als de temp. onder de 0 graden celcius ligt. Bij een temp. van om en nabij de 10 graden zou dit nog niet moeten gebeuren.
Je hebt in de handel een aantal middeltjes die je aan de benzine kan toevoegen waaronder forte 2, verkrijgbaar bij de betere motorzaken.
IJsvorming (Icing) heeft alles met vocht en luchtsnelheid te maken. Op zich heeft temperatuur er niet eens zoveel mee te maken hoe kouder de lucht hoe beter een motor loopt. Ik zou de luchtstelschroef eens checken staat die niet erg nauw niet minder als 1.5 slag in ieder geval valse lucht checken van carburateur naar filter en sluit het filter goed in het fiterhuis en zijn er geen vernauwingen van carburateur naar filter. Heeft je brommer niet een lange tijd stil gestaan? Dan kan er water door de dop in de tank komen, maak de tank eens helemaal leeg inclusief slangetjes en carburateur en zuigt het filter geen vocht aan
want met ijsvorming zijn er 2 dingen aan de hand dat is vocht en valse lucht maar dan is vocht de belangrijkste veel succes.
Ivm met dat zwemmen, is alles wel geheel H 20 vrij gemaakt?
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 22-11-2007 om 15:30 uur.
|
|
|
|
becky |
22-11-2007 15:32 |
Posts: 115 |
ja bedoelde het anders
never mind.
hij is helemaal water vrij
ik heb hem gemaakt, en nog een keer bij een brommerboer
ik rij er heel veel op dus dat is het niet. waar zit de luchtschroef eigenlijk?
Dit bericht is gewijzigd door becky op 22-11-2007 om 15:33 uur.
|
|
- ik ga alles behalve snel, maar ik kom er wel - |
|
Crazy-Al |
22-11-2007 15:33 |
|
Dit topic is 85593 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 197 van 200
|
|